Hi @Jordimei,
Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dochter extra kosten heeft gemaakt buiten haar bundel vanwege internetverbruik!
Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen de simkaart te blokkeren bij €100 of €250 verbruik buiten de bundel, maar omdat het verbruik met een vertraging binnen komt is het zo dat het bedrag hoger op kan lopen.
Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt, maar dit kun je soms wel in de telefoon zelf terugvinden. Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je dochter een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in de telefoon om dit in de toekomst te voorkomen.
Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)
Heel erg bedankt voor je hulp! @Friesian
Groetjes,
Roeqajja