.

Beantwoord

Ik heb slecht internetbereik. Kan ik mijn telefoon upgraden van 3G naar 4G?

  • 10 December 2016
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

ik wil mijn iphone upgraden van 3 g naar 4g , ik heb regelmatig geen bereik en kan niet appen of op internet indien ik onderweg ben
icon

Beste antwoord door Samantha 12 December 2016, 11:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Het is beter om eerst te kijken naar de oorzaak van het regelmatig geen bereik en de andere problemen.
Anders betaal je na activatie 4G bundel 5 eur per maand met het risico van geen 4G ontvangst!!

*******************************

Staat de APN goed ingesteld? Check toestelhulp op de SERVICE pagina.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-je-iphone-2513?c=395
Toestel op 2G/3G/4G. Automatische netwerkselectie?
******************

Zijn er bepaalde locaties waar je problemen ervaart, postcodes bijvoorbeeld?
Voor controle kun je kijken op de dekkingskaart.
https://www.kpn.com/mobiel/4g/dekkingskaart.htm
Badge +7
Hoi Peggen,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je regelmatig geen gebruik van internet kan maken als je onderweg bent! Daarom heb ik voor de volledigheid je internetoptie een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd. Kun je daarna wel weer internetten?

Mocht je daarna nog steeds niet goed gebruik kunnen maken van je mobiel internet, raad ik je aan om de tips van Friesian eens uit te proberen. Lukt het daarna wel?

Als dit niet het geval is, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen we zien of het probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of door je telefoon. Dan kunnen we je daarna gerichter helpen.

Je kunt natuurlijk altijd een 4G bundel aanschaffen op Mijn Simyo, maar het zou natuurlijk een beetje zonde zijn als dat alleen hierom zou doen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp! 😃

Reageer