Skip to main content

.

Hallo allemaal,



Belangrijk nieuws: Mijn Simyo is vernieuwd! Vanaf nu zie je na het inloggen meteen hoeveel je die maand verbruikt hebt en wat je kosten zijn.







Wat is er allemaal vernieuwd?



We hebben Mijn Simyo samen met Simyo bellers ontwikkeld en uitgebreid getest. Dit zijn de belangrijkste verbeteringen:



• Overzichtelijker: je ziet in één oogopslag hoe je er die maand voorstaat;

• Houd de touwtjes stevig in handen: meer inzicht en informatie over je belgedrag en kosten;

• Mijn Simyo is verbeterd voor gebruik op je telefoon en tablet.



Meer goed nieuws voor Sim Only bellers:



• Pas je bundels tot het einde van de maand aan, dat hoeft niet meer voor de 25ste;

• Maandelijks MB’s bijkopen als je dat nodig hebt (ook dit geldt alleen voor Sim Only bellers).



Nog iets anders?



Omdat er erg weinig gebruik van werd gemaakt, kun je geen web sms-berichten meer sturen via de nieuwe Mijn Simyo. Een sms versturen via je telefoon blijft uiteraard gewoon mogelijk :)



Wat vind je ervan?



Omdat we veel waarde hechten aan je mening horen we graag wat jij van de nieuwe Mijn Simyo vindt! Kijk uitgebreid rond, of ga gelijk aan de slag en verhoog of verlaag bijvoorbeeld je bundel.



Blij met de verbeteringen? Heb je nog suggesties? We horen het graag via het ‘geef je mening’ formulier op Mijn Simyo of in dit topic.



Groetjes,



Alex
De nieuwe site werkt prima en is overzichtelijk.

Zoals eerder in Beta test al gemeld is het helaas nog steeds zo dat ik niet contract zie staan bij 'Mijn Instellingen' > 'Abonnement'.



Ik heb dit eerder via beta test op desbetreffende pagina gemeld en in het beta forum topic.

Ik hoop dat dit nog wordt aangepast.

Momenteel heb ik een (+/- half jaar geleden) afgesloten jaar contract.
Ik denk niet dat Simyo zomaar even heeft besloten om de optie om te smsen via Mijn Simyo te verwijderen. Mag aannemen dat er serieus is gekeken naar het aantal klanten van het totaal dat er gebruik van maakte en wat de kosten + baten zijn etc.



Natuurlijk zijn veranderingen voor een aantal klanten negatief. Echter heeft Simyo een beta fase gehad waar men kon testen en ook nu vraagt Simyo naar de meningen van zijn klanten. Misschien als blijkt dat er toch meer gebruik van werd gemaakt dan werd gedacht, dat het terug komt. Maar dat weet ik niet.



Ik ben ook maar een klant. :D



Ps. Misschien hebben de klanten die er nog gebruik van maakten onder andere hier wat aan. Dit is één van de vele site die het mogelijk maken om (soms gratis) te smsen.
Hallo allemaal,



Belangrijk nieuws: Mijn Simyo is vernieuwd! Vanaf nu zie je na het inloggen meteen hoeveel je die maand verbruikt hebt en wat je kosten zijn.







Wat is er allemaal vernieuwd?



We hebben Mijn Simyo samen met Simyo bellers ontwikkeld en uitgebreid getest. Dit zijn de belangrijkste verbeteringen:



• Overzichtelijker: je ziet in één oogopslag hoe je er die maand voorstaat;

• Houd de touwtjes stevig in handen: meer inzicht en informatie over je belgedrag en kosten;

• Mijn Simyo is verbeterd voor gebruik op je telefoon en tablet.



Meer goed nieuws voor Sim Only bellers:



• Pas je bundels tot het einde van de maand aan, dat hoeft niet meer voor de 25ste;

• Maandelijks MB’s bijkopen als je dat nodig hebt (ook dit geldt alleen voor Sim Only bellers).



Nog iets anders?



Omdat er erg weinig gebruik van werd gemaakt, kun je geen sms-berichten meer sturen via de nieuwe Mijn Simyo.



