IK ben mijn mooie mobiel verloren 1 okt.
had een code erop en ook een andere code op m'n simkaart (maar was simlock vrij)
Ook mijn naam en e-mail adres voor vinders gingen door het startscherm.
Maar tot op heden niet teruggebracht dus .....gestolen nu
Had Android app Apparaat beheer gedownload. Maar net tot de ontdekking gekomen dat ik de laatste stap van verifieren niet gedaan heb.
1.Kan ik de telefoon nu nog wel traceren? (gisteren zagen we fractie van seconde een stipje in een wijk hier in Den Helder
2.kan ik ook traceren als ik de sim-kaart geblokkeerd heb?
3. Met de app kan ik op afstand mijn gegevens wissen. Kan ik hem daarna nog wel traceren?
Het handigste zou zijn via i-mei nummer maar dat mag alleen de politie
Beantwoord
Kan ik mijn Telefoon traceren na wissen gegevens via Andriod apparaat beheer?
Beste antwoord door Tiury
Hoi printil,
Wat onwijs balen om te lezen dat je telefoon is gestolen zeg. Om toch in te gaan op je initiële vragen:
Antwoord op vraag 1 en 2: De telefoon is te traceren zolang hij verbinding met internet heeft (met of zonder sim). Nu moet het wel heel toevallig zijn dat hij zonder (of met een geblokkeerde) simkaart nog verbinding met openstaand Wi-Fi netwerk krijgt.
Antwoord op vraag 3: Nadat je de telefoon op afstand hebt gewist, zou hij ook nog te traceren zijn via deze app. Nadat je 'm hebt teruggezet naar Fabrieksinstellingen is dit onwaarschijnlijk.
Ik zou je graag verder helpen bij het traceren van de telefoon, maar zoals maikel.twinnie aangeeft hebben wij de rechten/mogelijkheid hier niet toe.
Je zou nog wel zo nu en dan die Android appraatbeheer in de gaten kunnen houden. Het zou maar zo kunnen zijn dat de dief in kwestie de telefoon niet goed genoeg wiped (dat gaat nog verder dan fabrieksinstellingen) en dat de telefoon op een bepaald moment weer zichtbaar is 🙂.
Tot die tijd is het helaas afwachten en op zoek naar vervanging. Heel veel succes daar bij!
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je uitgebreide hulp maikel.twinnie.
Bekijk originele reactieWat onwijs balen om te lezen dat je telefoon is gestolen zeg. Om toch in te gaan op je initiële vragen:
Antwoord op vraag 1 en 2: De telefoon is te traceren zolang hij verbinding met internet heeft (met of zonder sim). Nu moet het wel heel toevallig zijn dat hij zonder (of met een geblokkeerde) simkaart nog verbinding met openstaand Wi-Fi netwerk krijgt.
Antwoord op vraag 3: Nadat je de telefoon op afstand hebt gewist, zou hij ook nog te traceren zijn via deze app. Nadat je 'm hebt teruggezet naar Fabrieksinstellingen is dit onwaarschijnlijk.
Ik zou je graag verder helpen bij het traceren van de telefoon, maar zoals maikel.twinnie aangeeft hebben wij de rechten/mogelijkheid hier niet toe.
Je zou nog wel zo nu en dan die Android appraatbeheer in de gaten kunnen houden. Het zou maar zo kunnen zijn dat de dief in kwestie de telefoon niet goed genoeg wiped (dat gaat nog verder dan fabrieksinstellingen) en dat de telefoon op een bepaald moment weer zichtbaar is 🙂.
Tot die tijd is het helaas afwachten en op zoek naar vervanging. Heel veel succes daar bij!
Groetjes, Tiury
Bedankt voor je uitgebreide hulp maikel.twinnie.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.