Skip to main content
Vraag

Verhoging tarieven tijdens looptijd contract

  • 22 August 2024
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo allemaal.

Simyo laat mij net voor de 2e keer in 1 jaar tijd weten de tarieven te verhogen. 

Ik heb een 2 jarig contract en ben met de nieuwe tarieven nu duurder uit dan met een andere aanbieder. Heb ik het recht mijn contract, resterende 11 maand, ivm de 2e verhoging stop te zetten?

Ik heb nog 2 contracten lopen waarvan 1 maandelijkse stop gezet kan worden die afgelopen jaar geindexeerd is en 1, waarbij het tarief afgelopen jaar, na ingang, niet geindexeerd is. 

Heb ik het recht mijn contract, resterende 11 maand, ivm de 2e verhoging stop te zetten?

Ik heb nog 2 contracten lopen waarvan 1 maandelijkse stop gezet kan worden die afgelopen jaar geindexeerd is en 1, waarbij het tarief afgelopen jaar, na ingang, niet geindexeerd is. 

Simyo doet sinds 2 jaar aan inflatiecorrectie. Dat is onderdeel van de algemene voorwaarden en gebeurd per 1 oktober van een jaar. Doordat het inflatieverhoging is, kan het juridisch door als het niet zijn van een daadwerkelijke prijsverhoging. Hierdoor geeft het geen recht om je contract vroegtijdig te beëindigen.

Als je een spelletje wilt spelen, dan kun je kijken of via verlengen (met max 1 jaar en pas in oktober doen) de inflatiecorrectie niet ongedaan kunt maken. Vorig jaar bleven werden de prijzen voor nieuwe klanten en voor verlengingen niet corrigeert. Met simpel verlengen kon je dus weer terugkomen op dezelfde prijzen als voor de inflatiecorrectie!

Let wel op dat Simyo Compleet tegenwoordig niet meer een verdubbelaar is, dus kan nieuw aanbod tegenvallen.


Dankjewel voor deze uitleg, gelijk weer iets geleerd. Zal in oktober kijken naar de mogelijke verlenging.

Wij hadden dus ook geluk dat ze maar 2 van de 3 contracten geindexeerd hebben. Tot nu ook maar voor 1 van de 3 de mail ontvangen dat weer geindexeerd wordt. 

Het blijft spannend :-)


Reageer