Wat vind je ervan?



Omdat we veel waarde hechten aan je mening horen we graag wat jij van de nieuwe Mijn Simyo vindt! Kijk uitgebreid rond, of ga gelijk aan de slag en verhoog of verlaag bijvoorbeeld je bundel.



Blij met de verbeteringen? Heb je nog suggesties? We horen het graag via het ‘geef je mening’ formulier op Mijn Simyo of in dit topic.



Groetjes,



Alex

De nieuwe site werkt prima en is overzichtelijk.

Zoals eerder in Beta test al gemeld is het helaas nog steeds zo dat ik niet contract zie staan bij 'Mijn Instellingen' > 'Abonnement'.



Ik heb dit eerder via beta test op desbetreffende pagina gemeld en in het beta forum topic.

Ik hoop dat dit nog wordt aangepast.

Momenteel heb ik een (+/- half jaar geleden) afgesloten jaar contract.




Hoi pacorob,



Ik heb nog eens goed naar jouw aansluiting gekeken. Je hebt inmiddels weer een maandelijks opzegbaar abonnement. Voorheen heb je inderdaad een jaarcontract gehad, maar dit termijn is inmiddels verlopen. Daarom zie je nu geen einddatum meer staan. Dit zou wel het geval zijn als je nog een contractstermijn had. Je hebt nog wel de jaarprijzen. Maar dat is een bewust voordeel voor klanten :)



Is het zo misschien duidelijker?



Groetjes,



Alex
Het is mij niet helemaal duidelijk wat Gerbeller wil vertellen of vragen. Hij heeft enkel het startbericht van Alex in een quote gezet en geplaatst.
Jammer dat het versturen van een sms niet meer mogelijk is, helaas Simyo, ik zeg mijn beide abonnementen op.
Erg overzichtelijk de site, zo zie ik ook dat een lullige foto naar mijn ouders toesturen 50 euro cent kost als MMS. Ja zo kom je gauw "buiten" de bundel. Super jammer dat SMS er uit gaat dat is voor mij een overweging die ik serieus neem om over te stappen, ik mag misschien wel Appen etc.maar mijn moeder bv niet. ook andere mensen die bv al op leeftijd zijn gebruiken dit. Die zijn al blij dat ze een SMS verstuurd krijgt, en wat moet ik nu dan???? De enige oplossing die ik weet is overstappen want ik weiger om een duur SMS te gaan sturen die uiteraard buiten mijn bundel valt. Ik ga hier echt naar kijken na de vakantie......
Ik heb al naar de helpdesk geschreven. Ik heb een simkaart in een alarminstallatie zitten en ik moet hem er maar uit peuteren om hem in een telefoon te doen om een keer te bellen of sms'en. Of ik moet de kaart opwaarderen. Vroeger deed ik dat sms'je even met Mijn Symio. Ook in het buitenland gebruikte ik de optie. Ik denk dat er meer mensen gebruik van maakten als wordt geopperd. 😠
Ik ben geen beller en heb geen internettelefoon. Dat wil ik ook niet. Heb onlangs om die reden een internetvrije seniorentelefoon aangeschaft waarmee ik een SMS kan verzenden en wanneer het moet een telefoontje kan plegen. Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest met Simyo, maar met de mededeling dat een SMS verzenden niet langer mogelijk is, ben ik zeker NIET blij !! Hopelijk wil Simyo hierop terugkomen en daarmee tegemoet komen aan de wens van een bepaalde doelgroep en waartoe ikzelf behoor. E.e.a. heeft absoluut te maken met een bepaalde keuzevrijheid. Hieraan wordt nu flink gemorreld. Meer dan jammer !! Kom op Simyo, geeft ons de SMS optie terug !!
Mijn vraag is ook want dat is mij niet helemaal duidelijk kan ik nu niet meer met mijn telefoon smsjes sturen??
Smsen is wel mogelijk maar Simyo bood een dienst aan waarbij het mogelijk was om via de eigen Mijn Simyo omgeving te kunnen smsen. Dit is met de lancering van de nieuwe Mijn Simyo omgeving verdwenen tot teleurstelling van klanten die dit nog gebruikte (bijvoorbeeld in het buitenland).



