Skip to main content
Beantwoord

Blokkade van Simkaart bij hoogverbruik.

  • 28 June 2024
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Ik lees hier regelmatig dat vanwege datagebruik (al of niet terecht) buiten de afgesproken bundel, op een gegeven moment de hele simkaart wordt geblokkeerd en men dan ook niet meer kan bellen. Het is toch technisch mogelijk om bij overschrijding alleen de datafunctie te blokkeren? 

Klanten zullen geholpen zijn dat men nog wel (mogelijk beperkt) kan bellen. Ik lees hier vaak over ‘paniek’ omdat alles geblokkeerd wordt, terwijl het te veel verbruik aan data de oorzaak is. Is de simkaart te splitsen in bellen/sms’en aan de ene kant en data aan de andere kant?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht.

Ik ben het met je eens dat dit handig zou zijn en vind dit ook een goed idee! Ik heb dit daarom op onze Wall of Change gezet. Ik weet niet of dit (o.a. technisch) mogelijk is, maar ik heb je idee in ieder geval intern doorgegeven. Super bedankt voor het meedenken met ons. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer