Indien je geen verbinding krijgt met internet, kan dit liggen aan de instellingen in je telefoon.
Werkt internet op je mobiel niet? Dan kan het zijn dat je internetinstellingen verkeerd ingesteld staan.
Bij Simyo is het mogelijk om je internetinstellingen eenvoudig stap voor stap in te stellen. Dat kan via toestelhulp. Je kunt dan per merk nagaan of jouw type telefoon er tussen staat. Volg vervolgens de instructies voor jouw telefoon.
Lukt het niet met behulp van toestelhulp, controleer dan op Mijn Simyo of je de optie 'Internet op je mobiel' aan hebt staan, anders is internet geblokkeerd op je simkaart. Je vindt deze optie onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.
Veel plezier ermee!
eSIM van Simyo
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
25 keer de beste volgens
de Consumentenbond
De Consumentenbond riep ons al 25 keer uit tot beste mobiele provider van Nederland.
Abonnement met telefoon
Toe aan een nieuwe telefoon? Goed nieuws! Je kan vanaf nu een telefoon nemen bij je Simyo abonnement. Zowel voor nieuwe als trouwe klanten!
eSIM van Simyo
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Korting dankzij een vriend!
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
-
Sim Only
-
Prepaid
-
Telefoons
-
eSIM
-
Service
.
- Home
- Telefoons
- Overige telefoons
- Hoe stel ik de Nokia Lumia 800 in, om te kunnen Internetten.
Hoe stel ik de Nokia Lumia 800 in, om te kunnen Internetten.
- 20 december 2011
- 49 reacties
- 22016 Bekeken
49 reacties
- Startend Simyaan
- 5 reacties
- 8 februari 2012
T lukt mij niet om internet weer te activeren nadat mijn oud nummer in gebruik is. Ook onderstaand op mijn Nokia Lumia 800 werkt niet. Ander advies? Dank.
- Oud-moderator
- 1369 reacties
- 9 februari 2012
Hi Simyo2,
Graag vernemen wij of het inmiddels is gelukt. Als dit niet het geval is vragen wij je ons een privéberichtje te sturen met je mobielnummer zodat wij dit voor je kunnen nakijken.
Groetjes,
Arie
Graag vernemen wij of het inmiddels is gelukt. Als dit niet het geval is vragen wij je ons een privéberichtje te sturen met je mobielnummer zodat wij dit voor je kunnen nakijken.
Groetjes,
Arie
- Startend Simyaan
- 5 reacties
- 9 februari 2012
Beste Arie, naar welk emailadres kan ik mijn tel.nummer sturen? Inmiddels alle advies van dit forum uitgeprobeerd. Dank.
- Startend Simyaan
- 5 reacties
- 9 februari 2012
Uiteindelijk gelukt door mobiel internet en G3 uit te zetten, apn verwijderen,telefoon uit en weer aan en vervolgens mobiel internet weer aanzetten. Geen apn ingevoerd, hopen dat t werkt anders maar een andere provider?
- Oud Community Manager
- 6701 reacties
- 10 februari 2012
Werkt het internet inmiddels Simyo2? Je kunt mij of Arie een privé berichtje sturen door op ons profiel te klikken. Als je vervolgens je Simyo telefoonnummer aan ons door geeft, kunnen we kijken of het netwerktechnisch allemaal goed staat.
Groetjes,
Alex
Groetjes,
Alex
- Startend Simyaan
- 4 reacties
- 11 april 2012
Hartstikke bedankt! Ik begon me al stiekem een beetje zorgen te maken! 😛
- Startend Simyaan
- 4 reacties
- 1 juni 2012
Bij mij is het niet gelukt om op die manier internet te activeren. Voor degenen met een Nokia Lumia 800 en hetzelfde probleem, zie hieronder.
Ik heb al de vele manieren geprobeerd om het APN aan te maken maar het heeft niet gewerkt. Op mijn oude Symbian mobiel heb ik geverifieerd dat ik daadwerkelijk wel een werkende internetverbinding had, maar de APN settings waren beveiligd dus ik kon ze niet bewerken.
