Skip to main content
Vraag

nieuw toestel maar geen verlening mogelijk

• September 12, 2026
  • 6 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al jaren een tevreden klant. Via Simyo twee jaar geleden een telefoon gekocht icm met een abonnement. Toestel is afbetaald. Ik wil nu via Belsimpel een nieuw toestel aanschaffen icm met Simyo contract en nummerbehoud omdat dit toestel niet via Simyo wordt aangeboden. KAN NIET! Of ik moet met nummerbehoud overstappen naar een andere provider (wil ik niet) of een nieuw nummer aanvragen bij Simyo (wil ik ook niet). Jaagt Simyo mij naar een andere provider? Nee toch?

6 reacties

drschrisjacobs1
Forum|alt.badge.img+3

Wat kan precies niet? Wil je een Belsimpel telefoon met afbetaling bij Simyo? Vind het vrij logisch dat dat niet kan. Of wil je je Belsimpel bij aankoop in een keer betalen? Dat zou gewoon moeten werken en ik zou het raar vinden als dat inderdaad niet kan.

JanD
  • September 13, 2026

Beste ​@Ulympos , ik zie het probleem niet, je kunt bij iedere tekefoonboer op de hoek van de straat een nieuwe telefoon kopen.

Je doet de Simyo sim of esim van Simyo uit het oude toestel in het nieuwe toestel en klaar is kees. 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 13, 2026

Lijkt me toch duidelijk? Het door mij gewenste toestel wordt niet via mijn Simyo-account aangeboden, terwijl ik dit wel via Belsimpel i.c.m. een Simyo contract kan. Alleen staat er met een uitroepteken bij dat dit niet met een bestaand Simyo klantcontract kan. Het oude toestel is volledig afbetaald. Waarom niet aan mijn lopende klantrelatie met nummerbehoud koppelen? Ook al is wellicht een iets andere bundel nodig. Ik kan nu als bestaande klant ook al probleemloos mijn bundel aanpassen.
En JanD, ik snap ook dat ik elders een toestel kan kopen en dan het SIM-kaartje overzetten...

JanD
  • September 13, 2026

En JanD, ik snap ook dat ik elders een toestel kan kopen en dan het SIM-kaartje overzetten…

Wat is dan het probleem ​@Ulympos ?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 13, 2026

Met behulp van de helpdesk van Simyo e.e.a. opgelost...

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 13, 2026

Nieuw toestel besteld met nummerbehoud en aan bestaande Simyo klantrelatie gekoppeld. Zaak gesloten…