Skip to main content

.

Vraag

Foutcode 012 bij het downloaden van de eSIM?

  • 13 augustus 2024
  • 21 reacties
  • 332 Bekeken

Hallo!

ik heb laatst een nieuwe telefoon aangeschaft omdat de oude kapot is gegaan, nu wil ik dus mijn eSIM overzetten maar nadat de verificatie wordt goedgekeurd krijg ik Foutcode 012, ik heb het op meerdere netwerken geprobeerd en ook al de klantenservice gebeld maar die was niet bereikbaar.

Is dit een vaker voorkomend probleem en hoe kan ik het oplossen?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

21 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 14 augustus 2024

Hoi @IwanHeer,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je een foutmelding te zien krijgt! Ik help je hier graag mee verder.

Zou je een screenshot van de foutmelding kunnen plaatsen? Ik hoor ook graag van je welke telefoon je hebt.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 14 augustus 2024

Hey!

Hierbij de screenshot en ik heb de oneplus 12r, hopelijk helpt dit!

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 16 augustus 2024

Hoi @IwanHeer,

Bedankt voor je screenshot.

Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze technische dienst. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen laat ik je dit weten. ðŸ™‚

Groetjes,
Roeqajja 


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 23 september 2024

Hoi, wat was de oplossing? Ik heb hetzelfde probleem.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 24 september 2024

Hi @Gerasim.C-137,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je hetzelfde probleem hebt! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder hiermee.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 30 september 2024

I have same problem and can you help?


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 1 oktober 2024

Hi @Nickel,

Thank you for your message. I'm sorry to hear that you have the same problem.

Can you send me a private message with your personal data? I would love to help you further.

Kind regards,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 9 oktober 2024

Ik heb exact hetzelfde probleem, @Roeqajja kun je mij ook helpen? 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 9 oktober 2024

Hi @Lockers,

Bedankt voor je bericht. 

Ik zie op je aansluiting dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat het is opgelost. Fijn om te zien! Ik wens je nog een prettige dag verder. 

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 9 oktober 2024

Ik heb ook hetzelfde probleem: foutcode 012 bij het activeren van m'n eSIM (in een Pixel 4a, Android 13). Kunnen jullie me helpen?


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 10 oktober 2024

Hi @Jeroen2,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat er aan de hand is.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 18 november 2024

Ik heb ook hetzelfde probleem


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 18 november 2024

Hi ​@Barteljaap,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je hetzelfde probleem hebt! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder hiermee.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 18 december 2024

Bij mij okk zelfse probleem ,.zelfde screenshot

S22 ultra met een gewone sim erin.

Dank voor hulp


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 19 december 2024

Hi ​@Joostsim,

Bedankt voor je bericht. Ik help je graag verder hiermee!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag met je mee wat er aan de hand is.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 1 reactie
  • 10 maart 2025

Bij mij okk zelfse probleem ,.zelfde screenshot! Kunnen jullie me helpen?


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2427 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@BrunoFPB,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist even meegekeken en ik zie dat je de eSIM zojuist hebt kunnen activeren klopt dat?

Ik hoor graag of alles werkt naar behoren.

Groetjes,
Amy


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 18 maart 2025

Hi, 

 

I have exactly same issue. 

My phone supports eSim but I keep getting fautcode 012.

 

Could anyone please help? 


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 18 maart 2025

 


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 18 maart 2025

Hi, 

My issue solved after I switch my phone's wifi connection from office wifi to my other phone's wifi (tethering or personal hotspot). 

Maybe my office wifi can't connect / can't retrieve telco configuration. 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2580 reacties
  • 18 maart 2025

Hi ​@davidhart,

Thank you for your message.

I'm glad to hear that the problem has since been resolved with you! :)

Greetings,
Roeqajja


Reageer