.

Amerikaanse overheid waarschuwt voor kwetsbaarheid in iOS

  • 13 November 2014
  • 9 reacties
  • 1240 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
13 nov. 2014

De Amerikaanse overheid waarschuwt op zijn website voor de vorige week ontdekte Masque Attack-techniek die een zwakte in Apples besturingssysteem iOS uitbuit.

De waarschuwing werd afgegeven door het National Cybersecurity and Communications Integration Center, samen met de United States Computer Emergency Readiness Teams.

Het beveiligingsbedrijf Fireeye berichtte vorige week voor het eerst over de kwetsbaarheid in versies van iOS 7 en 8, die het mogelijk maakt om officiële apps relatief ongemerkt te vervangen door malware.

Lees hier het hele artkel.

Bron: nu.nl

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Franswon,

Wat fijn dat je iedereen hier op het forum ook even op de hoogte brengt en waarschuwt!

Ik las het inderdaad vanmorgen. Nu heb ik zelf geen iPhone, maar ik ga er bij Android ook op letten dat ik alleen officiële en goedgekeurde apps download. En alleen uit de eigen Play Store of voor de iPhone gebruikers de App Store. Dat is al de helft van de beveiliging...

Iemand al gedupeerd?
Reputatie 4
Badge +8
Heb inmiddels IOS 8.1.1 op Pad en Phone gezet.
Misschien dat daarmee de kans op ellende weg is.
En natuurlijk kocht ik altijd alleen apps in de appstore.
Reputatie 7
Badge +9
Ik 'koop' veel apps/programma's op torrentsites 🙂
Bij Samsung (Android) telefoons spreekt men dan van vreemde bronnen, persoonlijk gebruik ik uitsluitend de apps van mijn keuze uit google play store.
Dat geeft een stukje extra zekerheid.
Reputatie 7
Badge +9
Die zekerheid is ook betrekkelijk hoor, regelmatig worden er zowel door Apple als Google apps verwijderd omdat ze toch niet goed bleken te zijn.

Mijn 'vreemde' bronnen zijn voor mij bekende bronnen, dus mijn risico is beperkt.
Ik nam al een stukje voorzichtigheid in acht in mijn reactie.....
In één woord stukje (een klein deel van........... een Fries paard 🆒), als in,

Dat geeft een stukje extra zekerheid.
Zou het taart zijn dan........ http://www.en.kolobok.us/smiles/big_standart/nyam2.gif
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal!

Met een beetje 'common sense' voorkom je volgens mij al meer dan 90% van de mogelijke gevaren
http://i59.tinypic.com/nv341g.png
Reputatie 4
Badge +8
Mee eens Ernst!
Hoi allemaal!

Met een beetje 'common sense' voorkom je volgens mij al meer dan 90% van de mogelijke gevaren

Inderdaad.....Openbaar verkeer. :)

Reageer