.

Beantwoord

Gaat de snelheid van 4G omhoog ?


Badge +1
Ik krijg net een mail van Simyo met het verrassende nieuws dat de 4G snelheden aangepast gaan worden. Lees hier nog niets over op het forum, maar als dit klopt is dit erg netjes. De snelheden gaan naar 150/50
Kunnen jullie dit bevestigen.

Erik
icon

Beste antwoord door Tiury 15 May 2015, 14:03

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Dat heb je helemaal goed begrepen uit de e-mail. De bestaande snelheidslimiet van 25 Mb/s gaat verdwijnen 🙂. Dit doen we wel in kleine stapjes, vandaar dat we nog niet alle klanten hiervan op de hoogte hebben gebracht. In de praktijk zal het geen verschil van dag en nacht zijn, maar over het algemeen merk je er wel iets van. We vinden het in elk geval tof om te lezen dat je er enthousiast over bent!

Groetjes, Tiury
Badge +1
Ik moet zeggen, had dit absoluut niet zien aankomen 🙂 Goed bezig nogmaals. Hoop dat HD voice in de toekomst ook geintroduceerd gaat worden

Ik begrijp niet waarom het geen verschil is. van 25 naar 150 Mb/s is toch een redelijk grote verandering. Die 150 Mb/s, is dit op 1 frequentie, of haal je dit alleen door middel van gebundelde frequenties.

Jullie hebben het over kleine stapjes 🙂 Ik heb dus al een email gekregen, maar begrijp dat nog niet iedereen deze heeft gehad. Op wat voor termijn zou ik een verandering van maximale snelheid kunnen verwachten?

Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Als je een telefoon hebt die 4G+ ready is, combineert hij de twee frequenties waardoor je inderdaad de 150 Mb/s zou kunnen halen (in optimale omstandigheden). Je merkt dit niet in alle gevallen, omdat niet iedereen een 4G+ telefoon heeft of in een gebied woont waar je sowieso niet de snelste 4G verbinding hebt. Daarom zijn we er nogal voorzichtig mee 🙂.

HD voice is overigens al sinds 2013 beschikbaar. Ik denk dat jij Voice over 4G (VoLTE) bedoeld. We zijn hiernaar aan het kijken of dit mogelijk is om aan te bieden. Nu moet ik zeggen dat dit nog geen urgentie heeft, omdat er nog veel projecten op de planning staan.

Groetjes, Tiury
Badge +1
Of mijn telefoon daar voor geschikt is, geen idee. Lastig daar een antwoord op te vinden moet ik zeggen.

HD voice is al sinds 2013 beschikbaar????? Volgens mij niet bij Simyo. Deze vraag is al vaker op het forum voorbij gekomen en door Simyo werd aangegeven dat dit niet beschikbaar is en al helemaal niet bekend is, of dit eventueel ook beschikbaar gaat worden?
Ben benieuwd, en, hoe worden deze gespreken dan afgehandeld? via de 3G verbinding ipv 2G. Ik merk namelijk zelf nog niets van een verbetering van de geluidskwaliteit tussen mij en bijvoorbeeld mijn vrouw, allebei simyo klanten.
Badge +1
Net even gezocht naar HD voice. Op deze pagina staat helaas het antwoord : https://forum.simyo.nl/bellen-85/hd-voice-2859/index1.html#post68997

Op de vraag wanneer ik een bevestiging kan verwachten over het aanpassen van de snelheid, voor mij specifiek, heb je me trouwens nog geen antwoord gegeven. De klanten krijgen gefaseerd een mail, die heb ik dus ook gehad, maar wanneer kan ik dan de genoemde sms ontvangen?

Erik
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ErikM1972,

Het klopt dat de snelheidsverhoging van 4G gefaseerd wordt uitgevoerd. Zodra de e-mail is uitgestuurd kan je de snelheidsverhoging binnen 5 dagen verwachten.
Badge +1
Ali,
thx voor je reactie. Die snelheidsverhoging zit er even niet in, er is een flinke 4G storing momenteel, heb nu zelfs helemaal geen internet meer, ook niet via 3G, krijg geen icoontje van dataservice in mijn taakbalk, maar daar word in een ander topic al over gesproken, neem toch aan dat je daar iets van weet.
Kun je me nu ook een duidelijk antwoord geven over HD voice. De ene medewerker geeft aan dat het er al is sinds 2013, de andere geeft aan dat het voorlopig geen prioriteit heeft?

Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Dat heb je goed ingeschat. We zijn allemaal meer dan op de hoogte van de 4G problemen op dit moment. Mocht je hier verdere vragen of opmerkingen over hebben, zien we die graag verschijnen in dit topic.

Ik heb je hierboven al antwoord gegeven over HD voice. Dit heb ik onlangs nog onderzocht.

HD voice is al sinds 2013 beschikbaar. Ik denk dat jij Voice over 4G (VoLTE) bedoeld. We zijn hiernaar aan het kijken of dit mogelijk is om aan te bieden.

HD voice is Voice (bellen) over 3G. (al sinds 2013 beschikbaar voor alle Simyo klanten)
VoLTE is Voice (bellen) over 4G. (niet beschikbaar, nog in onderzoek)

Is mijn antwoord zo duidelijker?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Antwoord was wel duidelijk, alleen verwarrend. De vraag over HD voice is vaker op het forum gesteld, en ik bedoel dus niet voice over LTE. Het antwoord heb je denk ik zelf kunnen zien in de link naar dat topic. Blijft dus wat verwarrend, de ene medewerker geeft aan dat het er al is vanaf 2013, terwijl een ander aangeeft dat dit geen prioriteit heeft voorlopig.

Erik
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ErikM1972,

Dat zorgt inderdaad voor verwarring.

Gelukkig geeft Tiury daar nu antwoord op. Voice HD is dus mogelijk bij een Simyo aansluiting.
Badge +1
Is mogelijk, of is het gewoon bij iedereen actief?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ErikM1972,

Bij alle aansluitingen kan je er gebruik ervan maken.
Badge +1
Het is bij alle aansluitingen dus actief. Moet ik er als gebruiker zelf nog iets voor doen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Hier hoef je zelf niets aan te doen, dit is al vanaf de start van jouw aansluiting bij Simyo actief. Ben je slecht verstaanbaar?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Heb inderdaad wel eens problemen met de verstaanbaarheid. Hoe moet ik dit zien trouwens, HD voice, alleen tussen Simyo abbonees, of ook de KPN gebruikers?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ErikM1972,

Zoals we inmiddels weten is HD Voice sinds 2013 beschikbaar. Dit houdt in dat de gesprekken (via 3G) in HD kwaliteit naar jouw telefoon gestuurd worden. Wat jouw telefoon daar vervolgens mee doet, ligt aan je telefoon.
Vergelijk het met HDTV. Als je een televisie hebt die geen HD ondersteunt, zul je ook geen HD kwaliteit beeld hebben.
Als jij slecht verstaanbaar bent, kan dat overigens ook aan de ontvanger liggen. Deze zal ook een telefoon moeten hebben die iets met het HD Voice signaal kan.

Reageer