Diverse onderwerpen hier gaan over verdwenen beltegoed. Ook ik heb nu al meerdere keren problemen gehad bij het starten van een internetbundel. Je koopt een bundel, maar vervolgens werkt deze niet omdat je geen beltegoed meer hebt. Dat beltegoed is dan pas afgeschreven NADAT je een bundel hebt gekocht. In mijn geval zat er zo’n 12 uur (!) tusssen het zogenaamde verbruik en de afschrijving. Maar er is wel betaald voor een bundel, en die kan je dus niet gebruiken. De klantenservice adviseert dan om beltegoed te kopen, en ze verwijzen naar wat ‘het systeem’ aangeeft.
Een woordvoerder van Symio ontkent dat er sprake is van fraude. Deze fraude moet volgens simyo dan maar bewezen worden door klanten. Maar Simyo geeft geen toegang tot ‘het systeem’. Ondertussen blijft simyo gebruik maken van slimme algoritmes die af en toe een beetje beltegoed wegsnoepen om zo de winst te maximaliseren.
Wie heeft ook ervaring met verdwijnend beltegoed en internetbundels die onbruikbaar worden?
Dit zegt Simyo:
Helaas is het uitzetten van je mobiele data op je telefoon geen zekerheid dat je geen internet meer kan verbruiken. Om daar zeker van te zijn moet je de internet optie uitzetten in Mijn Simyo. Die kun je bij de instellingen vinden.
Als ons systeem aangeeft dat er op dat tijdstip data is verbruikt, dan moeten we er wel vanuit gaan dat het klopt.
Daarnaast is het goed om er rekening mee te houden dat het verbruik niet elke seconde tsic] wordt bijgewerkt op Mijn Simyo. Het kan dus voorkomen dat je op Mijn Simyo nog ziet staan dat je meer beltegoed hebt dan dat je daadwerkelijk hebt omdat je bijvoorbeeld recentelijk daar wat van hebt verbruikt.
Al met al kunnen we dus niet het beltegoed terugstorten, omdat het systeem leidend is. Wanneer jij beweert dat er sprake is van één of ander trucje voor winstmaximalisatie, zul je wel bewijs moeten leveren zodat de technische afdeling daar naar kan kijken.