.

Beantwoord

whatsapp of sms (Buitenland)?

  • 29 October 2013
  • 6 reacties
  • 8694 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
met mijn simonly in Frankrijk, merk nu ook dat alle handelingen geld kosten. Abonnement is dus alleen geldig in Nederland, jammer had gehoopt met mijn
bundel te kunnen bellen ed. in het buitenland zonder extra kosten. Wat mij is verteld is dat je via wifi gratis kunt whatsappen
maar dit kost per bericht 0,10 euro. Heb ik verkeerde instellingen of blijkt dat whatsapp bij Simyo toch niet gratis is. 
Heeft iemand hiervoor een verklaring??
bvd. cape
icon

Beste antwoord door Charlene 30 October 2013, 11:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Whatsapp is via wifi gratis. Ik denk dat je mischien ongemerkt gebruik maakt van internet. Zet internet op je telefoon uit en probeer dan een bericht met whatsapp te versturen. Je kunt internet voor het buitenland ook helemaal uitzetten op je simyo pagina. Internet en bellen in het buitenland gaat buiten je bundel om en kost dus gewoon extra geld.
Badge +8
met mijn simonly in Frankrijk, merk nu ook dat alle handelingen geld kosten. Abonnement is dus alleen geldig in Nederland, jammer had gehoopt met mijn
bundel te kunnen bellen ed. in het buitenland zonder extra kosten. Wat mij is verteld is dat je via wifi gratis kunt whatsappen
maar dit kost per bericht 0,10 euro. Heb ik verkeerde instellingen of blijkt dat whatsapp bij Simyo toch niet gratis is. 
Heeft iemand hiervoor een verklaring??
bvd. cape



Hoi cape,

Een sms kost je in die regio €0,10. Whatsapp gaat via internet. Je zit dus toch te sms'en in plaats van te Whatsappen, ben ik bang. Om een Whatsapp te versturen is het belangrijk om dat echt vanuit de app zelf te doen.
Buitenland kosten vallen bij Simyo inderdaad standaard buiten de bundel. Speciale buitenland bundels zijn er helaas nog niet.

Groetjes,
Charlene
Charlene, bedankt voor de reaktie, ik ben er nog niet uit.
ik heb de volgende instellingen aan:
Wifi, gegevenstoegang netwerk en auto-synchronisatie.
Uit staat: Gegevensroaming.
Op mijn Simyo heb ik wel internet buitenland aan staan.
Desondanks heb ik al diverse Whatsapp berichten als SMS naar 0031653131313 verstuurd a 0,10 euro terwijl ik ze vanuit de app stuur.
Enig idee wat er niet goed gaat??
Alvast bedankt voor je reaktie.
Gr. Cape
 
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb nog eens zitten zoeken, maar vanuit whatsapp kan je geen sms sturen.

p.s. heb je wel je eigen nummer bij whatsapp ingevuld?
Bedankt voor de tip. Heb alles verwijderd en me met mijn eigen tel.nr opnieuw
aangemeld. Ben benieuwd of het nu wel werkt. Bedankt zal het resultaat
over enkele dagen ( zonder wifi) bekend maken.
Thanks gr. Gale
Badge +8
Charlene, bedankt voor de reaktie, ik ben er nog niet uit.
ik heb de volgende instellingen aan:
Wifi, gegevenstoegang netwerk en auto-synchronisatie.
Uit staat: Gegevensroaming.
Op mijn Simyo heb ik wel internet buitenland aan staan.
Desondanks heb ik al diverse Whatsapp berichten als SMS naar 0031653131313 verstuurd a 0,10 euro terwijl ik ze vanuit de app stuur.
Enig idee wat er niet goed gaat??
Alvast bedankt voor je reaktie.
Gr. Cape
 

Ik heb nog eens zitten zoeken, maar vanuit whatsapp kan je geen sms sturen.

p.s. heb je wel je eigen nummer bij whatsapp ingevuld?
Bedankt voor de tip. Heb alles verwijderd en me met mijn eigen tel.nr opnieuw
aangemeld. Ben benieuwd of het nu wel werkt. Bedankt zal het resultaat
over enkele dagen ( zonder wifi) bekend maken.
Thanks gr. Gale


Hoi cape,

Dan horen we graag of het dan wel goed gaat. Het lijkt mij ook dat je whatsapp met je eigen nummer moet zijn ingesteld. Je kunt vanuit Whatsapp echt geen smsjes versturen.

Groetjes,
Charlene

Reageer