Een SMS sturen vanaf de telefoon blijft dus gewoon mogelijk..



Snap niet echt waar het vandaan komt dat dit ook niet meer mogelijk is... :?:8
Mijn vraag is ook want dat is mij niet helemaal duidelijk kan ik nu niet meer met mijn telefoon smsjes sturen??



Hallo Natasja,



Met je telefoon kan je gewoon sms-en hoor!!



Gaat alleen om het feit dat je met de oude website vanaf je account op de site een sms kon versturen. Er zijn gebruikers die dat prettig vonden.

Op de vernieuwde site is dat niet meer mogelijk en daar gaat deze discussie nu over.



Dus met je telefoon is het gewoon mogelijk sms te sturen en te ontvangen.



Warme groet, Yvonne
Erg overzichtelijk de site, zo zie ik ook dat een lullige foto naar mijn ouders toesturen 50 euro cent kost als MMS. Ja zo kom je gauw "buiten" de bundel. Super jammer dat SMS er uit gaat dat is voor mij een overweging die ik serieus neem om over te stappen, ik mag misschien wel Appen etc.maar mijn moeder bv niet. ook andere mensen die bv al op leeftijd zijn gebruiken dit. Die zijn al blij dat ze een SMS verstuurd krijgt, en wat moet ik nu dan???? De enige oplossing die ik weet is overstappen want ik weiger om een duur SMS te gaan sturen die uiteraard buiten mijn bundel valt. Ik ga hier echt naar kijken na de vakantie......



Hoi Ramona,



Bedankt voor je reactie. Het tarief voor het versturen van een MMS is onlangs aangepast naar 0,17 cent. 3 voor de prijs van 1 😉 Zie jij nog ergens 50 cent staan? Zo ja, kan je aangeven waar? Dan gaan we dit meteen aanpassen.



Ook maak ik op uit je reactie dat je er voorheen vanuit ging dat een sms versturen via Mijn Simyo gratis was. Klopt dat? Een sms versturen via Mijn Simyo heeft altijd 1 belminuut gekost. Net als wanneer je een sms via je telefoon verstuurd dus.



Jammer dat het versturen van een sms niet meer mogelijk is, helaas Simyo, ik zeg mijn beide abonnementen op.



Ik ben geen beller en heb geen internettelefoon. Dat wil ik ook niet. Heb onlangs om die reden een internetvrije seniorentelefoon aangeschaft waarmee ik een SMS kan verzenden en wanneer het moet een telefoontje kan plegen. Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest met Simyo, maar met de mededeling dat een SMS verzenden niet langer mogelijk is, ben ik zeker NIET blij !! Hopelijk wil Simyo hierop terugkomen en daarmee tegemoet komen aan de wens van een bepaalde doelgroep en waartoe ikzelf behoor. E.e.a. heeft absoluut te maken met een bepaalde keuzevrijheid. Hieraan wordt nu flink gemorreld. Meer dan jammer !! Kom op Simyo, geeft ons de SMS optie terug !!



Hoi allemaal,



Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over de mededeling over het niet meer kunnen sms-en via Mijn Simyo (persoonlijke pagina). De optie om via je persoonlijke pagina (web sms) een sms te sturen, is niet meer ingebouwd in de nieuwe Mijn Simyo.



Dat betekent dus niet dat sms-en in het algemeen niet meer mogelijk is. Sms-en via je telefoon blijft gewoon mogelijk :D



Snap niet echt waar het vandaan komt dat dit ook niet meer mogelijk is... :?:8



Er zijn toch wat misverstanden over ontstaan. Daarom gaan we de tekst in de mail aanpassen zodat er minder onduidelijkheden ontstaan.



Mochten er nog vragen, opmerkingen etc. zijn, laat het ons hier weten.



Groetjes,



Alex
Het valt te hopen dat mensen nu niet hun abonnement op gaan zeggen omdat ze denken dat ze nou helemaal niet meer kunnen SMS-en. Dat zou jammer zijn. Dus dat extra zinnetje erbij in de mailing zou handig zijn. Van de andere kant blijkt goed lezen nog steeds een schone zaak te zijn.



Ik denk, net als Raytje, dat Simyo er goed onderzoek naar gedaan heeft....maar ik neem aan dat jullie de komende tijd in de gaten houden of de wens om te kunnen

sms-en via de website toch vaker boven komt drijven.
SMS optie terug!!!!
Het valt te hopen dat mensen nu niet hun abonnement op gaan zeggen omdat ze denken dat ze nou helemaal niet meer kunnen SMS-en. Dat zou jammer zijn. Dus dat extra zinnetje erbij in de mailing zou handig zijn. Van de andere kant blijkt goed lezen nog steeds een schone zaak te zijn.



Ik denk, net als Raytje, dat Simyo er goed onderzoek naar gedaan heeft....maar ik neem aan dat jullie de komende tijd in de gaten houden of de wens om te kunnen

sms-en via de website toch vaker boven komt drijven.




Dat viel mij ook op.. Vraag me trouwens af hoeveel providers dit nog wel hebben. Maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken 😃
Bedankt voor de antwoorden.
Geweldig nieuws Alex en vriendelijk dank voor het leggen van de vinger op de zere plek. Voor wat betreft de verwarring omtrent wel/niet kunnen SMS-sen via de telefoon was/is dit inderdaad gelegen in het simpele woordje 'Mijn' voor Simyo. Normaliter lees ik aardig strak, maar ditmaal heb ik simpelweg over het woordje 'Mijn' heen gelezen. Simyo was namelijk altijd al 'mijn' .. en zonder dat ik nu zo vaak op 'Mijn Simyo' kom. Hoera SMS via de telefoon mag blijven !! 😉
Erg overzichtelijk de site, zo zie ik ook dat een lullige foto naar mijn ouders toesturen 50 euro cent kost als MMS. Ja zo kom je gauw "buiten" de bundel. Super jammer dat SMS er uit gaat dat is voor mij een overweging die ik serieus neem om over te stappen, ik mag misschien wel Appen etc.maar mijn moeder bv niet. ook andere mensen die bv al op leeftijd zijn gebruiken dit. Die zijn al blij dat ze een SMS verstuurd krijgt, en wat moet ik nu dan???? De enige oplossing die ik weet is overstappen want ik weiger om een duur SMS te gaan sturen die uiteraard buiten mijn bundel valt. Ik ga hier echt naar kijken na de vakantie......



Hoi Ramona,



Bedankt voor je reactie. Het tarief voor het versturen van een MMS is onlangs aangepast naar 0,17 cent. 3 voor de prijs van 1 😉 Zie jij nog ergens 50 cent staan? Zo ja, kan je aangeven waar? Dan gaan we dit meteen aanpassen.



Ook maak ik op uit je reactie dat je er voorheen vanuit ging dat een sms versturen via Mijn Simyo gratis was. Klopt dat? Een sms versturen via Mijn Simyo heeft altijd 1 belminuut gekost. Net als wanneer je een sms via je telefoon verstuurd dus.



Jammer dat het versturen van een sms niet meer mogelijk is, helaas Simyo, ik zeg mijn beide abonnementen op.



Ik ben geen beller en heb geen internettelefoon. Dat wil ik ook niet. Heb onlangs om die reden een internetvrije seniorentelefoon aangeschaft waarmee ik een SMS kan verzenden en wanneer het moet een telefoontje kan plegen. Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest met Simyo, maar met de mededeling dat een SMS verzenden niet langer mogelijk is, ben ik zeker NIET blij !! Hopelijk wil Simyo hierop terugkomen en daarmee tegemoet komen aan de wens van een bepaalde doelgroep en waartoe ikzelf behoor. E.e.a. heeft absoluut te maken met een bepaalde keuzevrijheid. Hieraan wordt nu flink gemorreld. Meer dan jammer !! Kom op Simyo, geeft ons de SMS optie terug !!



