Ik heb sinds 22 december 2022 een "Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB
Wat blijkt, ik heb in Duitland amper een netwerk verbinding. Iets simpels als bellen is daar eigenlijk niet mogelijk. GEEN NETWERK. Maakt niet uit of ik netwerkoperators automatisch of handmatig instel. Als ik het al handmatig instel kan het maar zo zijn dat het netwerk alweer verdwenen is voor dat ik het eerste cijfer heb ingetoetst.
Onlangs door Duitland gereden naar Oostenrijk. Iets simpels als Google Maps doet het niet. Niks doet het wat naar netwerken riekt. In Oostenrijk ging het ietwat beter maar niets automatisch. Steeds maar weer handmatig een netwerkprovider instellen in de hoop dat die het doet
Ik had 2 reisgenoten bij me met een iPhone, die er vrolijk op los toerden zowel in Duitsland als Oostenrijk en ononderbroken gebruik konden maken van netwerk en bellen zonder handmatig tussenkomst voor andere (provider) instellingen.
Mijn dure Samsung verbleekt helemaal tegenover een simpele iPhone. (50% aanschafprijs mijn Samsung)
Instellingen van mijn Samsung
Bij de provider Simyo
NEDERLAND
Bellen naar informatienummers : Aan
Internetten in Nederland Aan
BUITENLAND
Bellen in en naar het buitenland Aan
Internetten in het buitenland Aan
*************** Opmerking
De looptijd van je Simyo abonnement is voorbij. Je kunt je Sim Only nu verlengen, ook mét telefoon. Verleng je niet, dan loopt je huidige abonnement automatisch door. Bundel 10 GB en onbeperkt bellen.
Instelling mobiele netwerken
Roaming Aan
Bellen via 4G SIM 1 Aan
Netwerkmodus 5G/4G/3G/2G Automatisch verbinden
Namen toegangspunten KPN Internet
Netwerkoperators Automatisch selecteren.
Gaarne advies. HOE kan ik bellen in het buitenland inclusief internetten en Google Maps gebruiken.
Ik heb telefoond diversie kerren uitgezet, zelfs een keer langer dan een uur. Niet, Nada, Niente.