Skip to main content
Vraag

verbruik buiten bundel

• April 2, 2026
  • 7 reacties
  • 26 Bekeken

Goedenavond, 

Zojuist is er binnen 7 minuten tijd (tussen 19.53 en 20.00 uur) meer dan 6GB data verbruikt. Om 19.59 kreeg ik een berichtje dat er 80% was verbruikt. Toen direct de mobiele data uitgezet, waarbij ik op dat moment (nog geen 10 seconden later) het berichtje kreeg dat er 100% is verbruikt. Er blijkt nu zelfs 422MB buiten de bundel te zijn verbruikt. Een bedrag van €63. Ik hoop dat hier nog iets aan te doen is, want in mijn optiek heb ik alles gedaan wat mogelijk was (behalve data plafond).

Alvast bedankt voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,

Jacob

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 2, 2026

Welkom bij Simyo! ;)

Friesian
  • Forum Expert
  • April 2, 2026

Beste ​@Jacob G. - Jacob.

Zet alsnog het dataplafond van Simyo aan zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Data kan zeer snel gaan en de SMS van 80 en 100% zijn realtime en dus leidend. Het vervelende in dit soort situaties is dat het verbruik is geregistreerd op het netwerk. Er zijn afspraken gemaakt door/met providers waar dit mee te maken heeft.

Een moderator, medewerker zal zich ook nog bij je melden. 

• auteur
  • Beginner
  • April 2, 2026

Beste ​@Friesian,

Dank voor je reactie, maar er moet een vertraging op hebben gezeten. Bij het binnenkomen van het bericht van 80% heb ik de data direct uitgezet. En alsnog is het over de 100% gegaan (zie screenshot)

Maar ik ga inderdaad een data plafond instellen. Maar daar heb ik in deze casus niet zoveel meer aan.

Daarnaast had ik nog een verjaardagsbundel van 3GB om in te zetten. Best wel wrang dus. 

Hopelijk kan er vanuit coulance worden meegedacht.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 3, 2026

Beste Jacob. 

Helaas is er bij de sms'jes geen vertraging. Simyo ontvangt de gegevens wel met vertraging zoals je kunt lezen op de hoogverbruik pagina.

Zoals gezegd, data kan echt snel gegaan. Ik ben blij dat Simyo inmiddels een dataplafond, een limiet heeft als betere bescherming. Goed dat je die nu hebt gekozen.  En ja, jammer van de simyaardag. 

Welke merk en type telefoon gebruik je? In dit blog lees je enkele tips die kunnen helpen.

De verdere details, jouw situatie, is aan de medewerker.

Suuk 6!

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 3, 2026

Helaas is er bij de sms'jes geen vertraging.

Dat is natuurlijk niet waar, er is eigenlijk per definitie vertraging, vraag is alleen hoeveel vertraging.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 3, 2026

Dat is natuurlijk niet waar, er is eigenlijk per definitie vertraging, vraag is alleen hoeveel vertraging.

De sms'jes worden realtime verstuurd en zijn leidend. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 3, 2026

De sms'jes worden realtime verstuurd en zijn leidend. 

Volgens welke definitie van realtime?