.

Omgezet naar Nonosim, maar 'aansluiting om administratieve reden buiten gebruik'

  • 7 December 2012
  • 11 reacties
  • 723 Bekeken

Badge
Een kwartier geleden is mijn nanosim geactiveerd. Sim doet het met nieuwe pincode, maar nu is de aansluiting nog buiten gebruik. Kan dat nu nog worden opgelost? Simyo gesloten, hele weekend ook?..

Hellup

11 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Daarom heet het ook een "nonosim" ;)

Administratief wil meestal zeggen dat dit bewust is gedaan door Simyo. Misschien overschrijding van limieten? Ik ben bang dat je tot maandag moet wachten.
Badge
Nanosim, overschrijding? Onmogelijk. Ben net begonnen met een smartphone, nog geen minuut kunnen bellen met dit abonnement.
Bij overzetten van micro naar nano zullen ze de verbinding wel even blokkeren vermoed ik, maar helaas voor mij zijn ze vergeten weer te activeren. Ik wacht al 5 werkdagen om eindelijk met mijn toestel iets te kunnen doen, dus toen de sim vanmiddag kon worden geactiveerd, was ik heel erg blij, bleek alleen dode mus te zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Ik weet niet hoe jouw procedure is verlopen, maar voor de volledigheid beschrijf ik de mijne.

Ik heb nanosim ontvangen en geactiveerd via website. Na iets meer dan 24 uur deed mijn oude micro simkaart het niet meer (geen netwerk) en heb ik de nanosim geplaatst. Toen zag ik ook meteen een nieuwe pin- en pukcode op mijn persoonlijke pagina en kon meteen gebruik maken van de nanosim.

Is het bij jou ook precies zo gegaan?
 
Badge
Ik had vandaag gebeld op het toestel van mijn zoon met de microsim naar 1200. De man aan telefoon zei dat hij een mail naar de desbetreffende afdeling zou sturen, en dat die actie zou ondernem. Ik was natuurlijlk heel blij, net voor het weekend.Na ongeveer een half uur ging de microsim uit de lucht, en heb ik de nanosim geplaatst. Via min simyo de pin opgegeven en dan zie dat er verbinding is met het kpnnetwerk. Alleen al je gaat bellen krijg je het geluid van een nummer dat niet in gebruik is, en de betreffende tekst dat de verbinding is geblokkeerd om administratieve redenen. Helaas het zal maandag worden....
Reputatie 1
Badge +2
Wel dat ging heel snel dan. Ik kan alleen nog adviseren om het toestel uit en weer aan te zetten. Anders zal Simyo maandag een reset moeten geven.
Badge
Ok phone uit en aangezet, sim lock staat erop. Maandag hoop ik dag 1 met mijn iPhone......!!!!
Exact hetzelfde gehad een week geleden: nanosim geactiveerd, pincode werkend, netwerk werd herkend maar ik kon niet bellen of sms omdat ik wegens administratieve redenen was afgesloten. Na een belletje met de Klantenservice bleek dat Simyo nog iets had moeten deblokkeren. Ik weet niet wat, maar met één druk op de knop was het geregeld.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Lolapalouza,

Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels gedeblokkeerd en heb je hier reeds gebruik van kunnen maken. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Badge
Hallo, deblokkeren is gelukt na het telefoontje dat ik op maandag 10 december had gebeld. Fijn dat het gelukt is, ik heb gevraagd om de afdeling die de microsim naar nanosim afhandelt te informeren over het 'vergeten' van het activeren, in de hoop dat het voor anderen wel beter loopt.
Hallo,

Heb dit probleem al 1 keer eerder gehad. Er stond nog beltegoed op de mobiel maar deze werd zonder enige waarschuwing of dergelijke afgesloten. Na een berichtje achter gelaten te hebben op het forum werd deze weer op actief gesteld. Nu kreeg ik een mail dat me beltegoed bijna op was. En vervolgens word ie weer afgesloten om adminstratieve redenen. Het gekke is dat ik wel gebeld kan worden maar geen uitgaande gesprekken kan voeren. Ook niet om je beltegoed te beluisteren?? Bij deze vraag ik u om me aansluiting weer op actief te stellen en deze actief te laten ook al staat er geen beltgoed op voor een aantal dagen. Het zou netjes zijn als er enige communicatie plaats vind indien het geval is dat je telefoon op non-actief word gesteld. Anders ben ik helaas genoodzaakt over te stappen naar een andere provider.

Nou wil ik dit berichtje achterlaten op het forum lukt het niet om het berichtje te plaatsen als je op versturen klikt. Word zwaar gefrustreerd van deze situatie. Vind dat de serivce en gebruiksvriendelijkheid zwaar te wensen over laat. 

Dank!
Reputatie 5
Badge +10
Hallo, deblokkeren is gelukt na het telefoontje dat ik op maandag 10 december had gebeld. Fijn dat het gelukt is, ik heb gevraagd om de afdeling die de microsim naar nanosim afhandelt te informeren over het 'vergeten' van het activeren, in de hoop dat het voor anderen wel beter loopt.

Hoi Lolapalouza,

Bedankt voor je terugkoppeling. Inmiddels is het bestel en activatie proces van simkaarten verbeterd. Dit probleem zou nu niet meer mogen voor komen.

Hallo,

Heb dit probleem al 1 keer eerder gehad. Er stond nog beltegoed op de mobiel maar deze werd zonder enige waarschuwing of dergelijke afgesloten. Na een berichtje achter gelaten te hebben op het forum werd deze weer op actief gesteld. Nu kreeg ik een mail dat me beltegoed bijna op was. En vervolgens word ie weer afgesloten om adminstratieve redenen. Het gekke is dat ik wel gebeld kan worden maar geen uitgaande gesprekken kan voeren. Ook niet om je beltegoed te beluisteren?? Bij deze vraag ik u om me aansluiting weer op actief te stellen en deze actief te laten ook al staat er geen beltgoed op voor een aantal dagen. Het zou netjes zijn als er enige communicatie plaats vind indien het geval is dat je telefoon op non-actief word gesteld. Anders ben ik helaas genoodzaakt over te stappen naar een andere provider.

Nou wil ik dit berichtje achterlaten op het forum lukt het niet om het berichtje te plaatsen als je op versturen klikt. Word zwaar gefrustreerd van deze situatie. Vind dat de serivce en gebruiksvriendelijkheid zwaar te wensen over laat. 

Dank!


Hoi loyaalmobiel,

Volgens onze gegevens had je eerder geen beltegoed meer. Op 17/12/12 (gisteren) is er opgewaardeerd met 20 euro. Vervolgens is de aansluiting weer hersteld. Het is mogelijk dat er een kleine vertraging zit in het verwerken van de opwaardering.

Groetjes,

Alex

Reageer