Skip to main content

.

Vraag

Mobiele Netwerk/operator - Australia

Ik kan since kort geen SMS berichten meer onvangen in Australia via Simyo (voorheen geen probleem). Lijkt iets te maken te hebben met de ‘operator’ (staat ingesteld in mijn mobiele settings als ‘Auto select’), bij ‘Access point names’ staat ‘KPN Mobiele Internet’ vermeld. Hoe krijg ik week verbinding in Australie zodat ik berichten op mijn Nederlandse nummer kan ontvangen ?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 reacties

• 811 reacties
  • 5 april 2025

Beste ​@Menno_Eijg voor een snel antwoord kun je in het weekend alleen WhatsAppen met Simyo tot 17u00 Nederlandse tijd, het is hier nu 10u08

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 6 april 2025

Jan bedankt voor de reactie, ik heb gisteren een Whatsapp bericht gestuurd maar nog geen antwoord. Ik heb geen haast en wacht wel even tot maandag. Ik heb nog wat gegevens gevonden van mijn eSIM, misschien handig voor wie deze vraag beantwoord:

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 6 april 2025

Ook even de instellingen voor buitenland ge-checked en ‘Bellen in het buitenland’ en ook ‘Roaming’ staan aan.

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 6 april 2025

Ik gebruik een ‘dual Sim’ telefoon met Simyo prepaid esim (beltegoed gecontroleerd en ruim voldoende). Internet (met Simyo) ‘in buitenland’ staat uit. Er is netwerk verbinding met mijn Australische SIM (SIM1, Testra netwerk) maar niet met mijn Simyo (SIM2, ‘Operator’ staat op ‘Auto select’)

• auteur
  • Beginner
  • 4 reacties
  • 6 april 2025

Heb contact gehad met Simyo via Whatsapp, helaas nog geen oplossing (de Esim is ook ge-reset), het probleem is doorgezet naar een andere groep. Heb ook nav het gesprek mijn APN setting gecontroleerd, wat aanpassingen gemaakt helaas nog zonder succes. Wordt deze week teruggebeld dus er wordt aan gewerkt, ben wel heel tevreden met de ondersteuning, er wordt aan gewerkt ! 

Reageer