.

4G en TV

  • 8 October 2013
  • 10 reacties
  • 12642 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Ondertussen is bekend dat 4G kan zorgen voor storing van televisiebeelden. Volgens Agentschap Telecom komt dat omdat de frequenties die gebruikt worden voor kabeltelevisie hetzelfde zijn als de frequenties die voor 4G worden gebruikt. Als beide signalen op elkaar instralen is er een kans op storing. Uit onderzoek blijkt dat de kans hierop slechts 0,17%, dat betekent dat het gemiddeld zeven keer per jaar per aansluiting kan gebeuren. Agentschap Telecom heeft de oplossingen hiervoor op een rijtje gezet. Consumenten kunnen beter beschermde coaxkabels aanschaffen met een betere bescherming tegen invloeden van buiten. De kabelaars kunnen kiezen voor een andere zenderindeling. Bijvoorbeeld door er voor te zorgen dat de meest populaire zenders per regio niet op de 4G frequentie worden uitgezonden. Televisiefabrikanten wordt geadviseerd televisies te maken waarbij de televisie beter beschermd is tegen invloeden van buitenaf. Volgens Agentschap Telecom hebben fabrikanten dit inmiddels al deels opgepakt.

Bron: bellen.com

10 reacties

Badge
Altijd handig om te weten. Weet jij toevallig ook Franswon of dit ook geld voor glasvezel aansluitingen?
Badge +1
nee geld niet voor glasvezel via coax maakt men gebruik van radiosignaal en glas komt geen
radiosignaal aan te pas glas niet storingsgevoelig tenzij je bij caiway zit daar regelmatig gedonder, maar heeft niet met glas te maken maar met provider
Reputatie 7
Badge +9
Als de glasvezel niet tot het tv-toestel komt, maar het laatste stuk coax is, dan moet dat stuk coax wel afgeschermd worden!
Badge +6
Dat is erg handig om te weten. Bedankt Franswon voor je weetje 🙂.
Badge +1
maar tussen je glas en je tv zit een decoder en die gaat of via HDMI of bij oudere tv via scart coax komt niet meer voor in dit verhaal
dus zal je geen last hebben van 4g
Reputatie 7
Badge +9
Wij hebben hier glasvezel tot 1 meter voor het huis...... (niet in de Randstad maar in Zeeland).

Van decoder naar TV 2 en 3 gaat het via coax, TV 1 via scart.
Badge +1
Hier heb ik glasvezel tot in huis, in de meterkast hangt een glasmodem daarvandaan komen er twee utp kabels
een voor internet en een voor tv en een kabel voor de telefoon
dus hier totaal geen coax, maar hoe zit die aansluiting dan bij jou als het een meter voor je huis zit
en welke provider heb je dan ik zelf heb caiway
snel internet 300Mb up en down
telefoon onbeperkt bellen in nederland vast en mobiel
tv standaard 65 zenders voor tv en ikzelf heb uitgebreid pakket ruim 160 zenders
dus hier zeker geen last van 4G
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Erickiel, hier in de wijk ligt er dus wel glas, maar niet tot in huis, de kabelboer hier zal dat op (korte?) termijn uitbreiden tot glas in huis. Dan wordt het ook interessant op internet bij hen te nemen, nu heb ik nog ADSL.
Badge
Hier ligt glas tot in meterkast en daarna utp onder de grond naar woonkamer/decoder dus geen probleem hier... Tnx for the info!
Badge +6
Ik heb geen glasvezel aansluiting. Ik kijk digitaal en ervaar hier geen problemen mee.
Bedankt voor de tips.

Reageer