.

Beantwoord

Waarom is er na zoveel klagen nog steeds geen app voor prepaid gebruikers?


Beste Simyo,

Echt slecht dat na zoveel klagers (zie ik als nieuweling nu heel erg vaak voorbij komen en heb hetzelfde probleem voor mijn Windows Phone, erg frustrerend, nu moet ik elke keer inloggen op de website zelf, erg ouderwets en niet meer van deze tijd SIMYO!) er nog steeds geen app is voor Prepaid gebruikers. Zo achterhaalt van Simyo en het word echt eens tijd dat Simyo naar deze klanten gaat luisteren! Hoe moeilijk is dat om ook voor Prepaid klanten een app te hebben met dezelfde functie's als de Sim Only abonnementen. En waarom wordt hier wel reclame mee gemaakt op jullie website! Niet professioneel en nogmaals erg slecht! Is geen goede reclame voor jullie!

Ik hoor graag zsm dat er een prepaid app voor Windows Phone, Android, IPhone etc uit komt. Ik zie al heel lang staan dat hier aan gewerkt wordt, maar zie nog steeds niets voorbij komen, niet echt klantvriendelijk. Dat deze er nog steeds niet is, is niet meer van deze tijd SIMYO!

Met vriendelijke groet,
Holliebal
icon

Beste antwoord door Tiury 28 July 2015, 11:07

Bekijk originele reactie

26 reacties

Dat het bij jou niet werkt met de app okidokie dat het dan frusterend is...snap ik ook..
Maar hoe kom je bij deze gedachte dat er geen werkende app is voor prepaid?
Omdat er op de website staat ook voor Prepaid klanten dus NIET!
Dan moet ik je helaas tegenspreken.
Zojuist een test uitgevoerd op mijn samsung, zowel sim only als prepaid werkt.
Wel kun je maar met 1 account tegelijk inloggen !
Ik heb Windows Phone en daar lukt het niet!
Heb nu al spijt dat ik ben overgestapt naar Simyo, Vodafone had een perfecte app voor Prepaid Vodafone...gebruikers!
Maar ja, ik was al overgestapt omdat ik de de pagina van Simyo zag dat het ook voor Prepaid gebruikers was...DUS niet voor Windows Phone blijkbaar...erg frustrerend!
Ik heb Windows Phone en daar lukt het niet!
Kijk nog eens goed op de bijlage.. Voor IOS en Android.......geen Windows !

****n.v.t. je hebt het al gevonden.
Nee maar als ik overstap en ik zie staan app gebruik ook voor Prepaid ga ik niet verder kijken, sorry hoor!
Het staat er ook niet echt duidelijk hè en belachelijk dat er voor Windows Phone geen prepaid app is echt belachelijk en behoorlijk achterhaalt van Simyo!
Kan Simyo nog wat Vodafone leren, die weten wel wat klantvriendelijkheid is en hebben wel een Prepaid app voor Windows Phone gebruikers...
Nee maar als ik overstap en ik zie staan app gebruik ook voor Prepaid ga ik niet verder kijken, sorry hoor!
Wat zal ik zeggen of.... Human League.. I'monly human. 🙂
Wat een hoop frustratie over een niet beschikbare app voor pre-paid in de Windows Phone Store. De reden dat die er niet is bij Simyo is heel simpel uit te leggen. Het aantal pre-paid klanten met een windows telefoon is heel klein bij Simyo. Te klein om er een hoop ontwikkelingskosten aan te besteden. De app voor Sim Only klanten is om die zelfde reden erg beperkt bij Windows Phone. In z'n geheel niet te vergelijken met die van iOS en Android.

En er staat echt duidelijk iOS en Android..

