.

Beantwoord

Smsjes van onbekenden


Sinds groep 8 heb ik hetzelfde nummer gehad. Nu op mijn 19e leek het me handig om bij mijn nieuwe abonnement ook gelijk een nieuw nummer te nemen, zodat ik weer zelf kan kiezen wie mijn nummer krijgt en wie niet. Op 30 april heb ik mijn simkaart geactiveerd bij simyo. In de tussentijd heb ik met dit nummer twee berichtjes van onbekenden gehad. Een bericht was van een projectleider die een vakantiebeurs ging houden op Texel. Ik weet toch heel zeker dat ik mijn nummer niet aan hem heb gegeven. Deze man antwoordde ook naar mij dat hij een oud nummer heeft gebruikt. Kan het zijn dat dit nummer dus al bestaan heeft en pas recent van eigenaar is gewisseld? Zoja, vind ik dit niet erg fijn. Wilde een nieuw nummer zodat ik geen onbekende bellers en smsers zou hebben, heb ik het nu alsnog... Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
icon

Beste antwoord door Charlene 15 May 2013, 13:28

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +8
Sinds groep 8 heb ik hetzelfde nummer gehad. Nu op mijn 19e leek het me handig om bij mijn nieuwe abonnement ook gelijk een nieuw nummer te nemen, zodat ik weer zelf kan kiezen wie mijn nummer krijgt en wie niet. Op 30 april heb ik mijn simkaart geactiveerd bij simyo. In de tussentijd heb ik met dit nummer twee berichtjes van onbekenden gehad. Een bericht was van een projectleider die een vakantiebeurs ging houden op Texel. Ik weet toch heel zeker dat ik mijn nummer niet aan hem heb gegeven. Deze man antwoordde ook naar mij dat hij een oud nummer heeft gebruikt. Kan het zijn dat dit nummer dus al bestaan heeft en pas recent van eigenaar is gewisseld? Zoja, vind ik dit niet erg fijn. Wilde een nieuw nummer zodat ik geen onbekende bellers en smsers zou hebben, heb ik het nu alsnog... Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Hoi NLD94,

Welkom op het forum!

Nieuwe telefoonnummers zijn vaak al eerder van iemand geweest, ja. Zodra een telefoonnummer afgesloten wordt, gaat het nummer eerst minimaal 2 maanden in een soort quarantaine. Dan mag geen enkele provider het gebruiken. Daarna wordt het nummer weer vrijgegeven en aan iemand anders toegewezen.
Meestal heeft iedereen zijn adressenboekjes dan al wel aangepast. Maar een enkele keer komt het voor dat je een telefoontje krijgt van iemand die op zoek is naar de vorige gebruiker.

Als je hier heel erg veel last van hebt, kunnen we je telefoonnummer voor je veranderen. Kun je nog even laten weten of je daar voor kiest? We zullen je het nieuwe telefoonnummer dan toesturen in een privébericht.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Je nummer laten veranderen is geen garantie dat hier geen mensen naar gaan bellen. Of Simyo moet weten dat een nummer compleet nieuw is, maar dat weten providers niet. De opta gaat waarschijnlijk 06-9 nummers aanbreken vanwege het tekort. Als dit zou gebeuren en je bent er vroeg bij dan heb je een nieuw nummer wat nooit gebruikt is. Maar daar op wachten.....:/

@Charlene bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Hoi NLD94,

Mocht je een nieuw telefoonnummer willen dan kan ik vragen aan de technische afdeling of het een nummer kan zijn dat niet eerder is gebruikt.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
@allemaal...bedankt voor het meedenken.:p;)
Reputatie 4
Badge +8
Broer, jij ook bedankt voor het meedenken!
Gaat een stuk beter met me, sinds jij met me meedenkt!
Badge +6
@ De Leon & Koorelle2 bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
@Nederland: 'Bedankt voor die bloemen' 🆒
Reputatie 7
Badge +9
@Franswon ook bedankt voor het meedenken..http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_sortof.gif
Badge +6
@Nederland: 'Bedankt voor die bloemen' 🆒

Hahahaha!! Jammer dat de nieuwe Paus het niet in het Nederlands zei dit jaar.
Badge +6
@Franswon ook bedankt voor het meedenken..http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_sortof.gif

De Leon bedankt voor het bedanken van Franswon. 🙂
Hallo allemaal,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties.
Vandaag weer een bericht gehad van iemand die inderdaad op zoek was naar de vorige gebruiker.
In de tussentijd gelukkig geen last van gehad.
Ik kijk het nog even aan, als ik er nog meer krijg en ik wil inderdaad veranderen, meld ik me :)
Groetjes, NLD94
Badge +6
Hallo allemaal,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties.
Vandaag weer een bericht gehad van iemand die inderdaad op zoek was naar de vorige gebruiker.
In de tussentijd gelukkig geen last van gehad.
Ik kijk het nog even aan, als ik er nog meer krijg en ik wil inderdaad veranderen, meld ik me :)
Groetjes, NLD94


Hoi NLD94,

Mocht je weer lastig worden gevallen dan vernemen wij dit van je.

Reageer