Op een gekochte telefoon in de winkel zit altijd 2 jaar garantie, geregeld bij Nederlandse en Europese wetgeving.
Natuurlijk niet bij schade veroorzaakt door gebruiker en bij waterschade.
Bij de telefoonshop staat garantietermijn 1 jaar.
Hoe kan dat zo zijn, is dat een fout?
Groet,
Friesian
Bladzijde 1 / 1
Hoi Friesian,
Goede vraag!
Ik heb het even voor je gecheckt en wat het geval is, is dat er 2 jaar garantie op de telefoons zit van de leverancier, maar bij ons, de verkoper, geldt een jaar garantie.
Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂
Goede vraag!
Ik heb het even voor je gecheckt en wat het geval is, is dat er 2 jaar garantie op de telefoons zit van de leverancier, maar bij ons, de verkoper, geldt een jaar garantie.
Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂
Hoi -Kim.
Je hebt wel mijn vraag beantwoord, maar het antwoord verbaasd me. :rolleyes:
Of het zou zo moeten zijn, maar dat kan ik niet uit je antwoord afleiden...... (ik citeer, maar bij ons,) 2 jaar garantie via leverancier en 1 jaar extra bij jullie?
Groet,
Friesian
Je hebt wel mijn vraag beantwoord, maar het antwoord verbaasd me. :rolleyes:
Of het zou zo moeten zijn, maar dat kan ik niet uit je antwoord afleiden...... (ik citeer, maar bij ons,) 2 jaar garantie via leverancier en 1 jaar extra bij jullie?
Groet,
Friesian
Hoi Friesian,
Ook dat is een goede vraag :)
In Nederland is besloten dat een product 'deugdelijk' moet zijn. Het komt er eigenlijk op neer dat je er vanuit kunt gaan dat het product dat je koopt, langer dan 2 jaar meegaat. Ook na deze periode kun je nog terecht bij de verkoper/leverancier voor garantie. Dat staat hier, hier en hier.
Duidelijk zo?
Ook dat is een goede vraag :)
In Nederland is besloten dat een product 'deugdelijk' moet zijn. Het komt er eigenlijk op neer dat je er vanuit kunt gaan dat het product dat je koopt, langer dan 2 jaar meegaat. Ook na deze periode kun je nog terecht bij de verkoper/leverancier voor garantie. Dat staat hier, hier en hier.
Duidelijk zo?
Hoi Dries.
Het is duidelijk maar je zult wel begrijpen dat wanneer ik kijk naar garantietermijn tussen een telefoon kopen in een winkel en de telefoonshop, en vertaald is een shop ook een winkel, dat ik aan een verschil kom van minimaal :rolleyes: 365 dagen.
Echter jullie ontvangen de telefoons van leveranciers. Als voorbeeld Apple, Samsung geven op de telefoon 2 jaar garantie.
(Apple zelfs op de oplader ook)
Begrijpen doe ik het wel maar tegelijkertijd ook verbazen. Ik hoop dan ook dat je mijn gedachte ook begrijpt.
Groet,
Friesian.
Het is duidelijk maar je zult wel begrijpen dat wanneer ik kijk naar garantietermijn tussen een telefoon kopen in een winkel en de telefoonshop, en vertaald is een shop ook een winkel, dat ik aan een verschil kom van minimaal :rolleyes: 365 dagen.
Echter jullie ontvangen de telefoons van leveranciers. Als voorbeeld Apple, Samsung geven op de telefoon 2 jaar garantie.
(Apple zelfs op de oplader ook)
Begrijpen doe ik het wel maar tegelijkertijd ook verbazen. Ik hoop dan ook dat je mijn gedachte ook begrijpt.
Groet,
Friesian.
aan een verschil kom van minimaal 365 dagen.
Da's het verschil met fabrieksgarantie, dus ;)
Begrijpen doe ik het wel maar tegelijkertijd ook verbazen.
Verbaast u nimmer, verwonder u slechts.
Verbaast u nimmer, verwonder u slechts.
Dat verbaast mij niets 😉
Eigenlijk staat hier dus, dat je altijd bij de leverancier terecht kan voor garantie. Zeker binnen de eerste twee jaar.
Ook na deze periode kun je nog terecht bij de verkoper/leverancier voor garantie
Eigenlijk staat hier dus, dat je altijd bij de leverancier terecht kan voor garantie. Zeker binnen de eerste twee jaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.