.

Buiten de bundel tarief voor internet flink hoger (abbonement)

  • 8 November 2012
  • 5 reacties
  • 794 Bekeken

Badge
Mijn nummer is nog niet geporteerd en daarom MOET ik buiten de bundel tarieven betalen voor internet (zoals in de mail is aangegeven). Echter zie ik in mn verbruik al staan dat ik 15 euro moet betalen voor ongeveer 15 mb.  Dat is dus 1 euro per Mb in plaats van 15 cent!!!  ( Afronden per 100 kb kan onmogelijk dat prijsverschil verklaren. )

5 reacties

Badge
Mijn nummer is nog niet geporteerd en daarom MOET ik buiten de bundel tarieven betalen voor internet (zoals in de mail is aangegeven). Echter zie ik in mn verbruik al staan dat ik 15 euro moet betalen voor ongeveer 15 mb.  Dat is dus 1 euro per Mb in plaats van 15 cent!!!  ( Afronden per 100 kb kan onmogelijk dat prijsverschil verklaren. )

Ik had de vraag hier ook al gesteld: https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/buiten-de-bundel-tarief-voor-internet-flink-hoger-abbonement-6674/ 

aldaar nog geen reactie. Maar ik geef niet op tot ik ergens een antwoord krijg!
Badge +2
Beste seweso,

Het tarief voor internetten zonder bundel is inderdaad € 1 per MB. Dit betaal je als je inummerbehoud nog niet is uitgevoerd want dan heb je helemaal geen bundels. Als je een actieve internetbundel hebt en je gaat over je bundel heen dan betaal je inderdaad € 0,15 per MB.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste seweso,

Het tarief voor internetten zonder bundel is inderdaad € 1 per MB. Dit betaal je als je inummerbehoud nog niet is uitgevoerd want dan heb je helemaal geen bundels. Als je een actieve internetbundel hebt en je gaat over je bundel heen dan betaal je inderdaad € 0,15 per MB.

Groetjes,

Arie


In jullie e-mail zeggen jullie het volgende:

[quote]Heb je nummerbehoud aangevraagd dan is dit je tijdelijke nummer waarmee je al wel kunt bellen en internetten, maar je betaalt dan buiten de bundel tarieven.[quote]

Daarnaast staat in jullie tarieven lijst het volgende:

Buiten Internetbundel € 0,015 per 100 kB.


Ook op de website staat hetzelfde:

Buiten de bundel internet tarief (voor als je internetbundel op is)  € 0,15 per 1 MB


Er is nergens sprake een ander tarief die geld als je nummer nog niet is overgezet. 
Badge
En even wat achtegrond informatie: ik ben overgestapt op Simyo omdat jullie wél de nano-simkaart hebben. Daarnaast was mn toestel er eerder dan m'n portering. In zo'n geval is het geen fijne service dat het abbonement pas bij de portering ingaat. Want ik wil natuurlijk mn nieuwe telefoon meteen gebruiken én ik kan mn oude simkaart natuurlijk niet gebruiken. 

Als dan ook zomaar absurd hogere tarieven dan geadverteerd worden berekend, dan maak je niet echt echt een goede indruk bij een net nieuwe klant. 

Sowieso lijkt het erop dat er iemand heeft lopen slapen m.b.t. de nano-sim. Naast dat de pincode niet wordt doorgegeven staat er ook het volgende ik een mail:

Houd je nano-simkaart dus in de buurt zodat je deze kunt omwisselen zodra de overzetting is afgerond.


Hoe ga je ooit een simkaart wisselen als je oude sim niet in je telefoon past? Van telefoon wisselen, dát zou kunnen. Veel logischer was het geweest als de nano sim ook als gewone sim kon gebruikt worden, dan kun je deze bestellen én activeren vóórdat je je nieuwe telefoon hebt. Dan kun je hem namelijk gewoon gebruiken in je oude telefoon.

Persoonlijk heb ik zelf de nano sim zodanig geknipt dat deze in mn normale telefoon werkte, dat werkte perfect. Zei het niet dat de portering zo langzaam was en het abbonement zo duur.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi seweso,

Alle internet tarieven kun je hier vinden. Omdat je geen internet bundel hebt (je abonnement is immers niet ingegaan) hanteren we 1 euro per mb.

Het is natuurlijk vervelend dat je niet direct je telefoon kunt gebruiken, maar wij hebben ons wel te houden aan een opzegtermijn. We mogen niet zomaar het abonnement eerder laten ingaan.

We gaan in ieder geval de tekst in de brief aanpassen zodat men weet dat je de pin en pukcode kunt terug vinden op de persoonlijke pagina. We gaan er van uit dat je als gebruiker een Iphone 5 hebt aangeschaft en dat je nog wel een ander toestel gebruikt met de originele simkaart. Vandaar dat de tekst zo is geformuleerd.

Groetjes,

Alex

Reageer