Vervolgens heb ik de helpdesk gecontacteerd, maar die verwezen naar de tekst in de start van dit topic. Het is gelukt, maar niet op die manier. Ik heb die manier al een aantal keer geprobeerd en ook deze keer werkte het niet.Hoe ik het heb opgelost is als volgt: Ik heb de 'Netwerk instellen' of 'Network Setup' app van Nokia gedownload. In die app worden de instellingen gedetecteerd. Bij mij vond ie 'Rabo Mobiel' en 'KPN'. Ik heb vervolgens zelf een APN toegevoegd, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 'KPN' geprobeerd, dit werkte ook niet.
Als laatste heb ik 'Rabo Mobiel' geselecteerd. Dit werkte wel, maar waarom het werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval internet nu!
Ik heb al de vele manieren geprobeerd om het APN aan te maken maar het heeft niet gewerkt. Op mijn oude Symbian mobiel heb ik geverifieerd dat ik daadwerkelijk wel een werkende internetverbinding had, maar de APN settings waren beveiligd dus ik kon ze niet bewerken.
Vervolgens heb ik de helpdesk gecontacteerd, maar die verwezen naar de tekst in de start van dit topic. Het is gelukt, maar niet op die manier. Ik heb die manier al een aantal keer geprobeerd en ook deze keer werkte het niet.Hoe ik het heb opgelost is als volgt: Ik heb de 'Netwerk instellen' of 'Network Setup' app van Nokia gedownload. In die app worden de instellingen gedetecteerd. Bij mij vond ie 'Rabo Mobiel' en 'KPN'. Ik heb vervolgens zelf een APN toegevoegd, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 'KPN' geprobeerd, dit werkte ook niet.
Als laatste heb ik 'Rabo Mobiel' geselecteerd. Dit werkte wel, maar waarom het werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval internet nu!
- Startend Simyaan
- 1 reactie
- 2 augustus 2012
Ik heb een nokia 710; instelen lukt op geen van de in het forum aangeleverde oplossingen. Graag hulp
- Oud-moderator
- 4233 reacties
- 3 augustus 2012
Beste Jacoma
Welkom op het forum!
Elk toestel heeft zijn eigen instellingen voor het internet. Ik heb je een privé bericht verstuurd met de instellingen voor je toestel.
Welkom op het forum!
Elk toestel heeft zijn eigen instellingen voor het internet. Ik heb je een privé bericht verstuurd met de instellingen voor je toestel.
Groetjes,NataschaSimyo WebcareAub alleen privé berichten sturen wanneer een moderator er om vraagt :)
- Startend Simyaan
- 1 reactie
- 23 augustus 2012
Ook ik heb een Lumia 800, en ook mij lukte het niet om mobiel te internetten met Simyo. Ook niet met de instructies hierboven in het forum. Ondanks tientallen keren m'n telefoon opnieuw opstarten. Maar na dagenlang prutsen is het bij mij tóch gelukt. Met behulp van deze site: http://www.gadgettest.nl/2011/11/17/nokia-lumia-800-en-simyo-niet-door-een-deur
Voor wie dat niet allemaal wil lezen. Ik heb bij de instellingen voor mobiel netwerk bij de naam van de apn Mobiel Internet ingevuld. En verder alle invulvelden leeggelaten. Hoe het kan weet ik ook niet, maar voor mij werkt het. Ik hoop dat deze truc bij anderen ook succes heeft!
Voor wie dat niet allemaal wil lezen. Ik heb bij de instellingen voor mobiel netwerk bij de naam van de apn Mobiel Internet ingevuld. En verder alle invulvelden leeggelaten. Hoe het kan weet ik ook niet, maar voor mij werkt het. Ik hoop dat deze truc bij anderen ook succes heeft!
