Mijn dochter van 13 heeft op 29 mei een bericht gehad dat ze haar limiet had bereikt na de aankondiging van 80%. Nu worden wij als ouders geconfronteerd met een extra rekening van 143 euro voor de verbruik op 1 dag, terwijl wij die dag met de hele familie waren en zij nauwelijks op haar telefoon is geweest. Terwijl je natuurlijk niet kunt verwachten dat een kind zelf extra data bij gaat kopen, zij heeft helemaal geen inloggegevens aangezien ik als ouder het abonnement moet aangaan. Daarnaast zou de deblokkering bij 100 euro ingaan, maar wordt er als nog 143 euro in rekening gebracht, waarschijnlijk vanwege vertraging bij jullie. We zijn ons allemaal rot geschrokken. De tarieven voor het buitenbundel bellen van 0,15 europ per MB zijn echt woekerbedragen en staan in geen enkele verhouding tot de kosten van het abbonnement en de bijgekochte MBs. Als je dan bedenkt dat er per keer/minuut al bijna 9 euro in rekening wordt gebracht, dat is hetzelfde als ze per maand voor 12 GB betaalt. Het is niet reeel om dergelijke kosten in rekening te brengen voor achteloos gedrag van een minderjarige, die even op haar telefoon kijkt. Dat zou in een winkel ook niet kunnen, dat kinderen zulke aankopen doen, dan kun je dat als ouder ook achteraf ongedaan maken en je beroepen op vernietigbaarheid. Omdat er weer een nieuwe maand is begonnen zou haar abonnement weer zijn gedeblokkeerd. Maar dat is niet het geval. Ze is wegens administratieve redenen niet bereikbaar. Ik hoor graag hoe we dit op kunnen lossen.
Buitenbundelkosten door minderjarige gemaakt, wat nu?
Beste antwoord door Anonymous
Hallo
Voor het gedrag van een minderjarige ben je zelf verantwoordelijk tot ze 21 zijn en dat is dus niet Simyo.
Om een dergelijke kostenpost in de toekomst te voorkomen kun je bij een Androidtoestel een limiet instellen, zie onderstaand voorbeeld:
Stel je hebt 12GB per maand, stel een waarschuwing in bij 11GB en een blokkade bij 11,5GB, ga daarna verder met wifi of koop een bundel bij.
Verder kun je in je telefoon databesparing inschakelen en uitschakelen dat bij slechte of geen wifi de telefoon automatisch naar mobiele data gaat.
Verder kun je instellen dat bepaald data-verkeer zoals back-ups en updates alleen via wifi mogen gebeuren.
Een moderator gaat hier ook nog reageren en kun je misschien een betalingsregeling treffen.
Succes.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.