.

Beantwoord

Sms'jes worden namens mij verstuurd, hoe kan dit?

  • 1 November 2022
  • 5 reacties
  • 400 Bekeken

Ik zie dat op mijn factuur nummer 097001002009 staat dat ik een SMS heb gestuurd vandaag. Klopt niks van. Ik stuur nooit sms'jes. Wat is dit voor nummer. Ik zie dat het al vaker gemeld staat op dit forum, hoe kan Simyo dat nog steeds niet blokken>? Hoe krijg ik het geld terug?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 2 November 2022, 13:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Je zegt dat het meerdere keren op het forum staat. Ik kan die topics niet vinden, maar wat was daar de verklaring?

Al meer dan een jaar lang: Hoe worden er sms berichten verstuurd naar 097001002000? | Simyo Forum 

 

  https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-85/hoe-worden-er-sms-berichten-verstuurd-naar-097001002000-44962

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tijsco,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er sms’jes namens jou verstuurd worden! 

Ik heb het nummer opgezocht op het internet en ik heb hier gelezen dat Google deze sms’jes verstuurd ter verificatie. Dit is iets wat wij als provider niet kunnen blokkeren, wij registreren enkel het verbruik wat er plaats vindt. Je kunt het nummer wel zelf blokkeren in je telefoon. Ook zou het kunnen helpen om de app-machtigingen in je toestel uit te schakelen. Je kunt hier terugvinden hoe je dit doet.

Groetjes,
Roeqajja

Ik zou een sms bericht verstuurd hebben naar 06 XXXX0002. Dit zegt mij niets. Iemand een suggestie?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dick de Jong,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is! Dit is vermoedelijk een sms geweest om het Google account te verifiëren, dit gebeurd vaak automatisch als je bijvoorbeeld je 06-nummer hebt gekoppeld aan je Google account. Dit geldt overigens ook voor de nummers die bijvoorbeeld eindigen op 0005 of 0006.

@JanD Bedankt voor je reactie Jan! In dit geval kan het 06-nummer niet veel kwaad maar zal het alsnog even aanpassen 😊. 

Groetjes,
Amy

Reageer