.

Buiten de bundel, geen waarschuwing. Bizar hoge kosten.

• 28 June 2022
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van simpel naar Symio. Dit vanwege de aanlokkelijke abonnementen.

Nu krijg ik gisteren een mail waarin staat dat ik mijn nummer is geblokkeerd omdat ik 100 euro boven mijn bundel zit.

Ik ben me rot geschrokken. Wat een bizar bedrag.

Zou ik nu écht al zo lang buiten mijn bundel hebben gezeten? 

En hoe kan het zo zijn dat je nergens een melding krijgt als je bijna door je bundel bent?

Ik kreeg wel een mail dat de helft van mijn belminuten al op waren. Dus logisch dat er dan ook een melding zou komen als mijn internetbundel bijna op zou zijn. 

En waarom wachten tot het bedrag zo hoog is opgelopen…???

Ik keek op mijn symio en zag dat het om 750MB ging. 

750MB=> kosten 100 euro…!!!!!

0,15 cent per MB

Wat een belachelijk hoge kosten.

Op deze manier kun je de abonnementen wel laag houden.

Er zullen heel veel mensen in deze valkuil vallen.

Waarom niet een melding als je bijna door je bundel bent? Of waarom niet een melding bij 10 euro?

Wachten op 100 euro is echt bizar. Dat zijn ongeveer mijn abonnementskosten voor een jaar!

Bij Simpel, mijn vorige provider kon je een plafond instellen. Dus nooit geen onvoorziene kosten.

Natuurlijk, het zal vast ergens in de kleine lettertjes staan, maar er is ook nog iets als klantvriendelijkheid. 

Dit is toch geen manier om geld binnen te halen.

Seren 2 maanden geleden

Hoi @SK18,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes.

Je geeft meerdere malen aan dat wij geen waarschuwing sturen bij het verbruik buiten de bundel. Dit klopt echter niet helemaal… Wij sturen zoals boven aangegeven twee waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. In het laatste sms'je word ook geïnformeerd over het buiten bundel tarief, word er ook geadviseerd om het internet uit te zetten en/of een extra bundel aan te schaffen. Het is belangrijk om deze sms'jes goed in de gaten te houden zodat hoge kosten voorkomen kunnen worden.

Wellicht is het ook handig om via op jouw toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat je meer MB’s verbruikt dan je hebt. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: Datalimiet

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw telefoonnummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens. Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling een tegemoetkoming regelen.

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @SK18,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes.

Je geeft meerdere malen aan dat wij geen waarschuwing sturen bij het verbruik buiten de bundel. Dit klopt echter niet helemaal… Wij sturen zoals boven aangegeven twee waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. In het laatste sms'je word ook geïnformeerd over het buiten bundel tarief, word er ook geadviseerd om het internet uit te zetten en/of een extra bundel aan te schaffen. Het is belangrijk om deze sms'jes goed in de gaten te houden zodat hoge kosten voorkomen kunnen worden.

Wellicht is het ook handig om via op jouw toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat je meer MB’s verbruikt dan je hebt. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: Datalimiet

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw telefoonnummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens. Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling een tegemoetkoming regelen.

Groetjes,
Seren

Reputatie 6
Badge +7

Als je wist dat Simpel een belplafond heeft heb je je huiswerk voor de overstap naar Simyo wel erg slecht gedaan.

Simyo heeft dat niet, en het zal er niet komen ook (Waar ik overigens niet gelukkig mee ben, maar ik werk

niet bij Simyo en kan dat dus niet beinvloeden).

Ik heb het eens na zitten kijken, en ook meegelezen. Simpel heeft niet een belplafond maar eigenlijk een plafond tegen hoge kosten. Met als basis vanaf €10,- en minimaal de abonnementskosten.. Je kunt dan lvan tevoren instellen welke 3 nummers je nog kunt bereiken.

En @SK18 het probleem is eigenlijk dat Simyo de gegevens van KPN ontvangt over het verbruik met vertraging zoals je HIER kunt lezen. De waarschuwingssms gelden voor 80 en 100% verbruik van je databundel. Deze sms komen niet van Simyo maar in feite real-time via het KPN netwerk. 

Reageer