Skip to main content
Hallo allemaal,



Ik ben net overgestapt van T-Mobile naar Simyo.

Wat mij opvalt is het dat bij mij thuis binnen en in de tuin de snelheden

erg slecht zijn.



Oke ik snap het wel dat ik ben van 4G naar 3G gegaan maar een download

snelheid van 7.6 Mbps en upload van 0.46 Mbps vindt ik ondermaats.



Ik hoef geen 14.4 Mbps, rond de.10 Mbps zou ik wel netjes vinden .



Mvg.
Hoi Chriss.



Speelt dit alleen in en rond je huis of op meer locaties?

Je zou voor een verklaring met deze controle een check kunnen uitvoeren.

Lees vooral goed wat er staat.

Verder is het zo dat een moderator altijd op werkdagen binnen 24 uur reageert, dus lijkt me goed dat ook in gedachten te houden.



Groetjes,

Friesian
Beste Chriss,



De snelheid van zowel het 3G als 4G netwerk is afhankelijk van verschillende factoren.

Als eerst hangt het er vanaf, hoe ver je van de dicht bijzijnde KPN zendmast vandaan woont, want hoe verder je van deze mast woont hoe langzamer de downloadsnelheid zal worden.

Ook hoge gebouwen en de isolatie van je woning spelen een rol, als voorbeeld: de KPN zendmast staat net achter een hoge flat, dan houdt deze flat een deel van het signaal tegen, en als jouw woning zeer goed geïsoleerd is (vaak bij nieuwbouw) heeft dit ook invloed op het signaal binnenshuis.

Ook grote drukte op de zendmast, heeft invloed op deze downloadsnelheid.



Daarnaast zijn de downloadsnelheden die vermeld worden indicatief, en worden alleen in de meest gunstige gevallen gehaald, al gebeurd dat zelden.

Bij een maximale snelheid van 14.4 Mbps, is een praktische snelheid van rond de 7 a 8 Mbps normaal, en daar valt weinig aan te doen.

Maar omdat je 4G gewend was bij T-Mobile, is het begrijpelijk dat je 3G nu langzaam vindt.



Wil je toch weer een downloadsnelheid van 10 Mbps of hoger, dan zou je kunnen overwegen om 4G te activeren bij Simyo, dit kost je dan wel € 5,- extra per maand, maar dan heb je wel weer de snelheid die je gewend was.

De optie "4G" kun je activeren via "Mijn Simyo".



Ik heb zelf ook 4G via Simyo, en behaal in de meeste gevallen een downloadsnelheid tussen de 15 en 30 Mbps, afhankelijk van de lokatie en de factoren alwaar ik ben.

Binnen mijn eigen dorp, zit ik vaak rond de 27 Mbps!



Hopelijk heb ik je zo een stuk duidelijkheid kunnen geven.
Hoi Chriss,



Welkom op het forum.



Erg vervelend dat je aangeeft traag internet te ervaren. Ik heb je instellingen nagekeken maar zien verder geen bijzonderheden. Het internet functioneert goed.



Zoals MichD het aangeeft kunnen meerdere factoren invloed hebben op de snelheid van je internet. Zo is de snelheid ook afhankelijk het aantal gebruikers en kan de constructie van je woning en de eventuele aanwezigheid van bebouwing in je omgeving de sterkte van het netwerksignaal afzwakken. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype. Denk hierbij ook aan de (laatste) versie software dat je gebruikt.



Bij ideale omstandigheden is de maximale snelheid van 14.4 Mbps haalbaar. Snelheid van 7,6 Mbps is bij een 3G aansluiting verbinding een nette snelheid. Ik begrijp dat je met 4G gauw op het dubbele zou zitten, maar je internetsnelheid is niet traag.



Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.



@Friesian en MichD, bedankt voor je bijdrages.
Oké mensen,



Duidelijke taal.



Een km verder op krijg ik het wel voor elkaar de 14.4 Mbps dus het ligt

niet aan het toestel.



Bedankt voor jullie reacties



Gr. Chris
Hoi Chriss,



14,4 Mbps halen is echt héél netjes. Dat maak je niet heel vaak mee. Ik hoop dat dit zo wat voldoening geeft.

Reageer