De bewaarplicht voor telecommunicatiegegevens die in Nederland geldt, zou in strijd zijn met de grondwet.
Dat bericht stichting Bits of Freedom maandagmiddag.
De bewaarverplichting van dergelijke persoonsgegevens werd in april van dit jaar nog ongeldig verklaard door het Europees Hof van Justitie.
Halverwege november maakte het Nederlandse kabinet echter bekend dat de Nederlandse regelgeving, die telecomproviders wel verplicht dit soort gegevens te bewaren, desondanks gehandhaafd blijft.
Lees hier het artikel.
Bron: nu.nl
Bladzijde 1 / 1
Bewaren is wel iets anders dan inzien, franswon. Het lijkt me dat er zwaarwegende gronden zijn wanneer er inzage wordt geëist.
Daar gaat het hier niet om Friesian, het gaat er om dat het tegen de Europese wetgeving is, zoals je wel weet is Nederlands recht ondergeschikt aan Europees.
Natuurlijk heeft Jan Modaal geen toegang tot de gegevens.... alhoewel, het zal niet de eerste keer zijn dat er lekken zijn in systemen en gegevens op straat, lees internet, liggen.
Natuurlijk heeft Jan Modaal geen toegang tot de gegevens.... alhoewel, het zal niet de eerste keer zijn dat er lekken zijn in systemen en gegevens op straat, lees internet, liggen.
Breek me de bek niet open over rechten.
Hoe krom men bezig is in Nederland is mij bekend, helaas. :(
Hoe krom men bezig is in Nederland is mij bekend, helaas. :(
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de discussie die nu gaande is. Bewaren en inzage zijn verschillend, maar lijken heel veel op elkaar...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.