.

Beantwoord

Sms vanuit Spanje

  • 10 January 2014
  • 9 reacties
  • 1028 Bekeken

Hoi, Ik ben een paar maanden nu in Spanje en heb geen simyo gebruikt. Ik denk, ik zend een sms naar mijn Spaanse nummer om het simyo nr. geactiveerd te houden. Helaas 3 keer verzonden naar dit Spaanse nr, en ze zijn niet aangekomen. Via een spaanse telefoon mijn Simyo nr gebeld en deze ging wel over hier in spanje dus. Van het Spaanse nr. de  klantenservice gebeld die contoleerde of ik wel sms kon ontvangen op dit spaanse nr, en dit werkte. Andere telefoon geprobeerd met de Simyo Sim erin zelfde resultaat. Weet iemand hoe dit komt?
icon

Beste antwoord door Kim 11 January 2014, 19:25

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb geen oplossing, maar ik kan bevestigen dat sms'sen verzonden naar het buitenland lang niet altijd aankomen. Ik krijg bijvoorbeeld nooit meer sms'sen van de ING bank met daarin de TAN code die ik nodig heb om een transactie te bevestigen. Geen idee wat de oorzaak is.... Wat je kan doen om je Simyo prepaid nummer geactiveerd te houden tegen minimale kosten is 1x per half jaar een sms te versturen vanaf Mijn Simyo.
Badge +6
Hoi, Ik ben een paar maanden nu in Spanje en heb geen simyo gebruikt. Ik denk, ik zend een sms naar mijn Spaanse nummer om het simyo nr. geactiveerd te houden. Helaas 3 keer verzonden naar dit Spaanse nr, en ze zijn niet aangekomen. Via een spaanse telefoon mijn Simyo nr gebeld en deze ging wel over hier in spanje dus. Van het Spaanse nr. de  klantenservice gebeld die contoleerde of ik wel sms kon ontvangen op dit spaanse nr, en dit werkte. Andere telefoon geprobeerd met de Simyo Sim erin zelfde resultaat. Weet iemand hoe dit komt?

Hoi mercedesbram,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Ik heb even in je verbruik zitten kijken, maar ik zie wel dat de 3 smsjes zijn verzonden. Als je nog een keer wil smsen naar een Spaans nummer, wil ik je aanraden om *0# voor het bericht te zetten, dan zal je namelijk een afleverrapport krijgen, wanneer het smsje is afgeleverd, maar je krijgt bijvoorbeeld ook een melding wanneer er problemen zijn met het afleveren van de SMS.

Ik verneem graag je bevindingen hierover!

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Kim Net je tip geprobeerd en ik krijg een sms met daarin bericht met bestemming +34642387... met indificatie 140112100559 kon niet worden afgeleverd. Dus ? ik ontvang wel van andere nederlandse en spaanse providers berichtjes op dit genoemde tel. nr. en de telefoon met dit nr. staat natuurlijk aan ;)
Vreemd dus
Reputatie 5
Badge +11
Kim Net je tip geprobeerd en ik krijg een sms met daarin bericht met bestemming +34642387... met indificatie 140112100559 kon niet worden afgeleverd. Dus ? ik ontvang wel van andere nederlandse en spaanse providers berichtjes op dit genoemde tel. nr. en de telefoon met dit nr. staat natuurlijk aan ;)
Vreemd dus


Hoi mercedesbram,

Vreemd verhaal... Je kunt wél bellen vanaf je Simyo nummer naar je Spaanse nummer, maar smsjes komen niet aan 😕 Hier zie ik wel dat er berichten verstuurd zijn naar een Spaans nummer, maar verder dan de berichtencentrale in Nederland gaat mijn informatie niet. Vanaf daar tot aan je Spaanse nummer kunnen we dus niet traceren.
Feit is in ieder geval dat de smsjes verzonden zijn. Kan het misschien zo zijn dat van je Spaanse nummer de SMS inbox vol is?
Jammer maar de SMS box vol tip was een optie geweest, maar als je er nogal mee bezig ben omdat je geen SmS ontvangt dan zal dat toch wel niet zo zijn
😉 Jammer dat jullie niet kunnen achterhalen waar het fout gaat, in dit schijnbaar vreemde geval geven zeggen allebei de providers dat ze (aan hun kant) geen problemen hebben. Dus einde verhaal, en bedankt voor jullie reactie's die helaas niet geholpen hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb inmiddels geleerd dat je blij mag zijn als een sms uit een ander land aankomt, maar dat je niet verbaasd moet zijn als dat niet gebeurt.
Badge +8
Jammer maar de SMS box vol tip was een optie geweest, maar als je er nogal mee bezig ben omdat je geen SmS ontvangt dan zal dat toch wel niet zo zijn
😉 Jammer dat jullie niet kunnen achterhalen waar het fout gaat, in dit schijnbaar vreemde geval geven zeggen allebei de providers dat ze (aan hun kant) geen problemen hebben. Dus einde verhaal, en bedankt voor jullie reactie's die helaas niet geholpen hebben.
Ik heb inmiddels geleerd dat je blij mag zijn als een sms uit een ander land aankomt, maar dat je niet verbaasd moet zijn als dat niet gebeurt.

Hoi mercedesbram,

Ja, wij vinden het ook jammer dat het niet is opgelost, of dat we de precieze verklaring nog niet hebben gevonden.
Wat Scotsman aangeeft is helaas waar. Heel vaak gaat het wel gewoon goed, maar als het niet goed gaat, is het haast niet te achterhalen, waar het bericht dan is gebleven. :(
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar sms'jes naar andere Spaanse nummers vanaf je Simyo sim, gaan die ook niet goed?

Groetjes,
Charlene
Nou heb ik dus geklaagd bij DIGIMOBIL.ESPANA dat ik geen sms ontving van Simyo. Deze mensen zijn hier serieus op ingesprongen en het blijkt zo te zijn dat KPN en verwante bij de KPN lopende bedrijven waar onder symyo deze company schijnbaar geblokkerd heeft in hun systeem.
Blijkt dat ook SMS van KPN NIET aankomen bij DIGIMOBIL.ES Ik heb dit met vrienden allemaal getest. Nog vreemder is dat Simyo.ES ook geen SMS verzendt naar DIGIMOBIL.ES nummers. Al met al een vreemde zaak.
De klantenservice (Technische dienst) van digimobil is uitgebreid bezig geweest met het uitzoeken wat er nou misgaat maar ze veronderstellen dus dat KPN en SIMYO hun geblokt hebben.
Al met al een zeer vreemde zaak als het waar is wat hun beweren.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mercedesbram,

Als jij en je vrienden met een KPN nummer ook niet kunnen sms'en naar dat Digimobil nummer, dan wil ik graag nog 2 dingen weten:
1- Kun je wél naar dat nummer bellen?
2- Wat is het Spaanse nummer? (mag in privébericht als je dat fijner vindt)

Als je ook niet kunt bellen naar dat nummer, dan is er inderdaad iets mis in de 'routing' naar die provider. Da's een technische term, maar betekent dat de verbinding ergens een verkeerde afslag neemt. Wij kunnen dan een KPN netwerkspecialist vragen dit na te kijken en eventueel te laten repareren.

Reageer