.

Beantwoord

Overstap abonnement, hoe komt het dat ik nu dubbele abokosten heb?

  • 21 November 2015
  • 1 reactie
  • 533 Bekeken

Beste Simyo,

Afgelopen maand heb ik een abonnement bij jullie afgesloten; ingangsdatum 21 oktober 2015. De eerste factuur is inmiddels betaald. Nu is er blijkbaar wat mis gegaan bij mijn overstap van VVAA mobiel naar Simyo; op vrijdag 20 november kwam ik tot de conclusie dat ik voor de maand november zowel aan Simyo als een VVAA abonnementskosten betaalde. De opzegging die door Simyo zou worden gedaan bij aanvraag van nummerbehoud was dus niet helemaal goed gegaan. Ik heb contact gehad met VVAA mobiel en zij gaven toe dat het een en ander aan 'miscommunicatie' was voorgevallen en dat de kosten van de reeds betaalde factuur netjes zouden worden teruggestort op mijn rekening. Echter; sinds dit telefoontje aan VVAA is mijn telefoon niet meer aangesloten op het KPN netwerk en kan ik dus geen gebruik maken van mijn Simyo abonnement; wanneer ik probeer te bellen, krijg ik te horen dat mijn telefoon wegens 'administratieve redenen' niet op het netwerk is aangesloten. Helaas kan ik jullie in het weekend niet bereiken, maar ik zou toch heel graag zien dat dit probleem vóór maandag 10 uur 's ochtends is opgelost.

Alvast dank,

Florianne
icon

Beste antwoord door Naomi 23 November 2015, 16:10

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi FvdWoude, welkom op het Simyo forum!

Ik heb het even uitgezocht. In onze gegevens zie ik dat je nummer op 30 november naar ons is overgezet. Als je je eerste factuur erbij pakt, dan zie je dat je abonnementskosten hebt betaald voor 31.10.15 van € 0,36 cent en voor 01.11.15 - 30.11.15 van € 11. Verder stonden er nog eenmalige aansluitkosten op en verbruikskosten van € 0,07 cent.

Het klopt dus dat je tot 30 november nog abonnementskosten had bij VVAA. Wanneer ze meer abonnementskosten in rekening hebben gebracht, dan kun je het beste weer hun erop aanspreken. Door de overzetting van je nummer hoef je na de overstapdatum geen abonnementskosten meer te betalen. Zij kunnen het corrigeren wanneer dit nog niet goed staat.

Daarbij zie ik dat mijn collega Ivescia reset heeft uitgevoerd. Kun je hierdoor weer bellen? Wil je anders handmatig het KPN netwerk selecteren? Ook kun je de simkaart testen in een andere telefoon.

Laat je het weten?

Reageer