.

Beantwoord

smsjes naar buitenland!

  • 19 October 2013
  • 6 reacties
  • 6695 Bekeken

Badge
Ik zie op mijn factuur van oktober dat er 5x een sms naar het buitenland zou zijn verstuurd terwijl ik pertinent zeker weet dat ik dit niet heb gedaan!
Hoe kan dit zomaar in rekening worden gebracht en dan ook nog 5x hetzelfde nummer?

Mvg, Koos 
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 October 2013, 11:37

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste k.veenstra,

Ik heb zelf hier geen ervaring mee, maar ik lees veel berichten over verstuurde sms'jes de door de een iPhone gedaan worden.
Mijn eerste vraag is dan ook, heb je een iPhone?

Daarnaast vallen sms'jes naar het buitenland net binnen de bundel.
Reputatie 7
Badge +9
Beste k.veenstra,

Ik heb zelf hier geen ervaring mee, maar ik lees veel berichten over verstuurde sms'jes de door de een iPhone gedaan worden.
Mijn eerste vraag is dan ook, heb je een iPhone?

Daarnaast vallen sms'jes naar het buitenland net binnen de bundel.


Kleine correctie: Martijn bedoelt natuurlijk NIET binnen de bundel.

k.veenstra: je zegt niet naar welk nummer de sms'jes zijn gegaan, maar als het een nummer in de UK is (+44....) dan is de kans groot dat het activatie sms'sen zijn die Facetime en iMessage naar een Apple server in Engeland stuurt. Dit gebeurt elke keer als je deze apps uit en weer aanzet.
Badge
klopt iPhone 5 heb ik
Reputatie 7
Badge +9
Mooi ding, heb ik ook. Houd wel je internet verbruik goed in de gaten, met de standaardinstellingen zoekt hij regelmatig contact via 3G met het internet, maar met de apps Onavo Count en DataWiz houd je goed zicht op wat het mormel uitvoert. Je kunt het dataverbruik binnen de perken houden door een aantal niet-essentiele instellingen uit te zetten.
Badge
Heb Facetime geheel uitgezet, dat was blijkbaar de boosdoener!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de beantwoording Scotsman.

En welkom op het forum k.veenstra. Handig hè 🙂?

Groetjes,

Alex

Reageer