Skip to main content

.

Beantwoord

Geen 4G, alleen Edge in buitenland. Wat nu?


Kan Simyo mij helpen. Ik heb in het buitenland verbinding met internet maar géén 4G,alleen Edge (super traag). Ik heb de simkaart van mijn echtgenote in het toestel gedaan (ook een simkaart van Simyo) en dan heeft het toestel wél een snelle verbinding. Het ligt dus niet aan het toestel of de instellingen van het toestel. Kan Simyo. dit snel oplossen, ik heb deze verbinding nu hier in DL nodig. Het is iedere keer raakals ik van NL naar het buitenland ga (EU). Begin dit jaar exact hetzelfde probleem. Niet opgelost. In NL altijd prima 4g verbinding.

 

Beste antwoord door Amy

Hoi @BernardW,

Bedankt voor je reactie. Wat balen dat de nieuwe simkaart ook niet werkt!

Werkt de nieuwe simkaart ook niet in het toestel van je vrouw? Welk type en model toestel gebruiken jullie? Je zou namelijk nog kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten in het toestel, wel zal je dan even opnieuw moeten verbinden met Wifi of bluetooth apparaten. 

Ik ontvang graag deze informatie, we kunnen dan nog even contact opnemen met de Netwerk Specialist die verder op de aansluiting en de verbindingen kan kijken. Wellicht zien zij wat er mis gaat.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

13 reacties

  • 0 reacties
  • 14 mei 2023

Hallo @BernardW je schrijft dat de kaart van je vrouw in jouw toestel wel 4G geeft.

Als je jouw kaart in het toestel van je vrouw doet, heb je dan ook geen goede verbinding?

 


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 14 mei 2023

Ja, dat klopt. Dat had ik gedaan. Mijn simkaart in het toestel van mijn vrouw geeft hetzelfde probleem, dan heeft het toestel van mijn vrouw alleen Edge en geen 4G hier in DL. 


  • 0 reacties
  • 14 mei 2023

Hallo @BernardW dan zou Simyo de kaart eens kunnen resetten en als dat niet helpt een andere simkaart sturen.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 14 mei 2023

De simkaart is gereset maar ook dat geen effect. Nu wordt er een nieuwe simkaart. opgestuurd. Hopelijk lost dat het probleem op. 


  • 0 reacties
  • 14 mei 2023

Hallo @BernardW laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 14 mei 2023

Tja, dat kan even duren. Probleem doet zich alleen in het buitenland voor.


  • 0 reacties
  • 15 mei 2023
BernardW schreef:

Tja, dat kan even duren. Probleem doet zich alleen in het buitenland voor.

Maakt niet uit, ik heb de tijd.

Succes @BernardW 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2560 reacties
  • 15 mei 2023

Hi @BernardW,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat het resetten van je simkaart niet heeft geholpen!

In ieder geval goed om te horen dat er een vervangende simkaart voor je is aangevraagd. Wij horen inderdaad graag van je of dit heeft geholpen! 

Bedankt voor je hulp @JanD ðŸ˜Š.

Groetjes,
Roeqajja


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 15 mei 2023

Ik ben weer in NL als ik de Simkaart ga vervangen. In juni ga ik weer naar het buitenland op vakantie. Pas dan weet ik of het ook echt heeft gewerkt. Als het dan nog niet werkt is het voor mij klaar. Ik neem voor de veiligheid ook maar een MiFi mee met een pre-paid kaart, ik ben die reis erg afhankelijk van mobiel internet. Jullie horen nog van mij (maar dat kan dus 2 maanden duren)


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 22 juli 2023

De vakantie in juni ging helaas niet door. Maar nu ben ik op vakantie in Duitsland (Weimar) en helaas, het werkt nog steeds niet. Nog steeds alleen de traagste snelheid (Edge). Dit wordt de tweede vakantie waar ik dus geen serieus gebruik kan maken van internet in het buitenland. Ik ben er nu van overtuigd dat het aan Simyo of het door hen gebruikte netwerk van KPN ligt en niet aan mij of mijn toestel. Ik heb gelukkig mij MiFi mee. Onbeperkt internet van Vodaphone voor 1 week voor €15. Maar ik ben helemaal klaar met Simyo en KPN. Volgende maand een nieuw abonnement. Dan zoek ik een provider die geen gebruik maakt van het netwerk van KPN. 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2368 reacties
  • antwoord
  • 24 juli 2023

Hoi @BernardW,

Bedankt voor je reactie. Wat balen dat de nieuwe simkaart ook niet werkt!

Werkt de nieuwe simkaart ook niet in het toestel van je vrouw? Welk type en model toestel gebruiken jullie? Je zou namelijk nog kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten in het toestel, wel zal je dan even opnieuw moeten verbinden met Wifi of bluetooth apparaten. 

Ik ontvang graag deze informatie, we kunnen dan nog even contact opnemen met de Netwerk Specialist die verder op de aansluiting en de verbindingen kan kijken. Wellicht zien zij wat er mis gaat.

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Beginner
  • 6 reacties
  • 24 juli 2023

Ha Amy, het werkt weer. Via whatsapp is door de helpdesk aangegeven dat mijn sunkaart is gereset. Geen effect. Maar met jouw tip om ook de netwerkverbinding in mijn Samsung telefoon (s21 FE) te resetten ia het alsnog gelukt. Ik heb nu (eindelijk) weer verbindig op volle snelheid! Fijn!

 

Ik begrijp het alleen niet. Mijn simkaart in de telefoon van mijn vrouw (ook samsung) werkte niet. De. simkaart van mijn vrouw in mijn toestel werkte wél. Dat het dan toch ergens in de (verborgen) instelling zit had ik hieruit nooit verwacht. In ieder geval hartelijk dank voor deze tip. 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2368 reacties
  • 24 juli 2023

Hoi @BernardW,

Super fijn dat het is opgelost! Daar ben ik blij om ðŸ˜Š. 

Prettige dag verder!

Groetjes,
Amy