.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen sms als ik een gemiste oproep heb?

  • 2 December 2017
  • 2 reacties
  • 1122 Bekeken

Badge
Als ik mijn telefoon uit doe krijg ik geen melding als ik gebeld ben (gemiste oproep). Best logisch als hij uit staat, maar dan zou ik toch een sms’je moeten krijgen dat iemand mij heeft proberen te bellen? Zou dat mogelijk zijn?

Groetjes
Naomi savci
icon

Beste antwoord door franswon 2 December 2017, 14:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Naomi savci,

Sinds 25 januari 2016 heeft KPN deze dienst stopgezet voor niet-voicemail gebruikers:

"Per 25-01 geen ‘gemiste oproep’ sms meer voor niet-VoiceMail gebruikers

28 januari 2016 /Blog


Op 21 januari 2016 ontvangen de klanten die hun VoiceMail uit hebben staan de onderstaande sms om ze te informeren over het uitfaseren van de ‘gemiste-oproep sms’:
‘Vanaf 25-1-2016 ontvangt u de gemiste oproepen sms alleen als VoiceMail aanstaat. Bel 12331 en zet VoiceMail aan. Kijk op kpn.com/voicemailsms voor meer info.’

Klanten die hun VoiceMail uit hebben gezet ontvangen per 25-01-2016 de ‘gemiste oproep’-sms niet meer. Deze sms informeert de klant door wie, wanneer en hoe vaak is gebeld gedurende de tijd dat de klant onbereikbaar was.
Vanaf 21 december 2015 t/m 25 januari 2016 ontvangen deze KPN-klanten de volgende ‘gemiste oproep’ sms:

‘xx gemiste oproep(en) van +31600000000. Laatste oproep: 00:00 uur 01/01/16. Wilt u deze sms na 25-1-2016 blijven ontvangen? Bel 12331 en zet VoiceMail aan.’

Als de klant deze sms wil blijven ontvangen kan de VoiceMail worden aangezet waardoor de sms automatisch weer verstuurd zal worden – ongeacht of anderen een bericht kunnen inspreken of niet.

Voor klanten die hun VoiceMail aan hebben staan verandert er niets: zij blijven de sms gewoon ontvangen. De VoiceMaildienst verandert hierdoor niet inhoudelijk."

Dus voicemail aanzetten lijkt me de enige nog werkende oplossing.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Naomi,

Goed dat je dit even na komt vragen! Ik snap dat je graag die sms'jes zou ontvangen. Wat Franswon zegt klopt helemaal: je voicemail-functie is gekoppeld aan of je die sms'jes krijgt. De hamvraag is dan dus: heb jij je voicemail aan- of uitstaan? Je zet je voicemail uit door naar 12339 te bellen en aan door te bellen naar 12331. Je kunt ook AAN of UIT sms'en naar 1233.

Laat je dat even weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer