.

Beantwoord

Aansluitkosten ook voor bestaande simyo klanten??

  • 30 November 2012
  • 11 reacties
  • 1310 Bekeken

Badge
Ik heb al jaren prepaid van simyo, en nu wil ik graag een sim only abbonnement. Ik vind het vreemd dat ik Aansluitkosten moet betalen, waarvoor is dat nodig? Ik heb toch geen nieuwe sim kaart nodig ofzo? Als ik bij de concurrent een nieuw sim only abb afsluit hoef ik ook geen afsluitkosten te betalen. Erg jammer zo taken jullie dus klanten kwijt.
icon

Beste antwoord door koorelle 1 December 2012, 15:15

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik ben ook al heel lang Simyo klant met 5 nummers, waarvan 2 nu omgezet zijn naar abonnement.
Het is niet vreemd dat je hiervoor aansluitkosten moet betalen.
Je gaat immers van prepay naar abonnement, hiervoor moeten extra handelingen worden verricht,
zoals registratie van je gegevens, het ophoesten van je rekening etcetera, etcetera.
Plus dat er in de centrale het een en ander dient te gebeuren.
Voor niets gaat de zon op!
Reputatie 7
Badge +9
Jawel je krijgt wel een nieuwe simkaart. Als je een maand- of jaarabonnement neemt, ga je als het ware een nieuw contract aan. Je krijgt een nieuwe aansluiting. Zo moet je het zien. Ben je tevreden met Simyo, Sandra? Blijf dan vooral. Zo niet, dan stap je toch gewoon over naar de concurrent. Persoonlijk word ik een beetje moe van de mensen hier die posten over hoe het beter is bij de concurrent. Of daarmee 'dreigen'. Ga dan lekker weg, zou ik zeggen.
Badge +1
aansluitkosten vind ik dikke onzin helemaal voor bestaande klanten als je naar de supermarkt staat hoef je toch ook niet eerst entree te betalen voor dat je van de supermarkt gebruik mag maken. word tijd dat die aansluitkosten afgeschaft worden.
Reputatie 4
Badge +8
aansluitkosten vind ik dikke onzin helemaal voor bestaande klanten als je naar de supermarkt staat hoef je toch ook niet eerst entree te betalen voor dat je van de supermarkt gebruik mag maken. word tijd dat die aansluitkosten afgeschaft worden.


Meneer of mevrouw de Beer vergelijkt een appel met een peer.
Reputatie 7
Badge +9
Meneer of mevrouw de Beer vergelijkt een appel met een peer.

Maak je niet te sappel, het gaat hier niet om de peer noch om de appel. ;)
Reputatie 4
Badge +8
Ik zeg maar zo:
Die veel begeert, veel ontbeert!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sandra en Beer,

Zoals koorelle2 en de leon aangeven, moeten er extra handelingen worden verricht om de overstap mogelijk te maken. Daarom worden de aansluitkosten in rekening gebracht.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoi Sandra en Beer,

Zoals koorelle2 en de leon aangeven, moeten er extra handelingen worden verricht om de overstap mogelijk te maken. Daarom worden de aansluitkosten in rekening gebracht.

Groetjes,

Alex


ik noem dat wacht even nog 2vinkjes zetten en uw prepaid is een abonnement, het is gewoon als je via internet het aanvraagt dan betaal je aansluitkosten maar doe je het telefonisch dan hebben ze altijd wel weer een zogenaamde aanbieding dat je geen activatiekosten hoeft te betalen.
er hoeven niet zo als vroeger hardwarematig allerlei handelingen gedaan te worden alleen de imei nr en een aantal gegevens moeten in de centrale gezet worden op een anderre plaats 5min werk. in ieder geval voor 2 jaar terug bij me anderre aanbieder loop de phonehouse binnen zoek een telefoon en abbonnement uit vraag aan die kerol kan ik meteen bellen ja zegt ie dus zoveel hoeven jullie als simyo niet te doen en vind ik het een verkapte manier van geld verdienen 
Badge +1
Als je prepaid bestelt krijg je (op dit moment) de simkaart thuisgestuurd en een beltegoed van € 7,50.
In totaal betaal je daar € 5,- voor en er worden geen aansluitkosten in rekening gebracht.

Waarom bij prepaid € 2,50 cadeau doen en bij sim-only-abonnementen € 15,- aansluitkosten in rekening brengen?
Dat mag best uitgelegd worden aan bestaande klanten, die van prepaid overstappen naar sim-only.
Reputatie 3
Badge +9
De meeste bedrijven proberen op deze mannier klanten naar binnen te halen.
Het is niet klantvriendelijk om bestaande klanten deze korting niet te geven.

Of je geeft beide korting op aansluiting of niet....vindt ik !

Maar des al niet te min die beslissing wordt geheel door Simyo bepaald   leuk of niet.
Badge +6
Als je prepaid bestelt krijg je (op dit moment) de simkaart thuisgestuurd en een beltegoed van € 7,50.
In totaal betaal je daar € 5,- voor en er worden geen aansluitkosten in rekening gebracht.

Waarom bij prepaid € 2,50 cadeau doen en bij sim-only-abonnementen € 15,- aansluitkosten in rekening brengen?
Dat mag best uitgelegd worden aan bestaande klanten, die van prepaid overstappen naar sim-only.


De meeste bedrijven proberen op deze mannier klanten naar binnen te halen.
Het is niet klantvriendelijk om bestaande klanten deze korting niet te geven.

Of je geeft beide korting op aansluiting of niet....vindt ik !

Maar des al niet te min die beslissing wordt geheel door Simyo bepaald leuk of niet.


Hoi FreshM & Martijn,

Voor een prepaid simkaart worden er geen aansluitkosten in rekening gebracht omdat het niet om een abonnement gaat en er minder administratieve handelingen gedaan hoeven te worden. Voor de vaste prepaid klanten die willen overstappen dient de technische afdeling dezelfde handelingen uit te voeren als voor nieuwe klanten die een abonnement bestellen het proces is niet anders hier in. Dat is de reden dat er aansluitkosten in rekening worden gebracht.

Reageer