Ik kreeg deze ochtend de sms’jes van Simyo waarin stond dat 80% en 100% van mijn bundel verbruikt waren. Deze berichten kwamen tegelijk, om 08:57. Vervolgens ging ik checken bij mobiel gebruik waar dit opeens aan opgegaan is, aangezien ik geen YouTube of dergelijke heb gekeken op 4g. In de instellingen app stond dan ook dat er nog lang geen 12.000 MB was verbruikt. Daarna checkte ik het in de Simyo app, waarin ik zag dat er vannacht rond 3 uur en vanochtend rond 8 uur opeens intens veel MB’s (duizenden) werden verbruikt. Dit is nog nooit gebeurd en ik ga normaal nooit over de bundel heen. Aangezien het opeens binnen minuten is gebeurd, kan er iets mis zijn gegaan? Ik las al over op de achtergrond verversen van apps en overschakelen bij slechte WiFi, maar het lijkt me heel sterk dat er binnen minuten zoveel MB’s verbruikt worden. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
intens hoog gebruik in minuten, wat is er gebeurd?
Beste antwoord door Roeqajja
Hoi
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.
Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak in je telefoon zelf wel terug vinden. Je geeft aan dat je in je toestel zelf niks hebt kunnen vinden. Het zou kunnen dat er bijvoorbeeld een app op de achtergrond een update heeft uitgevoerd waardoor er in één keer veel MB's zijn verbruikt, maar dit kunnen wij helaas niet voor je achterhalen. Ik lees dat je je wifi-assistentie uitgeschakeld hebt. Wij hebben op onze website een blog met handige tips om je data zoveel mogelijk te besparen, misschien komt dit nog goed van pas!
Bedankt voor je hulp
Groetjes,
Roeqajja
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.