.

Beantwoord

Ik kan geen 4G op mijn iPhone 4S. Hoe kan ik weer 3G terugkrijgen op mijn telefoon?

  • 17 March 2017
  • 4 reacties
  • 384 Bekeken

Badge
Beste,
Ik heb 4G ingesteld op mijn apple 4s iPhone omdat dit volgens een mail van jullie vanaf nu gratis kon, maar dit blijkt niet te gaan met de iPhone apple 4S.
Ik heb aangegeven dat ik 4G niet meer wil hebben maar Ik moet nu een 1/2 maand wachten tot mijn verandering, weer terug van 4G naar 3G, wordt aangepast. Ik heb de data verbinding nodig voor mijn "hotspot" in verbinding met mijn navigatie in de auto.
Wat kan ik er aan doen dat ik onmiddellijk weer 3G op mijn iPhone krijg?
Met vr. groet, Jaap Kraan
icon

Beste antwoord door Samantha 20 March 2017, 13:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Je telefoon kiest zelf de snelste verbinding. Dus je zou gewoon 3g moeten hebben.
Badge +7
Hoi KraanvW,

Leuk om je hier weer terug te zien :)

Wat jammer dat je iPhone niet op 4G kan. Je kunt 4G pas weer op 1 april uitzetten op Mijn Simyo. Deze wijziging gaat vervolgens per 1 mei in.

In de tussentijd kun je je telefoon ook weer terugzetten naar 3G. Als je telefoon op 3G staat ingesteld, kan hij geen 4G verbinding maken. Wel vreemd trouwens dat je je toestel op 4G kunt instellen als hij alleen maar op 3G kan. Als hij geen 4G kan, zou je telefoon eigenlijk automatisch al een 3G verbinding moeten maken, precies zoals Ray al aangeeft.

Ik zie dat je inmiddels ook al contact hierover hebt opgenomen met onze klantenservice. Mijn collega heeft je 4G-snelheid weer voor je uitgezet. Wat ik van haar begrepen heb, kun je nu weer internetten :)

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Badge +1
Hallo op het moment dat je telefoon (ik heb een iPhone 5) 3G pakt gebruik je dan ook minder MB's

Ik ben natuurlijk ook overgestapt naar 4G maar ik heb begrepen dat iPhone 5 daar nog een klein beetje moeite heeft en niet altijd 4G pakt van daar mijn vraag.
Verder duurt het even maar gisteren ingesteld en vandaag 4G dus ook iPhone 5 pakt wel 4G.
Boven verwachting. Blij mee "denk ik".
Badge +7
Hoi C.J. Gruben,

Fijn om te horen dat je blij bent met 4G 😃 Je telefoon verbruikt in principe niet meer MB's met 4G. Dit lijkt wel zo, omdat 4G een stuk sneller is dan 3G. Hierdoor kun je in tien minuten tijd veel meer MB's verbruiken dan dat je met 3G kunt. Daardoor lijkt het alsof je met 4G meer MB's verbruikt.

Een iPhone 5 is bij ons een beetje een twijfelgeval met 4G. Dit komt omdat de iPhone 5 in principe niet geschikt is voor de 800 Mhz frequentie. Het grootste gedeelte van ons 4G netwerk werkt met die frequentie. Sommige masten hebben een andere frequentie, waardoor je op die locaties wel gebruik kunt maken van 4G. Of je met deze telefoon 4G hebt, hangt dus af van je locatie.

Als je hier vragen over hebt, dan hoor ik dat graag :)

Groetjes,
Samantha

Reageer