Skip to main content
Vraag

PUK code inzien

• September 14, 2026
  • 6 reacties
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Deze situatie heb ik meegemaakt bij een kennis.

Als ik mijn PUK code wil inzien moet ik inloggen in MijnSimyo. Wegens 2FA wordt een SMS naar mijn telefoon gestuurd. Een daar zit het probleem. Telefoon is geblokkeerd wegens drie keer fout PIN en dus de SMS is niet in te zien.

Hoe verder?

6 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • September 14, 2026

Op mijn Apple Mac kan ik ook SMS berichten ontvangen. Dan omzeil je de blokkade maar of dit een optie is als je geen Mac hebt weet ik niet.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 14, 2026

Ik heb toevallig ook een macBook naast mijn iPhone en idd komt een SMS op de macBook binnen. Dus mocht het bij mij een keer gebeuren moet dat geen probleem zijn.

De vraag is hoe het zit met Android en Windows want dat was de situatie bij mijn kennis.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • September 14, 2026

De code kan ook naar je e-mail gestuurd worden dit kun je wijzigen in je Simyo account.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • September 14, 2026

Hoi ​@ScottyNL,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt voor je kennis! 

Als het goed is moet je op de inlogpagina ook kunnen kiezen voor de optie om een verificatiecode per e-mail te versturen. Zou je kunnen vragen of je kennis deze optie ziet op de inlogpagina? 

Ik hoor het graag van je.

@Ron H en ​@Scotsman bedankt voor jullie hulp! 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 14, 2026

Hi Amy,

Die optie is alleen als je op je mobiel wil inloggen in MijnSimyo. En daar zit juist het probleem van mij kennis - haar telefoon vraagt om de PUK code en dan kom je niet verder.

De optie is niet aanwezig op MijnSimyo voor laptop of PC en die stuurt een SMS tenzij je de apparaat recentelijk. hebt aangegeven als vertrouwd.

Antwoord is dus, regelmatig inloggen op een bekende apparaat en dan komt er geen SMS en kan je in MijnSimyo je PUK code inzien.

Vlieger gaat alleen niet op als je alleen een jouw niet eerder gebruikte apparaat moet inloggen :(

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • September 14, 2026

Hoi ​@ScottyNL,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat er geen optie wordt weergegeven voor als een sms ontvangen niet lukt! 

Ik moet deze vraag even uitzetten bij een andere afdeling binnen Simyo. Zodra ik meer weet zal ik je dat laten weten.

Groetjes,
Amy