.

Beantwoord

Verkeerde porteringsdatum door Simyo!

  • 1 February 2014
  • 7 reacties
  • 398 Bekeken

Badge
Ik ben vanaf vandaag overgestapt naar Vodafone maar nu blijkt dat ik geen gebruik kan maken van hun diensten omdat Simyo
als porterings datum 24 februari heeft doorgegeven aan Vodafone.

Dit is hoogst opmerkelijk omdat ik tijdig mijn abonnement bij jullie heb opgezegt en ik vanaf vandaag ( 1 februari) dus ook geen klant meer
ben bij Simyo. Ook volgens "mijn Simyo" ben ik klant af bij jullie.

Ik heb een zakelijk abonnement met nummerbehoud afgesloten en dat betekent dus dat ik op dit moment niet bereikbaar ben voor
mijn cliënten, opdachtgevers en collega's.

Met de porteringsdatum die Simyo heeft doorgegeven aan Vodafone ben ik tot 24 februari niet bereikbaar!! Ook als ik vandaag van Simyo verneem
dat het een 'foutje' betreft en dat ik inderdaad per vandaag geen klant meer ben bij jullie , dat de verkeerde informatie is doorgegeven aan Vodafone, èn
Simyo dit ook nog vandaag doorgeeft aan Vodafone, heb ik alsnog een heel groot probleem tot maandag!

Vodafone sluit nieuwe klanten alleen op maandag en vrijdag aan, dus wat voor oplossing er ook gaat komen, ik ben op zijn minst tot maandag  zakelijk niet bereikbaar.

Mijn ongenoegen is groot, ik hoop op spoedige correctie van de porteringsdatum, en ik ben benieuwd naar de tegemoetkoming van Simyo
voor de problemen die ik nu ondervind door zakelijk niet bereikbaar te zijn. (zakelijk ben ik altijd 24/7 te benaderen, dit is door jullie te controleren bij de KvK)
icon

Beste antwoord door Charlene 4 February 2014, 10:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Hoi EstherX,

Dat is inderdaad lastig. 😞

Ik weet wel waar het is fout gegaan. Wanneer je je nummer mee wilt nemen naar een andere provider, dan zeg je beter niet zelf op. Een goedgekeurd verzoek nummerbehoud is namelijk ook een opzegging. Dan zorgen de providers er samen voor dat zoiets als waar jij nu mee te maken hebt, niet gebeurt. Als je niet zelf had opgezegd, hadden we het nummer tot 24-2 actief gehouden, en zou je abonnement op 24-2 bij Vodafone beginnen. Dat hebben wij eigenlijk zo afgesproken met elkaar. Vodafone had jou daar ook van op de hoogte moeten stellen, kort na je bestelling en verzoek nummerbehoud. Over het algemeen krijg jij daar dan een email van, met de exacte datum dat je nummer overgaat. Het is heel erg vervelend dat je daar nu pas achterkomt, want anders had Vodafone het verzoek met datum 24-2 nog kunnen annuleren, en een nieuw verzoek voor 3-2 kunnen doen. Ook dan was je dit weekend je nummer kwijt geweest, want nummerbehoud vindt inderdaad nooit in het weekend plaats.

Hoe het er nu uitziet in het systeem, heb je op dezelfde dag èn opgezegd èn nummerbehoud aangevraagd. Op het moment dat 24-2 werd goedgekeurd, was je opzegging nog niet te zien door de afdeling nummerbehoud, anders was dat natuurlijk niet mis gegaan. Ook dat is een vervelende samenloop van omstandigheden.
Ik snap dat je hier enorm van baalt. Ik zie ook in het systeem dat het zelf opzeggen in eerste instantie niet lukte. En dat we dat dus via de IT-afdeling voor je hebben opgelost. Ik vind het jammer dat degene die je geholpen heeft met opzeggen, niet heeft doorgevraagd of je je nummer niet wilde meenemen. Zij geeft aan dat je dat zelf ook niet ter sprake hebt gebracht. Allemaal gemiste kansen, waardoor je hier nu mee zit.