En daarbij is Vodafone vele malen groter, dus die vergelijking gaat ook niet op 🙂
Wat een onzin maar goed, ik ga hier niet verder op in...ik zeg gewoon wat ik er van vind!
Dat mag toch, zeggen wat je er van vind.. Maar verwacht dan ook antwoorden :)

En ik weet niet wat jij onzin vind, maar het marktaandeel van Windows Phone is in Nederland echt heel erg laag ten opzichte van iOS en Android. De precieze cijfers zijn niet voor de volle 100% bekend maar het aandeel ligt onder de 10%. Reken dan maar uit hoeveel er daarvan pre-paid en daarvan weer bij Simyo. Te weinig voor een investering die uiteindelijk te weinig oplevert.
Sorry hoor maar ik lees heel vaak en steeds meer dat er mensen met een Windows Phone klagen dat er geen Prepaid app is dus sorry hoor, weinig Windows Phone gebruikers valt ook wel mee. En wat vind je belangrijker, tevreden klanten of iets anders? Ik vind het echt een vergelijking van niets en echt nergens op slaan, maar goed, blijkbaar pas ik beter bij Vodafone dan bij Simyo...
Beste Holliebal en Raytje.

Ik wil hier toch even een andere kant van het verhaal geven. Stel dat er iemand op het idee komt om een dergelijke app te ontwikkelen en op de app store te plaatsen. Dan nog is het van belang of die app wel of niet ondersteund wordt door de provider.
Reputatie 7
Badge +9
, maar goed, blijkbaar pas ik beter bij Vodafone dan bij Simyo...

Dat denk ik ook 😃 En het is zo mooi, dat je over kunt stappen.....Om elders te krijgen wat je er denkt te kunnen vinden. 😃.

Ik snap je frustratie overigens wel. Want prepaidbellers willen graag overzicht / controle houden over hun belminuten. Jammer dat je, door de frustratie heen, de -overigens wèl- zinnige bijdragen van Raytje niet pakt.
Ik ben niet zo thuis met Windows phone. Hebben zij niet een app die belminuten bijhoudt? Een belminutenteller. Bij Android bestaan die wel en in IOS (na lang zoeken) ook eentje gevonden. Ik noem maar wat. 🆒
de -overigens wèl- zinnige bijdragen van Raytje
Je gaat me toch niet zeggen dat mijn bijdragen nièt zinnig zijn?🆒
En zo'n call (/sms) monitor is er wel bij een windows foon.
Bedankt de Leon voor je compliment.. :)

Ik had het niet geschreven maar dat wil niet zeggen dat ik de vraag / klacht niet begrijp. Tuurlijk begrijp ik dat. Maar het moet wel kunnen, ook financieel. Vorig jaar had 24% van de bevolking die een mobiele aansluiting had een prepaid aansluiting. De vraag is dus hoeveel van die 24% zijn er klant bij Simyo. En hoeveel van die klanten hebben dan een Windows Phone. Niet veel denk ik, bedrijfsmatig gezien.

Bron: gsmhelpdesk.nl
Ik vraag me toch af Raytje of er niet voor mensen zoals de TS ook de app werkend voor windows gemaakt kan worden.
En anders heb ik een voorstel.
De TS, jij gaan alle windows van de simyo etage wassen en laten daarbij een bordje zien...

Wij hebben iets gedaan voor jullie windows nu zijn jullie aan de beurt.:D:)
Deze actie heet dan (komt ook van een andere bron) Windows for Windows.
****edit

Ik geef nu mijn persoonlijke mening zonder dollen.
Simyo heeft geinvesteerd in een nieuwe app en een nieuw forum.
Met dat geld hadden ze de app en het forum ook voor alle windows foon gebruikers werkzaam kunnen maken.
Ze hadden zelfs nog geld overgehouden.
Maar ik ben niet degene die beslist bij Simyo, alleen in zoverre was de TS en de overige windows foon gebruikers ook geholpen.

Geen externe bron, eigen filosofie.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Holliebal,

Er is helaas over dit onderwerp een heleboel gesproken zoals je hierboven al aangeeft. De Simyo app is er voor prepaid gebruikers, alleen niet voor Windows Phone gebruikers met een prepaid aansluiting. Er zijn genoeg afwegingen gemaakt om dit wel of niet te doen.

Helaas is het percentage klanten dat een Windows Phone gebruikt erg klein, zéker in combinatie met een prepaid simkaart. Dat is niet leuk om te horen en voor mij om te vertellen, maar ik hoop dat je de afweging dan beter begrijpt.

