.

Beantwoord

Aansluitkosten bij overstap van prepaid naar abonnement

  • 27 December 2012
  • 7 reacties
  • 394 Bekeken

Badge
Hallo hallo,

Ik heb een Simyo abonnement die maandelijks opzegbaar is en vertrek half januari voor 5 maanden naar het buitenland. Ik zou graag als ik terug kom weer met mijn oude nummer willen bellen. Nu heb ik me laten vertellen dat ik mijn abonnement niet kan stopzetten, maar wel tijdelijk over kan stappen naar prepaid (met nummerbehoud) en vervolgens in juni weer terug overstappen naar een abonnement.

Nu moet je voor je abonnement 15 euro aansluitkosten betalen. Is dit ook zo als ik nu eerst overga op prepaid (van Simyo) en dan vervolgens weer overstap op een abonnement? 
icon

Beste antwoord door Natascha 28 December 2012, 10:45

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je moet weer opnieuw aansluitkosten betalen, denk. 
Je zou ook nog kunnen overwegen om tijdelijk voor 5 maanden over te stappen naar het goedkoopste abonnement. Voor jaarabo is dat 3 euro en maand flexi 5 euro per maand. Als je dus een jaarabo zou nemen ben je ook 15 euro kwijt aan 5 maanden abonnementskosten maar heb je geen gedoe met overstappen, nummerbehoud, simkaart wisselen en opnieuw abonnement nemen. Bij maand flex abonnement ben je dan 25 euro kwijt maar ook geen gedoe.
ikzelf zou mijn abonnement gewoon aanhouden. Scheelt je werk.
Badge +6
Hallo hallo,

Ik heb een Simyo abonnement die maandelijks opzegbaar is en vertrek half januari voor 5 maanden naar het buitenland. Ik zou graag als ik terug kom weer met mijn oude nummer willen bellen. Nu heb ik me laten vertellen dat ik mijn abonnement niet kan stopzetten, maar wel tijdelijk over kan stappen naar prepaid (met nummerbehoud) en vervolgens in juni weer terug overstappen naar een abonnement.

Nu moet je voor je abonnement 15 euro aansluitkosten betalen. Is dit ook zo als ik nu eerst overga op prepaid (van Simyo) en dan vervolgens weer overstap op een abonnement? 


Hoi _Renske_,

Welkom op het forum!
Wanneer je van prepaid overstapt naar abonnement ga je aansluitkosten betalen. De aansluitkosten worden bij alle klanten in rekening gebracht die overstappen naar een abonnement. Je kan er ook voor kiezen je bundel te verlagen naar de laagste belbundel.

@ De Leon bedankt voor je reactie.
Badge
Bedankt voor de reacties!

Nog één vraag.. Als ik overstap op een jaarabonnement voor 3 euro, kan ik dan als ik terug kom gewoon tussendoor mijn abonnement verhogen naar meer belminuten?
Reputatie 4
Badge +8
Ja, dat is mogelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Dus recapitulerend: voordeligst is overstappen naar jaarabonnement met goedkoopste belbundel van 3 euro. Scheelt je gedoe met aansluitkosten, simcardjes, nummerbehoud. Als je terug bent, gewoon overstappen naar een hogere belbundel. 

Succes! Ga je naar verre oorden? Australië? Zuid-Amerika? de U.S.A.? Groningen? 
Badge
Dus recapitulerend: voordeligst is overstappen naar jaarabonnement met goedkoopste belbundel van 3 euro. Scheelt je gedoe met aansluitkosten, simcardjes, nummerbehoud. Als je terug bent, gewoon overstappen naar een hogere belbundel. 

Succes! Ga je naar verre oorden? Australië? Zuid-Amerika? de U.S.A.? Groningen? 


Bedankt voor je reacties!! Geen verre oorden, maar het verre Noorden... Finland 😉
Reputatie 4
Badge +8
Lijkt me geweldig Renske!
Wat ga je doen in dat mooie Finland?

Reageer