Hoi allemaal,



Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over de mededeling over het niet meer kunnen sms-en via Mijn Simyo (persoonlijke pagina). De optie om via je persoonlijke pagina (web sms) een sms te sturen, is niet meer ingebouwd in de nieuwe Mijn Simyo.



Dat betekent dus niet dat sms-en in het algemeen niet meer mogelijk is. Sms-en via je telefoon blijft gewoon mogelijk :D



Snap niet echt waar het vandaan komt dat dit ook niet meer mogelijk is... :?:8



Er zijn toch wat misverstanden over ontstaan. Daarom gaan we de tekst in de mail aanpassen zodat er minder onduidelijkheden ontstaan.



Mochten er nog vragen, opmerkingen etc. zijn, laat het ons hier weten.



Groetjes,



Alex






Hoi Alex, oeff dat scheelt weer, net zoals anderen las ik het toch echt zo dat het eruit ging. Mbt de MMS, die heb ik 6 juli verstuurd, 1 foto met 1 regel tekst en daarvoor is 50 euro cent in rekening gebracht. Bedankt voor het uitzoeken, nogmaals voor mij hoeft het niet zo zeer maar meer voor de wat oudere omgeving zeg maar die al blij zijn dat ze een SMS kunnen versturen, per telefoon dan.



groetjes van een blijere klant 🙂
Dit is geloof ik nog niet gemeld. Als ik via Mijn Verbruik > Internet op "Bekijk je verbruik van deze maand" klik, dan krijg ik "He, hier gaat wat mis", error code 1.1. Zie de bijgesloten screen shots.



Nu weet ik wel dat ik geen MBs heb verbruikt maar dit zou toch niet moeten gebeuren.
Op mijn iPad met Chrome heb ik daar geen last van, Scotty. Zal morgen eens op mijn laptop met de Vuurvos kijken.
Ja, die mijnheer Klaas uit Leeuwarden hartelijk gefeliciteerd met je prijs.
Ook Simyo hartelijk dank voor de leuke attentie die ik mocht ontvangen.
We hebben de e-mail uiteindelijk nog aangepast. De grootste groep klanten hadden we gelukkig nog niet gemaild. Inmiddels hebben alle klanten met een sim only abonnement de e-mail ontvangen. De aangepaste e-mail leverde veel minder vragen op over het sms-en via Mijn Simyo :)



@Scotsman. Ik heb dit met mijn eigen inlog gecontroleerd via Firefox en Chrome, maar bij mij gaat het goed.



Update: ik heb het ook met een aansluiting getest waarbij geen sprake is van dataverbruik in de huidige maand. Maar ook daar gaat het goed.



@de leon. Heb jij het nog kunnen testen?



@Renoster. Alstublieft 🙂
De nieuwe Mijn Simyo omgeving vind ik er erg goed uit zien, overzichtelijk, fijn ontwerp, de toegevoegde animaties maken het ook fijne ervaring, met grafieken, diagrammen e.d.



Wat me wel opvalt is dat bij "Verbruik" de waardes niet lijken te kloppen i.c.m. de facturen, hoeveel gebruikte belminuten/sms/data en buiten bundel verbruik. In augustus en september 2014 heb ik bv. aardig wat extra minuten/smsen/MB's, ook aantal vanuit het buitenland, daar zie ik niets van terug in de verbruik meters in die maanden.

Als voorbeeld screenshots meegestuurd. Ik heb zitten rekenen en kijken of ik wel de juiste facturen er bij had gepakt, maar ik kom niet altijd op een correct aantal uit.

Voor iemand die stiekem dol is op cijfertjes, statistieken en grafieken is het wel jammer dat het verbruik "slechts" 12 maanden terug gaat en niet verder terug :D



Ander puntje is dat er bij de facturen (zowel in de web interface als in de PDF) niet duidelijk te zien hoeveel MB je daadwerkelijk verbruikt hebt, alleen het aantal sessies en een bedrag.

En even getest op kleinere schermgroottes, bij een smaller scherm wordt bij de facturen de cirkeldiagram weggehaald (layout wordt verder netjes en prima aangepast).

Reageer