Wat Vodafone nu het beste doet, is het bestaande verzoek voor 24-2 annuleren en dan een nieuw verzoek doen voor zo snel mogelijk. Dan blijft de periode dat je zonder nummer zit beperkt. Wij wachten het nieuwe verzoek af.

Ik wens je heel veel succes bij Vodafone. Ik vind het heel jammer dat dit het laatste is dat je van Simyo meekrijgt, maar we kunnen er nu helaas niets meer aan veranderen.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dit is de reactie van Vodafone op bovenstaand bericht:

Vodafone kan alleen geen nieuw verzoek doen zolang het nummer niet is heraangesloten, als je het nummer belt dan ontvang je nog steeds een drietoon.
Het verzoek om u opnieuw aan te sluiten zodat ik de procedure bij Vodafone opnieuw te laten doen is gisteren al door mij uitgezet, ik zal Simyo een reminder sturen.
Welicht dat u zelf ook nog een mail kan wagen aan Simyo om het nummer weer zo snel mogelijk de lucht in te krijgen.
Badge
'Wat Vodafone nu het beste doet, is het bestaande verzoek voor 24-2 annuleren en dan een nieuw verzoek doen voor zo snel mogelijk. Dan blijft de periode dat je zonder nummer zit beperkt. Wij wachten het nieuwe verzoek af.'

Dit heeft Vodafone gisteren reeds gedaan maar daarop is geen reactie van Simyo gekomen.

Bij deze verzoek ik Simyo tot een spoedige heraansluiting!
Badge +8
Hoi EstherX,

Je nummer is wel uit de lucht, maar nog wel bij ons. Ze kunnen nog een maand een verzoek doen, maar ik hoop dat ze het nu gewoon even zo snel mogelijk doen. Wij keuren het sowieso goed.
Eerst wel het huidige verzoek annuleren, dat is nog niet gebeurd, heb ik nagekeken. Dan nieuwe aanvraag voor zo snel mogelijk. Ik weet dit echt heel zeker en heb het grondig overlegd met de afdeling nummerbehoud..
Je nummer kan helaas niet heraangesloten worden.

Groetjes,
Charlene
Badge
De reactie van Vodafone:

Ik heb net terugkoppeling gehad, ze lijken niet helemaal te begrepen dat het numemr eerst weer aktief gezet moet worden door hen voordat Vodafone een nieuw verzoek in kunnen dienen.
Badge
Backoffice Medewerker Zakelijk GSMWEB.NL

Ik heb mijn best gedaan maar ik krijg het numer niet meer in  de lucht.
Simyo geeft aan dat dit technisch niet mogelijk is.
Wel gaat Vodafone op mijn verzoek zo snel mogelik inporteren.
Op dit moment heb ik nog geen datum, ik hoop hier zo snel mogelijk op terug te kunnen komen.
Badge +8
De reactie van Vodafone:

Ik heb net terugkoppeling gehad, ze lijken niet helemaal te begrepen dat het numemr eerst weer aktief gezet moet worden door hen voordat Vodafone een nieuw verzoek in kunnen dienen.



Hoi EstherX,

We begrijpen dat echt wel. Nogmaals, bij ons is dat echt NIET zo. Als ze doen wat ik je steeds doorgeef dat ze moeten doen, dan komt het echt echt goed. Als ze blijven bakkeleien daarover, dan is dat alleen maar irritatie bij jou, en duurt het nog maar langer. Ik zie dat ze het nu gelukkig wel in orde hebben gemaakt.
Het spijt me echt dat we je nummer niet bij ons weer in de lucht konden zetten. Wij zijn één van de weinige providers waarbij dat echt niet mogelijk is na een opzegging.
De datum zal waarschijnlijk 7-2 worden. Dat weet ik morgen zeker.

Groetjes,
Charlene

Reageer