- Oud-moderator
- 1737 reacties
- 24 augustus 2012
Beste Biem,
Bedankt voor het delen van deze tip en de instellingen. Op deze manier kunnen meerdere klanten hier iets aan hebben.
Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt om het internet actief te krijgen op jouw Nokia Lumia 800.
Bedankt voor het delen van deze tip en de instellingen. Op deze manier kunnen meerdere klanten hier iets aan hebben.
Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt om het internet actief te krijgen op jouw Nokia Lumia 800.
Groetjes,WayneSimyo WebcareAub alleen privé berichten sturen wanneer een moderator er om vraagt.
- Startend Simyaan
- 3 reacties
- 23 oktober 2012
Om te kunnen Internet op je Nokia Lumia 800 moet je het volgende doen.
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
- Log eerst in op de website van Simyo en ga daar naar je instellingen, en zet internetten aan!
- Ga hierna op je Nokia WP7 toestel naar instellingen en kies voor de optie; "Mobiel netwerk".
- Kies vervolgens onderaan voor APN.
Nadat je de instellingen opslaat met het Vinkje, zal hierna bij de Proxypoort, poortje 80 ingevuld staan, dat is verder in orde.
- APN: internet
- Gebruikersnaam: niets invullen
- Wachtwoord: niets invullen
- Proxyserver/URL: 0.0.0.0
- Proxypoort: niets invullen
Veel plezier ermee!
- Schakel je toestel echt uit, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden, en het scherm naar beneden te swipen. De tekst "Tot ziens" is dan zichtbaar.
- Schakel hierna je toestel weer in, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden.
- Hierna word de pincode gevraagd, die je beter ook op de Simyo site kan opzoeken dan elk papiertje wat je hebt gekregen. Dit kan inmiddels gewijzigd zijn.
- Wacht nu ongeveer 15 minuten en je kan nu Internetten.
Het is niet gelukt ! ik heb telefoon nummer 0610354559.
kan je de instellingen niet smsen ?
- Oud-moderator
- 1369 reacties
- 25 oktober 2012
Beste Ferdi71,
Wij hebben bij deze de inernetinstellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je als het goed is gebruik maken van het internet.
Groetjes,
Arie
Wij hebben bij deze de inernetinstellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je als het goed is gebruik maken van het internet.
Groetjes,
Arie
- 5 reacties
- 5 november 2012
Ls,
Bovenstaande heb ik allemaal al diverse keren tevergeefs uitgevoerd. Helaas nog steeds geen internet.
Iemand nog ideeën?
please help.
Jasper
0615060178
Bovenstaande heb ik allemaal al diverse keren tevergeefs uitgevoerd. Helaas nog steeds geen internet.
Iemand nog ideeën?
please help.
Jasper
0615060178
- Oud Community Manager
- 6701 reacties
- 8 november 2012
Welkom op het forum jjanssen,
Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt?
Groetjes,
Alex
Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt?
Groetjes,
Alex
- 5 reacties
- 8 november 2012
Welkom op het forum jjanssen, Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt? Groetjes, Alex
Dag Alex,
Deze heeft eerder wel aangestaan. Gisteren is ook mijn internet gereset kreeg via twitter door. Misschien gevolg daarvan? Ik heb deze nu weer aangezet. Echter geen internet of moet ik nog wachten? Mijn APN is leeg. Moet ik deze weer vullen met:
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
APN: internet
Gebruikersnaam: niets invullen
Wachtwoord: niets invullen
Proxyserver/URL: 0.0.0.0
Proxypoort: niets invullen
Jasper
- 5 reacties
- 9 november 2012
Dag Alex,
Komt er nog reactie of blijft het zo stil? Ik heb er maar een slecht gevoel over dat jullie niet weten wat de oplossing is.
Zowel via twitter, forum als KS geen reactie.
Jasper
Komt er nog reactie of blijft het zo stil? Ik heb er maar een slecht gevoel over dat jullie niet weten wat de oplossing is.
