Al een paar keer ben ik in de afgelopen jaren tegen oververbruik aangelopen. In verschillende gevallen dat mijn telefoon (in mijn broekzak, als ik van Wifi naar de auto ga). In enkele minuten (meestal minder dan 3), gaat dan de melding 80% van m’n bundel, de rest en daarna tot een bedrag ‘x’ er doorheen.
Ik heb altijd gedacht dat het maximum lag op 50 euro - iets wat eigenlijk ook onacceptabel is voor een paar honderd MB.
Al autorijdend kan je - met dit tempo - niet reageren, want je mag je telefoon niet opnemen.
Recentelijk ging het echter weer fout, maar nu niet voor 5 tientjes, maar voor een paar honderd euro, alvorens ik automatisch werd geblokkeerd.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het maximum bedrag 50 euro was. De helpdesk (per email) heeft nu, na enkele weken, nog steeds niet gereageerd op een verzoek voor een coulance regeling.
Ik ga ondertussen overstappen naar Hollandse Nieuwe. Niet omdat de ontvangst in mijn regio beter is; waarschijnlijk zelfs slechter, maar gewoon omdat ik het risico van overschrijden van m’n limiet onacceptabel vind.
Ik vind het echter nog onfatsoenlijker, dat als je als jarenlange klant, geen eens een response op je email kan krijgen.
Ik ga dus weg vanwege meerdere keren overschrijding van dataverbruik (vanuit m’n broekzak). Ik heb ondertussen ook alweer 100 euro overgemaakt om mijn telefoon gedeblokkeerd te krijgen.
Ik ben tevreden over het netwerk, maar hier ben ik klaar mee.
Sander