.

Beantwoord

sms-loop naar buitenland

  • 9 April 2014
  • 1 reactie
  • 854 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen maandag beantwoordde ik een sms-je van mijn zoon die op trektocht door Afrika is. Mijn smsje heeft hij niet ontvangen, wel 31 keer een melding van een niet leesbaar sms-je dat van mijn nummer afkomstig zou zijn. Uiteindelijk stopte dat maar gisteravond begon het opnieuw, de 32 ste dus. Ik heb toen mijn simkaart en batterij eruitgehaald en mijn zoon via whatsapp gevraagd hetzelfde te doen.

Mijn vraag: Is dat definitief afdoende?  Of is het safer als op mijn mobiel het betreffende nummer geblokkeerd wordt?  (kan ik dat zelf of via de helpdesk van Simyo?) 

Er staan behalve enkele whatsapp contacten (allemaal familie, en allemaal staan ze er al een paar maanden op) totaal geen apps op mijn mobiel dus daar kan het niet aan liggen.  
Het nummer van mijn zoon is dat van een simkaart die hij een maand geleden in Mauretanie heeft gekocht (00222 enz) omdat zijn NL simkaart daar niet werkte. 

Vriendelijke groet,
Hans 

ps ik bedoelde sms-loop ...
icon

Beste antwoord door Charlene 10 April 2014, 13:23

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi hanspans59,

Welkom op het forum :)
Goed dat je het komt vragen. Ik zie gelukkig dat de verstuurde sms, door jou maar 1x is verstuurd en dat je toestel ook maar 1x die opdracht heeft doorgegeven. De sms staat namelijk maar 1x op je factuur.
Met de aflevering is duidelijk iets mis gegaan op het Afrikaanse netwerk. Wellicht bleef het daarom maar doorgaan. Wat dan kan helpen is de simkaart van de ontvangende partij even in een ander toestel te stoppen, daar het berichtje aan laten komen en de simkaart dan weer in het eigen toestel terug plaatsen. Dit om het netwerk een seintje te laten krijgen dat er iets is afgeleverd. 72 uur na het versturen van het bericht stopt het sowieso.
Jij hoeft in ieder geval niks te ondernemen. Hij verstuurt het smsje niet nogmaals.

Heb ik hiermee antwoord gegeven op je vraag?

Groetjes, Charlene

Reageer