.

Beantwoord

extreem hoog dataverbruik in 15 minuten, wat nu?

  • 29 November 2022
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Beste Simyo,

Helaas werd ik net opgeschrikt door een sms bericht met het bericht dat ik ben afgesloten door hoog dataverbruik.

Tot mijn verbazing zijn er tussen 10:01 uur en 10:14 uur deze morgen voor 668,- aan data kosten gerekend. Ik ben thuis en de wifi staat aan en doet het uitstekend!

Hier klopt helemaal niets van.

Jullie sluiten mij pas weer aan wanneer er een bedrag is betaald, maar ik wil graag van jullie weten waar deze giga hoge rekening vandaan komt?

Graag hoor ik zsm.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 November 2022, 15:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @CinH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Zodra je internetbundel op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Wij kunnen niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetging, maar dit kun je soms wel terugvinden in je telefoon zelf. Afhankelijk van welk toestel je hebt.

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Ik zie je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Roeqajja

Superfijn geholpen en Simyo heeft het bedrag verlaagd naar 45 euro. Nog steeds geen idee wat er gebeurd is maar ben blij met de oplossing!

dank!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @CinH,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat wij je blij hebben kunnen maken met de coulance! 

Fijne dag 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer