.

Beantwoord

1e dag Simyo en dan maar 9 belminuten. Klopt dit wel?

  • 26 October 2015
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Badge
Ik kan vandaag voor het eerst simyo gebruiken met mijn eigen nummer (nummerbehoud). Ik zie bij verbruiksgegevens dat ik maar 9 belminuten heb tot einde deze maand.Dit is toch wel een beetje vreemd. Heb een eenvoudig 100 min abo bellen/sms
Is dit normaal? Zoja dan heb ik al spijt van mijn overstap!

Marker
icon

Beste antwoord door MichD 26 October 2015, 13:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Goedemiddag marker,

Allereerst welkom bij de Simyo familie!
En ten tweede, ook welkom op het forum van Simyo.

Ik zal even uitleggen, waarom je maar 9 minuten hebt gekregen tot eind oktober.
Je kunt vanaf vandaag (nadat je 06-nummer is overgezet) gebruik maken van je Simyo simkaart, de dag dat ook je bel/sms bundel actief wordt.
Maar omdat het nu al 26 oktober is, wordt je bel/sms bundel na rato uitgekeerd, omdat je abonnement niet aan het begin van de maand is begonnen.
Dit is normaal en ook wel zo eerlijk, aangezien je deze maand (oktober) ook maar een gedeelte van je abonnementskosten hoef te betalen, namelijk het gedeelte van 26 oktober t/m 31 oktober 2015.
Vanaf 1 november krijg je gewoon de volle 100 bel/sms bundel, en betaal je de normale abonnementskosten.

Simyo is niet de enige provider die zo werkt, ook bij andere providers met bel-, sms-, of internetbundels wordt het tegoed na rato uitgekeerd, afhankelijk van het moment dat het abonnement daadwerkelijk in gaat.
Ook bij deze providers, krijg je de volgende maand je volledige bundels.

Hoop je met mijn uitleg, een stuk duidelijkheid te hebben gegeven.
Duidelijker kan haast niet MichD 😃
Reputatie 4
Badge +8
Dank je Raytje :8

Bovenstaande vraag kreeg ik al ten tijde dat ik nog werkzaam was bij Vodafone, en zins die tijd is het antwoord daarop niet veel veranderd, al blijft het leuk om andere mensen daarbij te helpen.
Zo is het de kunst, om de vrager zo goed mogelijk te voorzien van een goed antwoord.

En daar ben jij trouwens ook goed in :8
Dank u :)

Hoop dat Marker er dan ook wat aan heeft 🙂
Badge
Bedankt voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marker,

Ook vanuit deze hoek wil ik je van harte welkom heten bij Simyo en op het Simyo Forum :)

Mijn bericht kan niet tippen aan het uitstekende antwoord van MichD! Hier ga ik het verder dan ook bij laten. Zoals je ziet heb ik zijn bericht als antwoord gemarkeerd 🙂 Als je nog vragen hebt, dan kun je deze uiteraard stellen.

@MichD, ik ben het met Raytje eens! Ik had het zelf niet duidelijker kunnen uitleggen 🙂 Bedankt!

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Abonnementen'. Zo houden we het forum overzichtelijk.

Groetjes,
Angela

Reageer