Waarom heb ik geen verbinding in het buitenland?
Beste antwoord door Veerle
Hoi
Ik kan me voorstellen dat je je verbinding daar juist hard nodig hebt! Goed dat je even contact opneemt. Om verbinding te maken in het buitenland moeten er een aantal instellingen goed staan. Allereerst, moeten de mobiele gegevens/data en Roaming allebei aanstaan. Deze functies staan tussen de instellingen van je toestel. Mobiele gegevens/data staat aan voor het gebruik van 4G en Roaming zorgt ervoor dat je verbinding kan maken met zendmasten in het buitenland.
Ook moeten de netwerkinstellingen in je Simyo account goed staan. Als je inlogt op de app of website kan je via instellingen > internet en bellen zien of de juiste netwerkinstellingen ingeschakeld zijn. De functies bellen naar het buitenland en internet in het buitenland moeten aanstaan als je verbinding in het buitenland wil maken. Als je iets tussen deze instellingen verandert, dan moet je daarna altijd even je toestel 5 minuten uitschakelen om te voltooien.
Als al deze functies goed staan en je netwerk het nog steeds niet doet, dan kan je handmatig een netwerk proberen te selecteren. Via deze website vind je de APN instellingen die bij jouw toestel horen. Zoek op het toestel die je hebt en klik vervolgens onder het kopje ‘internet’ op ‘handmatig selecteren’. Hier vind je een volledig stappen schema wat je kan doorlopen. Start na het invoeren en opslaan altijd even je telefoon opnieuw op.
Als je toestel nog steeds geen verinding maakt na al deze stappen, dan wil ik je vragen om ons een privé bericht te sturen via deze chat en dan zal ik je daar verder helpen!
Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Groetjes,
Veerle
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.