.

Beantwoord

Abonnement zelf stopzetten bij overstap naar prepaid?

  • 28 January 2015
  • 7 reacties
  • 357 Bekeken

Badge
Hoi,

4 maart loopt mijn Simyo jaarabonnement af. Nu wil ik na die datum geen abonnement meer bij Simyo, maar de overstap maken naar Simyo Prepaid. Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen. Moet ik mijn abonnement nu al stopzetten (en loopt hij dan nog wel door tot 4 maart?). En wanneer moet ik mijn prepaid (met nummerbehoud) aanvragen? Na 4 maart of kan dat al eerder?

Bedankt!

Groeten,
Iris
icon

Beste antwoord door Ali 29 January 2015, 13:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Iris01,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Je kan overstappen van Simyo abonnement naar prepaid, maar dit gaat via een tussenstap. Je eerst een prepaid simkaart nodig. Via de Simyo website kan je een bestelling plaatsen voor een prepaid.

Tijdens het bestellen kan je aangeven je huidige nummer te willen behouden. Bij de aanvraag nummerbehoud (stap 2 van de bestelling) geef je de wensdatum aan (meestal 'zo spoedig mogelijk') voor de overstap naar prepaid.

Zodra je nummer is overgezet op de prepaidsimkaart word je abonnement bij Simyo beëindigd. Je oude simkaart werkt dan niet meer.

Je kan de bestelling nu al aanvragen. Houd rekening mee met één maand opzegtermijn. Stel je vraagt nummerbehoud aan op 9 februari dan kan het nummer op z'n vroegst op 9 maart worden overgezet.


Heb ik hiermee je vragen beantwoord?
Badge
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben bij stap 2 bij het bestellen van een nieuwe prepaid kaart. Bij huidige belvorm heb ik particulier abonnement ingevuld en bij huidige provider Simyo, alleen dan krijg ik deze melding: 'Nummerbehoud van Simyo Prepaid naar Simyo prepaid is niet mogelijk. Ben je je simkaart kwijt en wil je een nieuwe? Bestel deze dan via Mijn Simyo.'
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Iris01,

Jammer om te horen dat je die melding te zien krijgt. Dat zou aangepast zijn en hoort niet meer voor te komen. :(

Voor nu zou ik je willen verzoeken om het te behouden nummer te veranderen in 0612345678. Vervolgens vul je KPN in als provider, in plaats van Simyo. Daar omzeil je de foutmelding.

Je kan daarna ons een e-mail sturen op [email]webcare@simyo.nl[/email] We zullen je aanvraag dan handmatig doorzetten. Vermeld in je e-mail je tijdelijke prepaid telefoonnummer en het correcte te behouden telefoonnummer.

Per e-mail krijg je nog een bevestiging als we je verzoek hebben ontvangen.

Laatje even weten of je hiermee de aanvraag kan afronden?
Badge
Dankjewel voor je hulp. Ik heb de stappen doorlopen en de mail verstuurd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Iris01,

Graag gedaan 🙂 Bedankt voor je e-mail. Ik heb je gegevens doorgegeven aan de afdeling Nummerbehoud. Zij gaan het voor je aanpassen.

Je ontvangt van ons een e-mail over de datum waarop je nummer wordt overgezet naar je nieuwe Prepaid simkaart. Op die datum vervalt je Sim Only abonnement en kun je je Prepaid simkaart gebruiken.

Heb je hierover nog vragen? 😮
Badge
Oke heel fijn. Ik heb verder geen vragen 🙂.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Iris01,

Top 🙂 Ik zie dat je aanvraag al is verwerkt. Op 4 maart wordt je nummer overgezet naar je Prepaid simkaart.

We zien je graag terug op het forum 😮

Reageer