.

Beantwoord

Abonnement: tijdelijk stopzetten of over op prepaid, kan dit?

  • 17 November 2015
  • 1 reactie
  • 121 Bekeken

Beste Simyo,

Jullie zijn nu al een paar jaar mijn provider. Ik begon met een prepaid sim kaart en ben daarna over gegaan op een abonnement. Nu ga ik voor 3 maanden vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuis in Tanzania en heb ik dus niks aan mijn abonnement. Vanaf 14 december ben ik weg en wil ik graag of over op prepaid of tijdelijk mijn abonnement stop zetten of op 0 euro zetten. Nu had ik een van uw medewerkers aan de lijn, maar al die opties zijn niet mogelijk. Ik kan prepaid aanvragen maar dan heb ik een nieuwe sim-kaart nodig, want deze simkaart kan prepaid niet aan. Terwijl ik met deze simkaart begon met prepaid en later over ben gegaan op een abonnement, waarom kan deze simkaart dan nu op eens geen prepaid? Ik kan mijn abonnement alleen verlagen/stop zetten vanaf 1 december, maar dan ben ik nog in Nederland en zou ik graag nog willen bellen en internetten. Ik begon ook midden in een maand met mijn abonnement, waarom kan ik hem dan niet beëindigen midden in een maand?

Graag uw hulp.

Mvg, Michelle van der Slot
icon

Beste antwoord door Naomi 18 November 2015, 10:05

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi michelleslot, welkom op het Simyo forum!

Fijn dat je zo uitgebreid aangeeft wat er al is doorgenomen met je 🙂 Wat de medewerkers telefonisch hebben aangegeven klopt.

Je kunt ervoor kiezen om tijdelijk over te stappen naar Prepaid. Via onze website kun je dan een Prepaid simkaart bestellen met nummerbehoud. Bij Stap 2 geef je de overstapdatum aan. Je hebt een maandabonnement, dus het is gewoon mogelijk om Prepaid aan te vragen. Er is verder geen einddatum waar je rekening mee moet houden :)

Een overstap van Prepaid naar Sim Only gaat inderdaad op een andere manier dan andersom. We hebben geen mogelijkheid om via een speciale knop weer terug te gaan naar Prepaid. Doordat je nu weer een andere simkaart nodig hebt, hoor je via de website een nieuwe bestelling te plaatsen.

Als je ervoor kiest om je abonnement te houden, dan kun je je bundel verlagen. Wanneer je deze maand je bundels verlaagt, gaat de aanpassing in per 1 december. Al onze bundels lopen van de eerst tot en met de laatste van de maand. Hierdoor kun je niet in het midden van de maand een bundelaanpassing in laten gaan.

Het is ook mogelijk dat je voor de maand december je bundel nog niet naar het allerlaagste zet. Op die manier kun je tot en met 14 december nog even gebruikmaken van je bundels. Wanneer je in december je bundels naar het laagste aanpast, dan heb je per 1 januari 2016 de kleinste bundels.

Heb je hier vragen over?

Reageer