.

Beantwoord

SMS beantwoord en volgens simyo gestuurd naar 0653131313

  • 6 April 2014
  • 3 reacties
  • 1321 Bekeken

Badge
Ik verstuurde laatst een SMS naar een van mijn contacten met mijn rode Acer Liquid S2 (met Hangout). Toen ik later diegene sprak, kwam ik erachter dat de SMS niet was aangekomen. Op 20 maart had ik deze SMS gestuurd. Terugkijkend zie ik op Mijn Simyo dat de SMS naar 0653131313 is gegaan.

Afgelopen woensdag kreeg ik een SMSjes van deze contactpersoon. In hangout verscheen deze SMS netjes onder de SMS, die ik eerder verstuurd had. Het nummer lijkt daardoor gewoon te kloppen, want anders zou hangout deze SMS toch niet netjes onder die andere SMS plaatsen. Op mijn vaste aansluiting van Ziggo ben ik ook door haar gebeld. Ook hier toont nummerherkenning op de telefoon hetzelfde nummer.

Op haar SMSje heb ik vervolgens per SMS antwoord gegeven. Ook nu weer verscheen in plaats van het juiste nummer weer 0653131313 op Mijn Simyo. Vervolgens heb ik per Twitter een vraag gesteld. Het gesprek wat daaruit voorkwam is hier te vinden.

De instellingen van het toestel lijken goed te staan. Ik kan gewoon SMSjes sturen naar andere en die komen ook aan. Het lijkt specifiek bij dit nummer fout te gaan.

Overigens vragen jullie mij toch wel héél veel verificatie vragen op twitter. Telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en een tweet later ook nog om de eerste drie cijfers van mijn bankrekening en email adres. Ik vind de eerste 3 prima, maar eerst 3 cijfers van mijn bankrekening gaat mij wel een beetje ver hoor. Daarom post ik maar via het forum, dan is het ook makkelijker om het hele verhaal in één stuk te vertellen, want een tweet is maar 140 tekens.

Groet,
Greet Brouwer

PS. @andere meehelpende klanten: Ik heb veel ervaren hulp in de buurt en ook via twitter zijn de basis dingen al bevraagd en bekeken. Dus ik verzoek vriendelijk om dit aan de Simyo moderatoren over te laten.

PSS: Nu ik erover nadenk heb ik dit ook al eerder gehad naar een van mijn zoons SMSen. Zelfs toen hij naast mij zat kon kwamen SMSjes NIET aan, terwijl hij van mijn man en andere zoon wel SMSjes op dat moment kon ontvangen. Heel irritant!
icon

Beste antwoord door GreetBrouwer 8 April 2014, 21:59

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi GreetBrouwer,

Welkom op het forum :)
Ik heb je vraag verplaatst naar dit nieuwe topic en het andere gesloten, want dat ging je volgens mij niet verder helpen met je sms-situatie. Vervelend dat je daar in terecht kwam.
Ik begrijp dat jij naar het forum kwam, omdat je de verificatie van je gegevens op Twitter te grondig vond. Hier ben je ingelogd via Mijn Simyo, dus hoeven we je die info niet te vragen. Op Twitter vragen we inderdaad vrij veel gegevens, maar dat doen we omdat we simpelweg geen info mogen geven over een aansluiting aan iemand anders dan de contracthouder. Dat kan irriteren als je snel geholpen wilt worden, maar het is dus omdat we zorgvuldig met je gegevens om gaan. Aan de telefoon word je hetzelfde gevraagd. Gelukkig zijn er meer kanalen waar je terecht kunt. Op het Forum kan je dan wel weer reacties van andere klanten verwachten.

Jouw situatie:
Je stuurt smsjes naar een nummer via hangout, die komen niet aan. Op je factuur zie je de berichtencentrale. Heel frustrerend is dat inderdaad als een sms niet aankomt.
Zoals al eerder gezegd: het nummer 0653131313 verschijnt dus, omdat het bericht niet kan worden afgeleverd.
Nu is het zaak om erachter te komen waarom niet. Dat kan veel verschillende oorzaken hebben. Die kunnen in één van de twee toestellen zitten, in de app die je zegt te gebruiken, in één van de aansluitingen, in het netwerk, enz.
Daarom heb ik wat vragen voor je:

Wanneer je de sms via Berichten verstuurd en niet via Hangout, komt de sms dan wel aan? Of is het alleen zo bij Hangout en niet via gewone sms?
Wanneer je de sim in een ander toestel stopt, komt een sms van jou dan aan bij deze persoon?
Bij welke provider zit degene naar wie je niet kunt sms'en? Ken je meer mensen met diezelfde provider, en komen de smsjes daar wel aan? Komen smsjes naar diegene van andere afzenders wel gewoon aan?
De situatie met je zoon, was dat alleen op dat moment of komen je smsjes naar hem ook nooit aan. Bij welke provider zit hij?

Het zijn veel vragen, maar als je het handig vindt, kan ik ook telefonisch contact opnemen met je hierover. Dan ontvang ik graag een privébericht met het tijdstip wanneer dat uit zou komen op welk nummer. Dan ga ik mijn best doen me dan vrij te maken.

Laat je het me weten?

Groetjes, Charlene
Badge
Hey Charlene,

Ik heb een test-sms via berichten gestuurd. Ik moet wachten op reactie, want anders weet ik niet of hij is aangekomen. Kun jij dat misschien zien?

Ik heb geen ander toestel waarin een nano-simkaartje past, dus dat kan ik niet proberen.

Ik weet niet bij welke provider ze zit. Ze werkt heel veel in een ziekenhuis en is daardoor best lastig te bellen en per SMS vragen is wat lastig. Verder heb ik geen contactgegevens van deze persoon.

Later kon ik wel SMSjes naar mijn zoon sturen of dat nu ook nog werkt weet ik niet.

Met vriendelijk groet,
Greet Brouwer

EDIT: De SMS is aangekomen. Het blijkt dat Hangout de eerste 0 had laten verdwijnen, maar deze wel toonde in de interface. Daardoor leek het nummer goed, maar was het toch fout. Nadat in hangout het nummer met +31 was ingevoerd, ging het ook daar goed.

Bedankt voor de hulp!
Badge +6
Hoi GreetBrouwer,

Wat fijn om te horen dat je inmiddels het probleem en de oplossing ervoor hebt gevonden én dankjewel voor het delen van deze oplossing! 🙂

Reageer