.

5 dingen die je moet weten over mobiel internet via 4G

  • 7 August 2013
  • 5 reacties
  • 1146 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
KPN, T-Mobile en Vodafone zijn momenteel flink bezig om hun mobiele netwerken klaar te maken voor 4G: de snellere, nieuwe standaard voor mobiel internet. KPN’s trein is alweer een tijdje bezig; Vodafone is maandag begonnen, en T-Mobile zal dit najaar volgen. Vijf dingen die je moet weten over mobiel internet via het 4G-netwerk.

Lees hier het artikel.

Bron: hcc.nl

5 reacties

Reputatie 3
Badge +5
En niet te vergeten dat je naast een ander toestel ook een 4G geschikt abonnement nodig hebt, oude abonnementen geven vaak geen recht op 4G. Zie ook http://4gmast.nl/ voor het laatste nieuws en achtergrond informatie wat betreft 4G.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn toestel is al geschikt voor 4G (Samsung S3 GT-I9305).

Ik heb al eens de vraag gesteld of bij de uitrol van 4G het 3G netwerk ook overal geoptimaliseerd wordt. Dus naar 21,6/14,4. Hierop heb ik nog geen antwoord gekregen. Het deel van de stad waar ik woon heeft 7,2 een paar honderd meter verder 14,4.

Op KPN Zakelijk wordt gesproken over 21,6. Op de dekkingskaart is dit niet zichtbaar.
Badge +6
Hoi franswon en Nielsiejjj92,

Interessante artikelen, goed om op de hoogte te blijven over de ontwikkelingen rondom 4G :)

Franswon, met betrekking tot je vraag of bij de uitrol van 4G het 3G netwerk ook overal geoptimaliseerd wordt, kan ik je informeren dat de antennes worden vervangen naar 'combi-antennes', waarbij het 3G gedeelte -helaas- eenzelfde capaciteit zal blijven houden als voorheen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kim,

Dan maar paar honderd meter van huis voor het snelle internet 3G

4G is voor mij pas interessant als er geen hoog prijskaartje aan vast zit. Ik vrees dat de providers hun investeringen wel terug willen verdienen.....

Simyo ook prijsvechter met 4G? Ik hoop het!
Badge +8
Hoi Kim,

Dan maar paar honderd meter van huis voor het snelle internet 3G

4G is voor mij pas interessant als er geen hoog prijskaartje aan vast zit. Ik vrees dat de providers hun investeringen wel terug willen verdienen.....

Simyo ook prijsvechter met 4G? Ik hoop het!


Hoi franswon,

Zoals ik al eerder heb uitgesproken, denk ik dat de grote jongens 4g voorlopig even voor zichzelf houden. Er moet nog wel een reden blijven om 'meer' te betalen, hè? ;)

Groetjes,
Charlene

Reageer