Skip to main content

.

Vraag

Internetproblemen, wat kan ik doen?


Hoi!

Ik heb sinds een paar dagen een abonnement bij Simyo. Echter valt meerdere keren per dag mijn internet weg. Als ik in de trein zit is het helemaal een drama. Is hier iets aan te doen?

Groet, Stephan 

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 21 februari 2025

Hoi ​@stephank8,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet goed werkt!

Het is altijd een goed idee om te controleren of je APN instellingen goed staan in je telefoon. Via onze Toestelhulp kun je dit controleren.

Ik zie dat je instellingen in Mijn Simyo verder goed staan, ik heb daarom een reset uitgevoerd. Zou je je telefoon voor 15 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of het hiermee is opgelost.

Groetjes,
Roeqajja


Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3

Dag ​@stephank8 , Roeqajja van Simyo geeft als moderator via Toestelhulp een flink aantal stappen aan om uw probleem op te lossen en heeft in de Simyo systemen ook een resetactie uitgevoerd. Niet alleen zij maar ook wij als mede Simyo klanten vernemen graag of het e.e.a. het beoogde resultaat heeft gehad. Dit ter lering voor ons allemaal. Ook daarin heeft dit forum een functie.  


  • Aspirant
  • 24 februari 2025

Beste ​@Roeqajja en ​@Kaas Berrie,

Dank voor jullie reacties. Afgelopen dagen heb ik eerst afgewacht of de reset die Roeqajja heeft uitgevoerd voldoende was, echter is mijn internet nog niet verbeterd helaas. Zojuist heb ik de APN instellingen aangepast, ik zal over een paar dagen een update geven of dit wel geholpen heeft…

In ieder geval dank alvast voor de moeite!

Groet,

Stephan 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 24 februari 2025

Hi ​@stephank8,

Bedankt voor je reactie. 

Jammer om te horen dat de reset voor nu geen verbetering heeft opgeleverd! Mocht je na het aanpassen van je APN instellingen nog steeds geen verbetering merken, dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon uit te testen. Als je hetzelfde probleem ook in een andere telefoon hebt, dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op.

Groetjes,
Roeqajja


  • Aspirant
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Roeqajja,

Het probleem lijkt minder te zijn in een andere telefoon. In mijn huidige telefoon is het wel echt verschrikkelijk. Bij mijn vorige abonnementen nooit problemen gehad. Kan je me helpen?

Groet,

Stephan


  • Aspirant
  • 6 maart 2025

Hoi ​@Roeqajja ,

De verbinding is nog steeds echt dramatisch vooral als ik in de trein zit. Zou ik een nieuwe simkaart mogen ontvangen of hulp kunnen krijgen hoe dit verbeterd kan worden?

Dank alvast.

Groet Stephan 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 6 maart 2025

Hi ​@stephank8,

Bedankt voor je reactie. 

Ik stuur je graag een nieuwe simkaart op om te zien of dit verbetering oplevert. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je hier graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja


  • Aspirant
  • 26 maart 2025

Hoi ​@Roeqajja ,

Met de nieuwe simkaart heb ik nogsteeds het probleem... Misschien dat ik de instructies om de APN instellingen aan te passen niet goed heb gevolgd? Zouden we vanmiddag kunnen bellen om even samen de instellingen goed dte zetten?

Groet, Stephan 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 27 maart 2025
stephank8 schreef:

Hoi ​@Roeqajja ,

Met de nieuwe simkaart heb ik nogsteeds het probleem... Misschien dat ik de instructies om de APN instellingen aan te passen niet goed heb gevolgd? Zouden we vanmiddag kunnen bellen om even samen de instellingen goed dte zetten?

Groet, Stephan 

Hoi ​@stephank8,

Je kunt dan het beste even bellen met onze klantenservice, die helpen je graag om de APN-instellingen door te lopen. Met jouw Simyo nummer kun je ze bereiken op 1200! 

Groetjes,
Seren


  • Aspirant
  • 28 maart 2025

Hoi ​@Seren,

Ook dat heb ik gedaan gisteren (na eerst een half uur in de wacht te hebben gehangen), goed geholpen, en de APN instellingen staan nu goed. Nogsteeds hetzelfde probleem... Constant valt mijn internet weg als ik me verplaats in het vervoer. Het wordt inmiddels echt vervelend dat het allemaal zo lang duurt, ik heb al 6 weken dit probleem. Heb je een oplossing? Hoor het graag.

Groet,

Stephan 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 31 maart 2025

Hoi ​@stephank8,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Welk merk en model telefoon gebruik je? Dan kan ik dit even voorleggen bij de technische dienst. 

Zou je ook nog kunnen proberen om de APN instellingen aan te passen en dan bij naam '’Simyo'’ kunnen invullen in plaats van '’Mobiel internet'’? De rest mag je dan leeg laten. 

Ik ben benieuwd of dit wel verbetering geeft. 

