.

Beantwoord

Al dagen geen goede 4G dekking, hoe komt dat?


Klacht: Al dagen geen goede 4G dekking. Daarnaast worden gesprekken zo nu en dan beëindigd ivm wegvallen bereik. Gaat er iets mis bij jullie?
icon

Beste antwoord door Ruud 26 May 2015, 16:19

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi stephanf86, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat je al enkele dagen geen goede 4G dekking hebt 😞. Zojuist heb ik je simkaart opnieuw voorzien van een 4G optie. Dit helpt vaak tegen het wisselvallige bereik op 4G. Tevens heb ik je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Hiervoor dien je de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te verwijderen.

Helpt dit niet, wil ik je vragen om antwoord te geven op de onderstaande vragen:

- Waar ervaar je dit precies?
- Op welke netwerkmodus staat je telefoon?
- Vanaf welk moment ervaar je dit precies?
- Ervaar je dezelfde klachten als je de Simyo simkaart in een andere telefoon stopt?

Ik hoor heel graag of mijn actie heeft geholpen en anders je antwoorden op de bovenstaande vragen 🙂.

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Niet heel handig om ineens niet bereikbaar te zijn. Aangezien ik het nummer zakelijk gebruik. Maar goed stappen doorlopen. Bijgaand mijn reactie.

- Waar ervaar je dit precies?
In den haag op kantoor en in rotterdam thuis. Ervaar af en toe 4g maar sindskort is het traag en meestal 3g.

- Op welke netwerkmodus staat je telefoon?
Geen idee. Geen instellingen gewijzigd. Heb een iphone6.

- Vanaf welk moment ervaar je dit precies?
Ongeveer dag of 5/6

- Ervaar je dezelfde klachten als je de Simyo simkaart in een andere telefoon stopt?
Is een nieuwe iphone 6. Niet in de gelegenheid andere tel te proberen.

Groet,

Stephan
Reputatie 3
Badge +7
Hoi stephanf86,

Bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Je nummer is gisteren opnieuw aangemeld op het netwerk. Is het probleem na het herstarten van je toestel verholpen?

Aan je aansluiting is niets te zien. Internetten op het 4G netwerk zou mogelijk zijn. Ik zou je willen vragen om de instellingen op je toestel na te lopen. Dit kan je doen aan de hand van de onze toestelhulp. Je kan controleren of de juiste APN instelling portalmmm.nl is ingevoerd.

Als je de stappen hebt doorgenomen mag je het toestel even uit en weer aanzetten om de aanpassingen door te laten voeren.

Laat je ons weten of je weer over 4G kan beschikken?
Allemaal gedaan. Maar werkt nog steeds niet. Mij helaas toe bewogen naar concurrent te kijken. Heb een goede netwerkverbinding nodig. Gekomen voor jullie tarieven met acceptatie dat netwerk minder zou zijn. 2 jaar klant geweest maar verschil met andere partijen is nu nog maar 3 euro per maand en krijg daar 6x zoveel data (vodafone). Dit in combinatie met beter netwerk heeft mij doen besluiten over te stappen. Dank voor je hulp.

Groet,

Stephan
Badge +1
Dat is wel heel erg extreem, om gelijk over te stappen. Snap dat je je verbinding nodig hebt hoor. Kun je die storing van Vodafone nog herinneren van geloof ik, vorig jaar? Toen lag hun netwerk ook dagen plat. Er is overal wel eens wat, welke provider je ook kiest. Er word hard gewerkt om het probleem op te lossen en het blijkt dus bij meerdere providers problemen te geven.

Erik
Daarbij zit je bij de meeste andere providers vast aan een 2 jarig contract als je in de buurt wilt komen van de tarieven die Simyo hanteert. Soms kom je lager uit maar dan nog die 2 jaar. Bij Simyo kun je elke maand aanpassen en dat is iets wat ook niet bij elke provider kan.

Tuurlijk zullen er concurrenten zijn die misschien bepaalde dingen beter / anders hebben. Maar dat geldt voor elke provider.
@ErikM1972 "Er word hard gewerkt om het probleem op te lossen en het blijkt dus bij meerdere providers problemen te geven". Mij is niks verteld van een eventueel netwerkprobleem, anders had ik daar rekening mee gehouden. Nee, mijn telefoon werd direct zonder instemming gerest, waardoor ik niet bereikbaar was. Vind ik niet netjes, overleg dan even. Ben altijd tevreden geweest bij Simyo, maar dit was aanleiding voor mij voor een heroriëntatie.

@Raytje zie vorige punt. Ik betaal bij Simyo 28,50 500 min 1500 mb 4G geen internet in buitenland. Krijg nu onbeperkt bellen onbeperkt sms + 3gb data 4G 1 jaar contract internet buitenland voor 31 euro. Vind Simyo een goede partij, had ook niet weg gehoeven. Maar dit liep allemaal even niet lekker. Wellicht tot in de toekomst.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi stephanf86,

Jammer dat dit je heeft doen besluiten om ons te gaan verlaten :(

Ik hoop dat je onze service van de afgelopen jaren hebt kunnen waarderen. Wie weet zien we je weer terug bij Simyo.
Ben sinds 'n paar weken bij Simyo met mijn iPhone 6. 4G werkte ok tot een paar dagen geleden. Haast geen 4g meer zoals nu woon in Soest.
Hier ook hetzelfde,alles gedaan,simkaart eruit 15 min. gewacht,daarna eventjes 4G,dan weer 3G of H+,maar geen 4G.Soms helemaal geen mobiel internet.Volgens mij is er een grote storing.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ruudwcm en martinoz,

Wat vervelend dat de hapering jullie ook heeft getroffen.:(

Via dit topic houden we jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Daar staan ook nog meer tips die jullie kunnen testen. Bijv. mbt de APN.

Kunnen jullie me in dat topic ook aangeven welke telefoon en besturingssysteem jullie gebruiken?
Ik heb de iPhone 6 met uiteraardhet laatste systeem er op. Heb alle andereadviezen al opgevolgd. Had 2 u geleden 4g en dus blij en nu niet meer. Dit duurt dus alleen week of 2 schat ik.
Ik heb de HTC Desire 510 met android 4.4.3,APN verandert van portalmmm.nl naar KPN4G.NL en weer terug.Niets helpt,soms eventjes 4G,maar meer 3G,het is hopeloos,heb mijn abonnement verander naar 3G.Dat is leuk die tips en trucs,maar het ligt toch echt bij het netwerk niet aan de mobieltjes.Daarvoor had ik probleemloos 4G.Verder is de communicatie maar matig,niks ten nadele van Moderators op dit forum,maar misschien iets voor het managment!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi martinoz en Ruudwcm,

Lange tijd was het onduidelijk waar het probleem vandaan kwam. Helaas waren we daarom genoodzaakt deze vaste route te bewandelen om op die manier oorzaken te kunnen uitsluiten.

Hopelijk hebben jullie al gemerkt dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dat niet het geval is: graag even je telefoon opnieuw opstarten.
Werkt dus inderdaad weer, bedankt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ruudwcm,

Ik ben blij dat je inmiddels ook weer 4G hebt. Bedankt dat je het doorgeeft 😳

Reageer