Simyo heeft geinvesteerd in een nieuwe app en een nieuw forum.
Met dat geld hadden ze de app en het forum ook voor alle windows foon gebruikers werkzaam kunnen maken.
Ze hadden zelfs nog geld overgehouden.
Maar ik ben niet degene die beslist bij Simyo, alleen in zoverre was de TS en de overige windows foon gebruikers ook geholpen.


Dit is ook de reden dat de bovenstaande 'filosofie' niet opgaat. We hebben gekozen voor een nieuw forum en een nieuwe Mijn Simyo omgeving met een stuk meer opties dan voorheen. Hier kan een véél groter deel van onze klanten plezier van hebben.

Mijn beste advies is in dit geval om een snelkoppeling te maken naar Mijn Simyo op je telefoon. De mobiele versie van Mijn Simyo werkt wel op je telefoon en hier staat nagenoeg alle informatie over je prepaid die je ook in de app kunt vinden.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het reageren Raytje en Friesian.
Maar waarom dan wel een Windows app voor Windows Phone met abonnement maar niet voor prepaid, sorry maar de argumenten hierboven slaan echt nergens op. Er is dus wel een SImyo app voor Windows Phone alleen niet voor prepaid klanten! Ik heb namelijk de app op mijn Windows telefoon staan, alleen krijg de melding als ik inlog dat dit alleen voor mensen met abonnement geldt, dus waarom ook niet voor prepaid klanten van Windows Phone maar wel de mensen die een abonnement hebben!

Dus er hoeft helemaal geen app meer gemaakt te worden voor de Windows Phone, die is er al, alleen besluit Simyo dat deze niet voor Prepaid gebruikers is en sluit deze groep keihard buiten! Echt slecht! Het enige wat Simyo hoeft te doen, geen nieuwe app meer te bouwen voor Windows Phone want die is er al, maar ze hoeven alleen maar de prepaidgebruikers toe te voegen! Dus over die kosten vind ik echt een belabberd slecht verhaal.

Ik vind het zeer onprofessioneel dat Simyo wel een app bouwt voor Windows Phone maar alleen voor mensen met abonnement en daarbij vind ik het ook zeer onprofessioneel als je daarbij een groep uitsluit!
Idd als Simyo daar nou gewoon had in ingevesteerd waren alle klanten van Simyo blij en sluit je geen enkele groep buiten! Jammer en niet slim van Simyo en ik vind het niet meer van deze tijd!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Holliebal,

De ontwikkeling van de Mijn Simyo voor Sim Only en die van Prepaid zijn een stuk later van start gegaan. We hebben in eerste instantie de App voor alle apparaten gelanceerd, maar alleen voor Sim Only klanten. Helaas zijn er tijdens het maken van deze app behoorlijk wat haken en ogen aan het licht gekomen van het ontwikkelen van Windows Phone apps. Hierdoor heeft dit 5-6 maanden langer geduurd dan de apps voor de andere platforms.

Dit is de reden dat er dus wel een app is voor Sim Only en niet voor Prepaid.

We proberen wel degelijk met klanten mee te denken en in te springen op de behoeftes. Jammer dat je niet meer ingaat op mijn advies, misschien is dit voor jou wel een goed alternatief.

Groetjes, Tiury
de -overigens wèl- zinnige bijdragen van Raytje .
Dit was voor mij de drup(pel) die het emmertje deed overlopen. Een steeds groeiend onbehagen bij het lezen van topics over buitenbundelkosten.....maar deze opmerking heeft bij mij de deur dicht gedaan! Ik had graag uitleg gehad van de leon, maar dit kreeg ik niet....
Daarom nog gevraagd via een pb maar geen reactie gehad.......
Waar heb ik dit aan verdiend? Was voor mij als een dolksteek ! Een vervelende opmerking......
Zonder ook maar een woord van argumentatie.

Het was erg gezellig op het forum, erg jammer........deze drup(pel) (L.Rozewater....:()
Had ontevredenheid over buitenbundelkosten topics en dit was de aanzet, deze opmerking.....

Reageer