Groetjes,
Amy


  • Aspirant
  • 1 april 2025

Beste Amy,

Ik heb een OnePlus Nord CE 5G. 

Bedoel je dat ik bij APN instellingen degene waar "Mobiel internet” bij staat moet aanpassen?
Of moet ik een nieuwe maken met het plusje, en dan alleen de naam "simyo” invullen?

Groet,

Stephan


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2 april 2025

Hoi ​@stephank8,

Je kan inderdaad een nieuwe aanmaken dan '’Simyo'’ invullen! De rest mag dan leeg laten. We hebben namelijk een nieuwe APN instelling die nog aangepast moet worden op onze website.

Groetjes,
Amy


  • 2 april 2025

Beste ​@Amy , kun je de nieuwe instellingen s.v.p. hier posten, dan kan ik en andere forumleden het ok aanpassen in hun mobiel.

 


  • Aspirant
  • 3 april 2025

Beste Amy,

Ik heb een nieuwe APN gemaakt met als Naam "Simyo" en als APN "internet". Je zei dat ik alles behalve de naam leeg moet laten maar dat kan helaas niet zonder foutmelding. Helaas werkt dit ook niet…

Heb je een andere oplossing? Of heeft de Technische dienst inmiddels als laten weten wat te doen?

Anders zou ik graag mijn abonnement annuleren en naar een andere provider gaan.

Groet,

Stephan 


  • 3 april 2025

Beste ​@stephank8 , ik heb als Naam Simyo ingesteld en als APN ook Simyo en voor de rest alles leeg gelaten en werkt perfect.

Jij hebt bij APN internet ingevuld en daar gaat het misschien fout.

 

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 3 april 2025

Hoi ​@JanD!

Dat is eigenlijk de enigste aanpassing van de APN 😊. Het is dus niet '’mobiel internet'’ maar '’Simyo'’. Ik zal nog even delen hoe het eruit zou moeten zien.

 

 



Goed dat je het nog even navraagt!

Groetjes,
Amy


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 3 april 2025

Hoi ​@stephank8,

Wat jammer dat de APN instelling niet heeft geholpen! Uit je eerdere bericht begrijp ik dat de simkaart beter werkt in een andere telefoon klopt dat? Het zou dan toch met een instelling van de telefoon te maken moeten hebben. 

Zou je de netwerkinstellingen eens kunnen resetten via de instellingen van de telefoon zelf? Dit doe je via de instellingen van je telefoon: ga naar het startscherm en open de Instellingen-app. Ga naar 'Systeem' of 'Algemeen beheer': de exacte naam kan verschillen per toestel. Zoek naar de optie Resetten. Let erop dat je alleen de netwerkinstellingen reset en niet het gehele toestel.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


  • Aspirant
  • 7 april 2025

Hoi ​@Amy ,

Ik raak een beetje in de war van je berichten over de APN instellingen. Kun je dit nog verhelderen?
Ik schreef: “Ik heb een nieuwe APN gemaakt met als Naam "Simyo" en als APN "internet".” Is dat correct? Of moet ik het anders doen?

Ik zal in ieder geval de netwerkinstellingen resetten en kijken of dat helpt… 

Groet,

Stephan


  • Aspirant
  • 7 april 2025

Beste ​@Amy ,

Ik heb de netwerkinstellingen gereset, daarmee zijn de toegangspunten ook weer gereset. Zal ik hem eerst proberen op de standaardinstelling? Of zou je aanraden de APN instellingen op een bepaalde manier in te stellen? En hoe? Hoor het graag.

Groet,

Stephan


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 7 april 2025

Hoi ​@stephank8,

Je 1 na laatste bericht klopt inderdaad. Bij Naam kan je dan '’Simyo'’ invullen en bij APN '’internet'’.

Na de reset kan je inderdaad een nieuwe toegangspunt aanmaken. 

Groetjes,
Amy


  • Aspirant
  • 7 april 2025

Hoi Amy,

Dank voor de toelichting.

Ik heb dit ook geprobeerd, maar helaas valt de verbinding nog steeds de hele tijd weg in de trein :( ik hoor graag een oplossing. Of anders hoor ik graag hoe ik in gang kan zetten om over te stappen naar een andere provider. 

Groet,

Stephan


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 8 april 2025

Hoi ​@stephank8,

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is. Ik heb nogmaals contact opgenomen met de Netwerk Specialist en die geven aan dat je bij de APN instellingen bij APN-protocol en APN-roamingprotocol enkel IPV4 kan aanvinken. Als het goed is zou dit verbetering moeten geven voor jouw type telefoon. 

Mocht dit ook niet de oplossing zijn dan kan ik verder uitzoeken wat we voor je kunnen betekenen.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy


  • Aspirant
  • 11 april 2025

Beste ​@Amy ,

Helaas werkt dit ook niet.

Hoor graag wat jullie verder kunnen betekenen voor me.

Groet, Stephan 


Reageer