Skip to main content
Beantwoord

Mijn telefonnummer is komen te vervallen, Kan ik deze opnieuw activeren?

• May 5, 2026
  • 4 reacties
  • 21 Bekeken

Goedenmorgen

Het account waarmee ik dit bericht plaats, is van de telefoon die ik elke dag gebruik.

Deze werkt goed, en ik heb er dan ook geen probleem mee.

Echter heb ik enige tijd geleden een 2e simkaart aangeschaft, Voor in mijn back-up telefoon.

Die heeft perfect gewerkt, Totdat ik er gisteren achter kwam, Dat ik te lang niet gebeld heb of een sms heb verstuurd. Natuurlijk word ik daar over gewaarschuwd per e-mail, Maar deze heb ik gemist.

gevolg is dat ik niet meer kan bellen, En mijn telefoonnummer kwam te vervallen.

ik heb geprobeerd in te loggen op het account van die telefoon, maar dat wilde niet lukken.

ook na het aanmaken van een nieuw wachtwoord, kom ik niet meer in dat account.

nu is mijn vraag, of ik toch nog op de 1 of andere manier mijn telefoonnummer kan her-activeren voor dezelfde simkaart. hierover ontvang ik graag meer informatie.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Edwin80,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat je tweede simkaart is gedeactiveerd doordat er langere tijd geen activiteit (bellen/sms’en) op heeft plaatsgevonden. Ik kan me goed voorstellen dat dit onverwacht komt, zeker als het om een back-up toestel gaat en je de e-mail hierover hebt gemist.

Zoals ​@JanD  al aangaf (Bedankt!), kan een vervallen nummer in de meeste gevallen helaas niet opnieuw worden geactiveerd. Ik kijk het voor de zekerheid graag nog even met je mee.

Kun je mij hiervoor een privébericht sturen met je telefoonnummer en je persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit voor je nakijken.

Groetjes,
Khadija

4 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • May 5, 2026

Beste ​@Edwin80 het betreft waarschijnlijk een prepaidkaart.

Als deze te lang niet en gebruikt en/of opgewaardeerd is, komt deze met het nummer definitief te vervallen.

Zie ook onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/beltegoed-en-opwaarderen#houdbaarheid

• auteur
  • Beginner
  • May 5, 2026

ja het betreft inderdaad een prepaid kaart, Erg jammer dat ik het telefoonnummer niet kan terugkrijgen.

is het wel mogelijk, Om de simkaart opnieuw te activeren met een nieuw telefoonnummer?

of kan ik de simkaart net zo goed weg gooien?

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • May 5, 2026

ja het betreft inderdaad een prepaid kaart, Erg jammer dat ik het telefoonnummer niet kan terugkrijgen.

Als het goed is kan de klantenservice de kaart alsnog heractiveren..

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • May 5, 2026

Hoi ​@Edwin80,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat je tweede simkaart is gedeactiveerd doordat er langere tijd geen activiteit (bellen/sms’en) op heeft plaatsgevonden. Ik kan me goed voorstellen dat dit onverwacht komt, zeker als het om een back-up toestel gaat en je de e-mail hierover hebt gemist.

Zoals ​@JanD  al aangaf (Bedankt!), kan een vervallen nummer in de meeste gevallen helaas niet opnieuw worden geactiveerd. Ik kijk het voor de zekerheid graag nog even met je mee.

Kun je mij hiervoor een privébericht sturen met je telefoonnummer en je persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit voor je nakijken.

Groetjes,
Khadija