Zowel via twitter, forum als KS geen reactie.
Jasper
- Oud-moderator
- 1369 reacties
- 9 november 2012
Beste jjanssen,
Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld.
Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren:
APN: internet
Gebruikersnaam: niets invullen
Wachtwoord: niets invullen
Proxyserver/URL: 0.0.0.0
Proxypoort: niets invullen
Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt.
Groetjes,
Arie
Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld.
Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren:
APN: internet
Gebruikersnaam: niets invullen
Wachtwoord: niets invullen
Proxyserver/URL: 0.0.0.0
Proxypoort: niets invullen
Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt.
Groetjes,
Arie
- 5 reacties
- 9 november 2012
Beste jjanssen, Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld. Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren: APN: internet Gebruikersnaam: niets invullen Wachtwoord: niets invullen Proxyserver/URL: 0.0.0.0 Proxypoort: niets invullen Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt. Groetjes, Arie
Beste Arie,
Helaas moet ik je en mezelf ook teleurstellen. Ik heb de instructies gevolgd. Automatisch wordt na oplsaan porrt 80 ingevuld bij proxypoort. Ook na uit/inschakelen van de telefoon geen internet. Het enige wat ik af en toe krijg zijn whatsapp meldingen. Verder zegt elke app dat internet niet beschikbaar is. Dat is al vanaf het begin helaas. Nog meer opties?
Actief netwerk staat op simyo.
Roamen staat op toesteaan.
Hoogste snelheid staat op 3G
Netwerkselectie staat op automatisch
Al van alles geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat helaas. :-(
Ik hoor graag van je.
Groeten, Jasper
- Oud Community Manager
- 6701 reacties
- 13 november 2012
Hoi jjanssen,
Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is.
Groetjes,
Alex
Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is.
Groetjes,
Alex
- 5 reacties
- 15 november 2012
Hoi jjanssen, Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is. Groetjes, Alex
Alex,
Na reactie van jullie KS heb ik met die instellingen en de speciale netwerkinstellingen app van nokia alles aan de gang gekregen. Ik gebruik dus een APN wat hier nog niet naar voren gekomen is. Eentje van KPN. Dit dus ic.m. de speciale app voor netwerken van nokia werkt het nu.
Bedankt voor de moeite.
Jasper
- Oud-moderator
- 4233 reacties
- 19 november 2012
Beste Jjanssen,
Blij te horen dat het gelukt is met het instellen van het internet.
Blij te horen dat het gelukt is met het instellen van het internet.
Groetjes,NataschaSimyo WebcareAub alleen privé berichten sturen wanneer een moderator er om vraagt :)
- Startend Simyaan
- 6 reacties
- 1 januari 2013
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.
Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).
Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).
Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
- Oud-moderator
- 4233 reacties
- 4 januari 2013
Bart F;26270 schreef:
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.
Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).
Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).
Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
Hoi Bart F,
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
Startscherm.
Kies het pijl-symbool.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies mobiel netwerk.
Kies dataverbinding en schakel deze in.
Scroll naar beneden.
Kies apn toevoegen.
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in
Bij Proxyserver/URL, voer niets in.
Bij Proxypoort, voer niets in.
Kies het vinkje.
Keer terug naar het Startscherm.
Startscherm.
Zet de Nokia Lumia 710 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Kan je laten weten of het internet werkt met deze instellingen. 🙂
Groetjes,NataschaSimyo WebcareAub alleen privé berichten sturen wanneer een moderator er om vraagt :)
Reageer
Gerelateerde topics
A NOS passa a ter nova Linha de Apoio com custos reduzidos – 931699000
Sou novo na NOSÁrea de Cliente NOS - O que precisa saber?
Área de Cliente NOSInformam que as chamadas do Apoio ao Cliente são gratuitas mas é MENTIRA!!icon
Internet NOSFaturação de chamada indevidaicon
Gerir produtos e serviçosReclamação - Dificuldades no Cancelamento do Contrato
Gerir produtos e serviços
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK